;
coinex

تاریخ رونمایی از اولین شاسی بلند بومی سایپا مشخص شد

شرکت سایپا در نظر دارد برای سال آینده یک محصول بومی به بازار عرضه کند. در همین خصوص اخیرا تاریخ رونمایی از اولین شاسی بلند بومی سایپا مشخص شده است.

خودروسازی و حتی بازار خودرو ایران سال‌ها است که اوضاع خوبی ندارد. محدودیت واردات در سالیان اخیر و بازار انحصاری برای خودروسازان داخلی در کنار نرخ بالای تورم شرایطی را ایجاد کرد که خودروسازان محصولاتی عموما نه چندان با کیفیت را با قیمت‌هایی گزاف روانه بازار کنند. با این وجود و از ابتدای دولت سیزدهم تمرکز خاصی بر تولید خودروهای بومی ایرانی قرار گرفته است و به نظر سایپا برای سال آینده برنامه خاصی دارد.

بیشتر بخوانید: مزایده خودروهای معیوب ایران خودرو آغاز شد

تاریخ رونمایی از اولین شاسی بلند بومی سایپا

آنطور که مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفته، خودروسازان در حال طراحی بن سازه یک خودرو شاسی بلند اقتصادی هستند. بنابر گفته توکلی لاهیجانی، مهندسان در حال حاضر در حال بررسی و طراحی 4 بن سازه هستند و تمام تمرکزشان بر همین موضوع معطوف شده است. از چهار بن سازه مذکور، یکی برای گروه صنعتی سایپا است که روی آن 2 محصول طراحی شده (یکی شاهین و دیگری آریا). دو محصول دیگر نیز قرار است روی این بن سازه توسط سایپا راهی بازار شود:

بن سازه کاملا بومی دیگر، بن سازه خودرو تارا است که روی آن خودرو ری را هم طراحی شده و گسترش محصول نیز روی این بن سازه داریم. همچنین برنامه‌هایی برای احیای بن سازه ال ۹۰ با زنجیره تأمین داخلی نیز داریم یعنی معماری محصول کاملا داخلی شده و به کمک زنجیره تأمین داخل محصولات روی آن طراحی می‌شود.

تاریخ رونمایی از اولین شاسی بلند بومی سایپا مشخص شد

به گفته آقای لاهیجانی، بن سازه بعدی نیز یک خودرو اقتصادی است که و قرار است روی آن یک شاسی بلند تولید شود. سایپا با قطعه‌سازان داخلی همکاری کرده و در بهمن ماه آینده این خودرو رونمایی می‌شود. بعد از اینکه کراس اوور اقتصادی سایپا روی این بن سازه به تولید انبوه برسد، نوبت به بن سازه بعدی می‌رسد. لاهیجانی همچنین افزود:

معتقد هستیم باید برای اینکه جریان پایداری را در حوزه تولید داشته باشیم، باید کلیه طراحی و توسعه محصول را خودروسازان در دست بگیرند. بنابراین گام دوم برنامه تحولی صنعت خودرو متمرکز بر توسعه بن سازه‌ها با نشان داخلی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تاریخ رونمایی از اولین شاسی بلند بومی سایپا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر