;
coinex

لایکا Leitz Phone 2 رسما معرفی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

در پی رونمایی و معرفی رسمی گوشی هوشمند جدید لایکا Leitz Phone 2 محدوده قیمت و بیشتر مشخصات و ویژگی‌های این گوشی مشخص شده است.

اگر به یاد داشته باشید سال گذشته، کمپانی لایکا با همکاری شرکت‌های شارپ و سافت بانک، اولین گوشی هوشمند خود را با نام Leitz Phone 1 در کشور ژاپن عرضه کرد. حال به تازگی این شرکت آلمانی فعال در زمینه ساخت دوربین، از نسل دوم گوشی‌های خود با نام Leitz Phone 2 رونمایی کرده است.

گوشی Leitz Phone 2 نیز مانند Leitz Phone 1 که بر اساس گوشی Aquos R6 شارپ تولید شده بود، براساس Aquos R7 که امسال در بازار عرضه شد، ساخته شده است. در واقع تنها تفاوت عمده بین این گوشی‌ها، در بخش نرم افزاری و رنگ آن‌ها دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های 2022

قیمت و مشخصات فنی لایکا Leitz Phone 2

طبق گزارش‌های موجود، گوشی Leica Leitz Phone 2 تنها با یک گزینه رنگی یعنی سفید وارد بازار خواهد شد. پیش از این نیز گوشی Leitz Phone 1 فقط در رنگ مشکی موجود شد.

جالب است بدانید که در هیچ قسمتی از بدنه این گوشی هوشمند نام برند لایکا دیده نمی‌شود و در عوض، نام تجاری Leitz روی حلقه دوربین، درپوش لنز آلومینیومی موجود در جعبه و وسط پنل پشتی به چشم می‌خورد.

لایکا Leitz Phone 2

این دستگاه از رابط کاربری مخصوص لایکا مبتنی بر سیستم عامل اندروید 12 استفاده می‌کند. این رابط کاربری ویجت ویژه‌ای را برای برنامه LFI در نظر گرفته که تصاویر ثبت شده توسط عکاسان لایکا را به نمایش می‌گذارد.

تنظیمات سریع موجود در دوربین این گوشی بر اساس رابط کاربری Leica بوده و از گزینه‌هایی مانند صدای شاتر سری دوربین‌های M لایکا و فیلترهای آن برخوردار است. به غیر از تفاوت‌های ذکر شده، دو گوشی Leica Leitz Phone 2 و Sharp Aquos R7 در دیگر مشخصات مشابه یکدیگر هستند.

بنابراین Leitz Phone 2 دارای یک دوربین اصلی 1 اینچی 47.2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 است. در کنار دوربین اصلی یک سنسور عمق سنج 1.9 مگاپیکسلی وجود دارد. در قسمت جلویی نیز یک دوربین 12.6 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی و تماس‌های ویدیویی تعبیه شده است.

لایکا Leitz Phone 2

این گوشی به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل یک کوالکام و 12 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 مجهز شده است. البته فضای ذخیره سازی این گوشی را می‌توان از طریق کارت حافظه میکرو اس دی تا 1 ترابایت افزایش داد.

همچنین این گوشی از یک صفحه نمایش Pro IGZO OLED با وضوح 2730 در 1260 پیکسل (WUXGA+) برخوردار است که از عمق رنگ 10 بیت، نرخ نو سازی 240 هرتز و حداکثر روشنایی 2000 نیت پشتیبانی می‌کند. در زیر این نمایشگر که از فناوری دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کند یک حسگر اثر انگشت اولتراسونیک قرار داده شده است.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند می‌توان به جک هدفون 3.5 میلی متری، گواهینامه IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب، شبکه اتصالی 5G زیر 6 گیگاهرتز، وای فای 6، بلوتوث 5.2، GNSS ،NFC، پورت USB تایپ C، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع USB PD (PPS) و شارژ بی سیم اشاره کرد.

گوشی Leica Leitz Phone 2 در کشور ژاپن قیمتی حدود 225360 ین، معادل 1540 دلار، داشته و از تاریخ 18 نوامبر برای خرید در دسترس خواهد بود. این گوشی نیز ممکن است مانند Leitz Phone 1 در انحصار بازار ژاپن باقی بماند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره گوشی لایکا Leitz Phone 2 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر