بهترین فیلم های آمریکایی تاریخ سینمای جهان + [2023 و امتیاز IMDB]

وبسایت IMDb ، یکی از معتبرترین منابع برای امتیازدهی به فیلم‌ها می‌باشد. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین فیلم های آمریکایی 2023 و تاریخ سینما بپردازیم.

جدیدترین فیلم های آمریکایی

سینمای هالیوود یا همان سینمای آمریکا ، یکی از بزرگترین منابع ممکن برای فیلم‌های سینمایی مختلف می‌باشد که درون خودش، مملوی از بهترین فیلم های آمریکایی تاریخ سینما را گنجانده است. در وبسایت IMDb ، به این سبک از فیلم‌ها، امتیاز داده می‌شود و همه را در قالب بهترین، بدترین و یا حتی پرطرفدارترین و کم‌طرفدارترین، جداسازی می‌کند.

در حالی که محبوبیت اینترنتی می‌تواند یک چیز بی‌ثبات و زودگذر باشد، اما در مورد IMDb ، چند فیلم سینمایی آمریکایی وجود دارند که بالاتر از رقبای خود هستند و در آزمون زمان نیز مقاومت کردند. تماشاگران سینما می‌توانند به فیلم‌هایی که در وب‌سایت می‌بینند امتیاز بدهند، و برخی از آن‌ها در صدر جدول خود قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌های 2023

بهترین فیلم‌های 2023

بهترین فیلم های آمریکایی

بر اساس امتیازات مردمی در IMDb

جدیدترین فیلم های آمریکایی
جدیدترین فیلم های آمریکایی

ده فیلمی که از نظر بسیاری از مردم عادی و مخاطبین اهل سینما، به عنوان بهترین فیلم‌ها، جمع‌آوری شدند، می‌توان گفت بهترین‌ها هستند. این آثار، در وبسایت IMDb ، بر اساس پر طرفداری و بالا بودن امتیاز معرفی شدند. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین فیلم های آمریکایی تاریخ سینما بپردازیم.

دانلود و معرفی بهترین فیلم های سینمایی هیجان انگیز (Erotic)

Barbie 2023

بهترین فیلم های آمریکایی 2023
بهترین فیلم های آمریکایی 2023

باربی (انگلیسی: Barbie) فیلم کمدی فانتزی آمریکایی محصول ۲۰۲۳ به کارگردانی گرتا گرویگ است که فیلم‌نامه را به‌همراه نوآ بامباک نوشت. این فیلم مبتنی بر عروسک‌های باربی از شرکت متل است و نخستین لایو اکشن ساخته‌شده بر اساس این عروسک پس از مجموعه‌ای از فیلم‌های تلویزیونی و انیمیشن به‌شمار می‌رود.

مارگو رابی نقش باربی و رایان گاسلینگ نقش کن را ایفا می‌کند که به‌دنبال وقوع بحران وجودی، به سفر خودشناسی می‌روند. دیگر گروه بازیگران شامل آمریکا فررا، کیت مک‌کینون، ایسا رای، رئا پرلمان و ویل فرل می‌شوند.

Oppenheimer 2023

بهترین فیلم های آمریکایی 2023
بهترین فیلم های آمریکایی 2023

اوپنهایمر (انگلیسی: Oppenheimer)، یک فیلم بریتانیایی – آمریکایی در ژانر حماسی زندگینامه‌ای به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان است که در سال ۲۰۲۳ اکران شد. نولان فیلم‌نامه این فیلم را بر اساس کتاب پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر به رشته تحریر درآورده است.

داستان فیلم دربارهٔ زندگی جی. رابرت اوپنهایمر، فیزیک‌دان نظری آمریکایی است که به عنوان «پدر بمب اتمی» شناخته شده‌است و کیلین مورفی نقش وی را در فیلم بازی کرده‌است. این ششمین همکاری مشترک نولان و مورفی است. امیلی بلانت، رابرت داونی جونیور و مت دیمون نیز به‌ترتیب در نقش کاترین اوپنهایمر، لوئیس اشتراوس و لسلی گرووز حضور دارند.

Kandahar 2023

بهترین فیلم های آمریکایی 2023
بهترین فیلم های آمریکایی 2023

قندهار (به انگلیسی: Kandahar) یک فیلم اکشن آمریکایی محصول ۲۰۲۳ به کارگردانی ریک رومن وو و تهیه‌کنندگی جرارد باتلر است. جرارد باتلر در نقش تام هریس، اولیویا -می برت در نقش ایدا هرس، ربکا کالدر در نقش کورین هریس، علی فضل، نوید نگهبان، الناز نوروزی، نینا توسن وایت و … از بازیگران فیلم هستند.

تام هریس، یک مأمور مخفی سیا، در اعماق قلمروی متخاصم در افغانستان گیر افتاده‌است. او باید در کنار مترجم افغان خود، راه خود را به یک نقطهٔ استخراج در قندهار پیدا کند و در عین حال از نیروهای ویژهٔ نخبه که وظیفه شکار آنها را دارند اجتناب کند.

Extraction II 2023

بهترین فیلم های آمریکایی 2023
بهترین فیلم های آمریکایی 2023

استخراج ۲ (انگلیسی: Extraction 2) یک فیلم اکشن آمریکایی محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی سم هارگریو و نویسندگی جو روسو است که بر اساس رمان گرافیکی Ciudad ساخته شده‌است. این فیلم دنباله‌ای بر استخراج (۲۰۲۰) است و کریس همسورث، گلشیفته فراهانی و آدام بسا دوباره نقش‌های خود را ایفا می‌کنند و اولگا کوریلنکو، دنیل برنهارت، تیناتین دالاکیشویلی و ادریس البا از بازیگران جدید هستند.

تایلر راک پس از اینکه به سختی از ماموریت قبلی خود جان سالم به در برد، از کار مزدوری بازنشسته می‌شود و به کابینی در اتریش می‌رود، جایی که غریبه‌ای به نام آلکات به او نزدیک می‌شود و از او خواسته می‌شود خواهر همسر سابقش میا، کتوان و دو فرزندش ساندرو و نینا را که در حال حاضر به همراه شوهر گانگسترش داویت رادیانی در زندانی در گرجستان زندانی است.

تایلر هم نیک (با بازی گلشیفته فراهانی) و یاز (آدام بیا) را استخدام می‌کند تا به او بپیوندند و آنها به زندان نفوذ می‌کنند. آن‌ها سعی می‌کنند کِتیوان و فرزندانش را بدون هشدار دادن به دیویت در خواب بیرون ببرند، اما دیویت از خواب بیدار می‌شود و به زندانیان دیگر وفادار به او هشدار می‌دهد، در آنجا با تایلر و تیمش مقابله می‌کنند و شورش راه می‌اندازند و آنها را مجبور می‌کنند تا راه خود را بیرون کنند. در حین فرار، دیویت به تایلر و کیتوان حمله می‌کند و تایلر به طرز وحشیانه ای دیویت را می‌کشد.

این گروه موفق به فرار می‌شوند و به خانه امن خود در وین باز می‌گردند. با این حال، ساندرو، پسر نوجوان کیتیوان و داویت، که پدرش را بت می‌کند، متوجه می‌شود که تایلر پدرش را کشته است و مخفیانه با عمویش و برادر بزرگتر داویت، زوراب، تماس می‌گیرد، که به دنبال تایلر هستند تا برادرزاده‌اش را بیابد و انتقام بگیرد.

John Wick: Chapter 4 2023

بهترین فیلم های آمریکایی 2023
بهترین فیلم های آمریکایی 2023

جان ویک: بخش ۴ (انگلیسی: John Wick: Chapter 4) فیلم اکشنِ دلهره‌آور و نئو-نوآر آمریکایی محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی چاد استاهلسکی و نویسندگی شی هتن و مایکل فینچ است. این فیلم دنبالهٔ جان ویک: بخش ۳ – پارابلوم (۲۰۱۹) و چهارمین قسمت از مجموعه‌فیلم‌های جان ویک به‌شمار می‌رود.

جان ویک راهی را برای شکست دادن «های تیبل» پیدا می‌کند؛ اما پیش از اینکه بتواند آزادی خود را به‌دست آورد، باید با یک دشمن جدید روبه‌رو شود و با آن مقابله کند؛ دشمن جدیدی که متحدان و نیروهای بسیار قدرتمندی در سراسر جهان دارد که می‌تواند دوستانی قدیمی را به دشمنانی جدید تبدیل کند..

کیانو ریوز در نقش شخصیت اصلی، در کنار گروهی از بازیگران مکمل شامل دانی ین، بیل اسکاشگورد، لارنس فیشبرن، هیرویوکی سانادا، شامیر اندرسون، لنس ردیک (در یکی از آخرین نقش‌هایش)، رینا ساوایاما، اسکات ادکینز، کلنسی براون و ایان مک‌شین در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

The Little Mermaid 2023

بهترین فیلم های آمریکایی 2023
بهترین فیلم های آمریکایی 2023

پری دریایی کوچولو یک فیلم موزیکال فانتزی آمریکایی محصول ۲۰۲۳ به کارگردانی راب مارشال بر اساس فیلمنامه‌ای از دیوید مگی است. این فیلم محصولی از والت دیزنی پیکچرز است و اقتباسی لایو اکشن از انیمیشنی به همین نام محصول ۱۹۸۹ است که خود بر اساس داستانی به همین نام اثر هانس کریستین اندرسن ساخته شده‌است.

در این فیلم هلی بیلی در نقش آریل در کنار جونا هاوئر کینگ، داوید دیگز، آکوافینا، جیکوب ترمبلی، نوما دومزونی، خاویر باردم، جسیکا الکساندر و ملیسا مک‌کارتی نقش‌آفرینی می‌کنند. آریل، یک پری دریایی جوان، با یک جادوگر دریایی معامله می‌کند: صدای زیبایش در مقابل پاهای انسانی تا بتواند دنیای بالای آب را کشف کند.

Babylon 2022

جدیدترین فیلم های آمریکایی
جدیدترین فیلم های آمریکایی
  • کارگردان: دنزل واشنگتن
  • نویسنده: دنزل واشنگتن
  • ژانر: درام، موزیکال
  • تاریخ انتشار: 2022
  • تهیه‌کنندگان: جان دیفید واشنگتن، مایکل جی. کلارک، تود بلک
  • توزیع‌کننده: کمپانی پارامونت پیکچرز
  • بازیگران اصلی: مارگوت رابی، بردلی کوپر، سم کیونگ، زندایا و گابریل یونین

بابیلون (انگلیسی: Babylon) فیلم آمریکایی سال ۲۰۲۲ در ژانر کمدی-درام تاریخی حماسی به نویسندگی و کارگردانی دیمین شزل است. گروه گسترده‌ای از بازیگران شامل برد پیت، مارگو رابی، دیگو کالوا، جین اسمارت، جوان آدپو، و لی جون لی در این فیلم حضور دارند. این فیلم شرح وقایع ظهور و افول چندین شخصیت در طول دوران تحول هالیوود از فیلم‌های صامت به فیلم‌های صدادار در اواخر دههٔ ۱۹۲۰ را به تصویر می‌کشد.

Tenet 2020

بهترین فیلم های آمریکایی
بهترین فیلم های آمریکایی
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • نویسنده: کریستوفر نولان
  • ژانر: علمی تخیلی، هیجان‌انگیز
  • تاریخ انتشار: 2020
  • تهیه‌کنندگان: کریستوفر نولان، إما توماس
  • توزیع‌کننده: Warner Bros. Pictures
  • بازیگران اصلی: جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، کنت برانا

“Tenet” یک فیلم علمی تخیلی و هیجان‌انگیز به کارگردانی کریستوفر نولان است که در سال 2020 منتشر شد. فیلم “Tenet” داستان یک جاسوس بین‌المللی بنام “The Protagonist” (با بازی جان دیوید واشنگتن) را روایت می‌کند. او در ماموریتی به نام “تنها کلمه” به دنبال جلوگیری از یک فاجعه جهانی است. این فاجعه با استفاده از تکنولوژیی به نام “انفجار الگوریتم” به وقوع می‌پیوندد که قادر است اجسام را در زمان عقب برگردانده و بازده آنها را معکوس کند.

“The Protagonist” همراه با همکارانش، شامل “نیل” (با بازی رابرت پتینسون)، به دنبال شبکه پیچیده‌ای از جاسوسان و تجار سلاح به نام “ساترپ” می‌گردد که در اداره آنها یک شخصیت به نام “آندری ساترپ” حاکمیت دارد. در طول فیلم، شخصیت “The Protagonist” به دنبال پیدا کردن “الگوریتم” است که قدرت انفجار را دارد و قصد دارد از آن جلوگیری کند.

او و همکارانش در ماموریت‌های خطرناکی به نقاط مختلف جهان می‌روند و درگیر مبارزات و صحنه‌های هیجان‌انگیزی می‌شوند. در این مسیر، مفهوم زمان و بازگشت عقب آن به صورت معکوس، در داستان تنیده می‌شود و سرنوشت جهان در دست خطر قرار می‌گیرد.

Joker 2019

بهترین فیلم های آمریکایی
بهترین فیلم های آمریکایی
  • کارگردان: تاد فیلیپس
  • نویسنده: تاد فیلیپس، اسکات سیلور
  • ژانر: درام، جنایی، هیجان‌انگیز
  • تاریخ انتشار: 2019
  • تهیه‌کنندگان: تاد فیلیپس، برادلی کوپر، اما بطرس
  • توزیع‌کننده: Warner Bros. Pictures
  • بازیگران اصلی: واکین فینیکس، رابرت دی‌نیرو، زازی بیتز، فرانسیس کانروی

“جوکر” (Joker) یک فیلم آمریکایی درام و جنایی است که در سال 2019 اکران شد. این فیلم به کارگردانی تاد فیلیپس و با بازی خواکین فینیکس در نقش اصلی ساخته شده است. داستان فیلم “جوکر” درباره نیکولاس فلک (با بازی خواکین فینیکس) است، یک مرد مبتلا به اختلال روانی که به تدریج به یکی از بدنام‌ترین و شناخته‌شده‌ترین جنایتکاران گاتهام، جوکر، تبدیل می‌شود.

فیلم به بررسی زندگی نیکولاس فلک، مشکلات روانی و اجتماعی او، و سیر تبدیل شدن وی به شخصیت شرور و جنایتکاری به نام جوکر می‌پردازد. “جوکر” یک فیلم پرطرفدار و پربحث بوده است که با نمایش قدرتمند واکین فینیکس و جوایزی که دریافت کرده است، توجه جهانی را به خود جلب کرد.

Call Me by Your Name 2017

بهترین فیلم های آمریکایی
بهترین فیلم های آمریکایی
  • کارگردان: لوکا گودانینو
  • نویسنده: جیمس آیواربی، لوکا گودانینو (براساس رمان آندره آسیمان)
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • تاریخ انتشار: 2017
  • تهیه‌کنندگان: پیتر سپیرز، لوکا گودانینو، مارکو مورابیتو
  • توزیع‌کننده: Sony Pictures Classics
  • بازیگران اصلی: تیموتی شالامه، آرمی همر، مایکل ستولبارگ، آمیرا کازرانی

“Call Me by Your Name” یک فیلم درام و عاشقانه است که در سال 2017 اکران شد. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام اثر آندره آسیمان می‌باشد. داستان فیلم “Call Me by Your Name” در دههٔ ۱۹۸۰ در شمال ایتالیا روایت می‌شود.

این فیلم در مورد رابطهٔ عاشقانه بین یک پسر نوجوان نامزدی به نام “ایلیو” (با بازی تیموتی شالامه) و یک پژواک‌نویس امریکایی مسن به نام “اُلیو” (با بازی آرمی همر) است. آنها در طول تابستان در خانهٔ خانوادگی ایلیو زندگی می‌کنند و در حین این مدت، رابطهٔ آنها تبدیل به یک عشق پرشور و عاطفی می‌شود.

Dunkirk 2017

بهترین فیلم های آمریکایی
بهترین فیلم های آمریکایی
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • نویسنده: کریستوفر نولان
  • ژانر: جنگی، درام
  • تاریخ انتشار: 2017
  • تهیه‌کنندگان: اما توماس، کریستوفر نولان، اما کورنیلی
  • بازیگران اصلی: فیون وایتهد، تام گلین-کارنی، سیلیان مرفی، هری ستایلز، کنت برانا

“Dunkirk” یک فیلم جنگی و درام بریتانیایی-آمریکایی است که در سال 2017 اکران شد. این فیلم توسط کریستوفر نولان نوشته و کارگردانی شده است. فیلم “Dunkirk” بر وقایع سال 1940 در شهر دانکرک فرانسه تمرکز دارد؛ زمانی که نیروهای آلمانی نیروهای نیروهای بریتانیا و دیگر متحدان را در این شهر محاصره کرده بودند.

نبرد دانکرک یکی از مهم‌ترین رویدادهای نظامی جنگ جهانی دوم بود و در آن نیروهای متحد به تلاش برای نجات و بازگشت سرنشینان به بریتانیا می‌پرداختند. فیلم با استفاده از سه داستان متفاوت که به صورت همزمان در سه زمان مختلف روایت می‌شوند، به تصویر کشیده شده است. این داستان‌ها عبارتند از:

  1. داستان دریایی: ماجرای یک خانمدار نیروی دریایی بریتانیایی به نام “فارادی” (با بازی مارک رایلانس) که در تلاش برای نجات سرنشینان محاصره شده در دانکرک به دریا می‌رود.
  2. داستان هوایی: ماجرای سه خلبان جوان بریتانیایی به نام‌های “فاررر” (با بازی تام هاردی)، “کالین” (با بازی جک لودن) و “فارادی” (با بازی آینسل اِلگورت) که در تلاش برای حمایت از نیروهای دریایی و نجات سرنشینان هستند.
  3. داستان زمینی: ماجرای گروهی از سربازان بریتانیایی که تنها چند روز برای فرار به بریتانیا در دسترس دارند و در معرض حملهٔ دشمن قرقرار هستند.

Room 2015

بهترین فیلم های آمریکایی
بهترین فیلم های آمریکایی
  • کارگردان: لننی ابراهامسون
  • نویسنده: اما دوناگو
  • ژانر: درام، رازآلود
  • تاریخ انتشار: 2015
  • تهیه‌کنندگان: اد هرمن، دنیل کلیزا
  • بازیگران اصلی: بری لارسون، جک ترمن، جوان گالگر، ویلیام اچ. میسی، سیان کلیفورد

“اتاق” یک فیلم درام و رازآلود کانادایی-ایرلندی است که در سال 2015 اکران شد. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام اثر اما دوناگو است. داستان فیلم “Room” حول محور زندگی یک زن به نام “جوی” (با بازی بری لارسون) و پسر بچه‌اش به نام “جک” (با بازی جک ترمن) است. آنها در یک اتاق کوچک و محدود زندگی می‌کنند، که مادر جک آن را به عنوان “اتاق” می‌شناسد.

اتاق تنها دنیایی است که جک تاکنون می‌شناسد و او نمی‌داند که در واقع در دنیای بزرگتری زندگی می‌کند. در طول فیلم، رازهایی در مورد گذشته “جوی” که به این محل محدود زندگی می‌کند فاش می‌شود و آثار روانی و جسمی این زن و پسرش آشکار می‌شود. آنها باید با مشکلاتی که با آزاد شدن از اتاق برایشان پیش می‌آید، مقابله کرده و سعی کنند زندگی جدیدی را آغاز کنند.

The Hateful Eight 2015

محبوب ترین فیلم های آمریکایی
محبوب ترین فیلم های آمریکایی
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • نویسنده: کوئنتین تارانتینو
  • ژانر: وسترن، جنایی، رازآلود
  • تاریخ انتشار: 2015
  • تهیه‌کنندگان: ریچارد نیکلز، شان ردی، ساموئل ل. جکسون، کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران اصلی: ساموئل ل. جکسون، کورت راسل، جنیفر جیسون لی، والتون گاگینز

داستان فیلم “هشت نفرت انگیز” در دههٔ ۱۸۷۰ و در زمان زمستان سرد و برفی وحشی آمریکا روایت می‌شود. داستان حول محور گروهی از افراد ناشناس است که در یک مسافرخانهٔ دورافتاده گرد هم آمده‌ و در آنجا به دلیل طوفان گیر افتاده‌اند. این افراد شامل شخصیت‌های متنوع و رازآلودی هستند که هر یک از آنها دارای نقشی مهم در داستان هستند.

در حالی که آنها در مسافرخانه گیر افتاده‌اند، روابط پیچیده و خطرناکی بین آنها شکل می‌گیرد. ترس و شک، تنش‌ها را بالا می‌برد و همه سعی می‌کنند هویت و نقش هر فرد را در این گروه کشف کنند. در طول فیلم، رازها فاش می‌شوند و رویدادهای خشونت‌آمیزی رخ می‌دهد.

“The Hateful Eight” با سبک خاص کارگردانی کوئنتین تارانتینو، دیالوگ‌های قوی، بازیگری عالی و جوی مشوق و هیجان‌انگیز، توانست مورد استقبال قرار گیرد. فیلم برخی جوایز مهمی را نیز دریافت کرد از جمله جایزهٔ اسکار بهترین موسیقی متن.

The Revenant 2015

محبوب ترین فیلم های آمریکایی
محبوب ترین فیلم های آمریکایی
  • کارگردان: الکساندر گونزالس اینیاریتو
  • نویسنده: مایکل پانکه، مارک ل. اسمیت
  • ژانر: ماجراجویی، درام، وسترن
  • تاریخ انتشار: 2015
  • تهیه‌کنندگان: الکساندر گونزالس اینیاریتو، آرنو دکپلشن
  • توزیع‌کننده: 20th Century Fox
  • بازیگران اصلی: لئوناردو دی‌کاپریو، تام هاردی، دومنال گلیسن، ویل پلتز

“The Revenant” یک فیلم ماجراجویی و درام آمریکایی است که در سال 2015 اکران شد. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام اثر مایکل پانکه است. داستان فیلم “The Revenant” در دههٔ ۱۸۲۰ در غرب وحشی آمریکا روایت می‌شود.

فیلم دربارهٔ یک صیاد به نام “هیو گلاس” (با بازی لئوناردو دی‌کاپریو) است که در یک مأموریت صیادی با گروهی از همراهانش به طور وحشیانه‌ای توسط یک خرس گریزان مورد حمله قرار می‌گیرد و سرنوشت تراژیکی برای او رخ می‌دهد. او توسط اعضای گروه ترک شده و به تنهایی در برابر طبیعت سخت و خطرناک قرار می‌گیرد.

هیو گلاس باید در برابر طبیعت بی‌رحم و خطرناک بجنگد و در عین حال به دنبال انتقام از افرادی که او را ترک کرده‌اند باشد. داستان اصلی فیلم حول محور اراده و بقا، جستجوی عدالت و نبرد با طبیعت وحشی است.

The Good, the Bad and the Ugly

بهترین فیلم های آمریکایی تاریخ سینما
بهترین فیلم های آمریکایی تاریخ سینما
  • کارگردان : سرجو لئونه
  • بازیگران : کلینت ایسوود، الی والاچ، لی ون کلیف
  • سال انتشار : 1996
  • امتیاز : 8.8

خوب، بد و زشت، نام فیلمی ماجرایی و وسترن محصول سال ۱۹۶۶ به کارگردانی سرجو لئونه می‌باشد که درباره‌ی یک هفت تیرکش حرفه‌ای است. او برای به دست آوردن پول تلاش می‌کند. آنجل آیز، آدمکشی است که به هر نحوی دستورات را اجرا می‌کند به شرطی که دستمزدش پرداخت شود. توکو نیز قانون شکنی تحت تعقیب می‌باشد که از چیزهای که مخفی کرده محافظت می‌کند. توکو و بلوندی، برای بدست آوردن پول، با هم شریک می‌شوند، اما زمانی که بلوندی بر سر قرار پایبند نمی‌ماند اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد.

دهه‌ی 90 میلادی، برای سینمای هالیوود و آمریکا، دهه‌ی بسیار مهمی بود که در آن، فیلم‌های بسیار ماندگار مهمی مانند همین فیلم سرجی لئونه به سینمای جهان معرفی شدند. این فیلم، با هنرنمایی کلینت ایسوود افسانه‌ای و موسیقی متن کامل و بی نقص انیو موریکونه همراه بود و در دراز مدت، تبدیل به بهترین فیلم وسترن تاریخ و یکی از بهترین فیلم های آمریکایی سایت imdb تبدیل شد.

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

بهترین فیلم های آمریکایی سایت imdb
بهترین فیلم های آمریکایی سایت imdb
  • کارگردان : پیتر جکسون
  • بازیگران : الیجاه وود، ویگو مورتنسن، کیت بلانشت
  • سال انتشار : 2001
  • امتیاز : 8.8

وظیفه‌ی اقتباس از سه گانه‌ی ارباب حلقه‌ها که از رمان‌های مصور تالکین بیشتر عمر خود را صرف توسعه آن کرد، تأثیری عظیمی بر کل این ژانر و سینمای آمریکا داشت. ساخت فیلمی بر اساس رمان‌های تالکین، شاید به درستی به عنوان یکی از اهداف و مقاصد غیرممکن تلقی می‌شد. با این حال، پیتر جکسون و سینمای هالیوود تصمیم گرفتند این چالش را قبول کنند و نتیجه هم داد.

آیا شروع یک قصه بهتر از پایان است؟ مطمئناً به نظر می‌رسد که مردم در سایت IMDb، این تصمیم را گرفتند. زیرا The Fellowship of the Ring بالاتر از پایان‌بندی این سه‌گانه قرار می‌گیرد. این که چرا اینطور است. مطمئناً این یک فیلم عالی و خوش ساخت است که در معرفی شخصیت‌ها، انگیزه‌های آنها و عوامل داستان، بسیار عالی عمل می‌کند و به یکی از برترین فیلم های هالیوودی بر اساس امتیاز imdb می‌باشد.

Pulp Fiction

بهترین فیلم های آمریکایی تاریخ سینما
بهترین فیلم های آمریکایی تاریخ سینما
  • کارگردان : کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران : جان تراولتا، ساموئل جکسون، بروس ویلیس
  • سال انتشار : 1994
  • امتیاز : 8.8

Pulp Fiction، فیلمی است که کوئنتین تارانتینو را به عنوان یک نیروی خلاق در هالیوود تثبیت کرد. به سختی می‌توان گفت که فیلم دقیقاً بر روی چیزی که این فیلم را بسیار خوب می‌کند. اما او با بازیگران همه‌ ستاره‌ای که از فیلمنامه‌ی هوشمندانه‌اش را که با یکدیگر معامله کرد، توانست برای روایت داستانی غیرخطی، دو دلیل اصلی را به وجود بیاورد که این اثر سینمایی، یک اثر خلاقانه است و در بهترین‌های IMDb حضور داشته باشد.

اما شاید بیشتر از همه، Pulp Fiction صرفاً یک فیلم جالب به‌نظر برسد که دارای داستانی سرگرم کننده می‌باشد. هیچ کلمه دیگری برای آن وجود ندارد. از هیتمن‌های شیک که ساموئل ال جکسون و جان تراولتا با پاناچ نواخته‌اند، تا موسیقی متن و آهنگ‌های بی‌نظیر مطلق از ابتدا تا انتها، این فیلم را به یکی از جواهرهای اواسط دهه‌ی 90 تبدیل کرد.

The Lord of the Rings: The Return of the King

برترین فیلم های هالیوودی بر اساس امتیاز imdb
برترین فیلم های هالیوودی بر اساس امتیاز imdb
  • کارگردان : پیتر جکسون
  • بازیگران : الیجاه وود، شان آستین، کارل اوبران
  • سال انتشار : 2003
  • امتیاز : 8.9

هرچه به سه گانه فیلم‌های پیتر جکسون که از رمان‌های فانتزی جی آر آر تالکین اقتباس می‌شود، نزدیک‌تر بشویم، فیلمسازی بلاک باستر به درستی انجام شده است. The Lord of the Rings: The Return of the King، نتیجه‌ی رضایت بخشی را برای داستان تقریباً نه ساعته‌ی این فرانچایز ارائه می‌دهد، این فیلم نشان می‌دهد که آراگورن به عنوان پادشاه گوندور حق اولاد خود را ادعا می‌کند. احتمالاً برجسته‌ترین حمله سواره نظام که تا به حال ساخته شده است، و در نهایت به بزرگ‌ترین جنگ عظیم در تاریخ سینما کشیده می‌شود.

این فیلم، با آثاری مانند بن هور و تایتانیک که 11 جایزه را به خود اختصاص داده‌اند، مقایسه‌ای برای پر جایزه‌ترین فیلم تاریخ اسکار قرار دارد. شاید به همان اندازه که آکادمی این سه گانه را به عنوان یک دستاورد بزرگ به رسمیت شناخته بود، یکی از زمان‌های نادری را در تاریخ رقم زد که در آن برنده‌ی بزرگ یک فیلم فانتزی و حماسی شناخته شده بود.

Schindler’s List

بهترین فیلم های آمریکایی تاریخ سینما
  • کارگردان : استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران : لیام نیسون، رالف فینس، بن کینگزلی
  • سال انتشار : 1993
  • امتیاز : 9.0

فهرست شیندلر، فیلمی بیوگرافی و غم‌انگیز محصول سال ۱۹۹۳ به کارگردانی استیون اسپیلبرگ می‌باشد. در زمانی که لهستان توسط نازی‌ها اشغال شده، کارخانه‌‎داری به نام اسکار شیندلر سعی می‌کند کارگران یهودی‎اش را از دست نظامیان آلمانی نجات داده و از اعزام آن‌ها به اردوگاه آشویتس جلوگیری کند.

جنگ، و تبعات جبران ناپذیر آن، هنوز که هنوزه، بر روی جهان تأثیراتش را می‌گذارد و این فیلم به خوبی، در زیر پوست خودش، به ما نشان می‌دهد که در طول جنگ، چه کودکان بی‌گناهی کشته خواهند شد. جزئیات غمگینی که طی می‌شود، با فضای سیاه سفیدی که اسپیلبرگ در طول فیلم روایت می‌کند، از لحاظ سینمایی کاری را با انسان می‌کند که نتوانیم به آن نمره‌ 10 را ندهیم و آن را به عنوان یکی از فیلم های برتر تاریخ آمریکایی imdb نشماریم.

12 Angry Men

بهترین فیلم های آمریکایی تاریخ سینما
فیلم های برتر تاریخ آمریکایی imdb
  • کارگردان : سیدنی لومت
  • بازیگران : هنری فوندا، لی جیکوب، جوزف سوئینی
  • سال انتشار : 1957
  • امتیاز : 9.0

دوازده مرد خشمگین، فیلمی جنایی و رازآلود محصول سال ۱۹۵۷ به کارگردانی سیدنی لومت می‌باشد. داستان این فیلم، درباره‌ی دوازده مرد در هیئت منصفه‌ی یک دادگاه است که در زمان تنفس و قبل از اخذ رای نهایی، برای تصمیم‌گیری دور هم جمع می‌شوند. اما در این بین، یکی از اعضای گروه معتقد است که فرد مظنون گناهکار نمی‌باشد.

این شاهکار، فیلمی نیست که تنها برای یک بار قابل دیدن باشد و تنها یک نسل خاصی آن را بپسندند. به گفته‌ی برخی از منتقدان دنیای سینما، فیلم دوازده مرد خشمگین، جزو معدود آثاری می‌باشد که هر کسی باید در زندگی‌اش ببیند. بازیگری‌های هر دوازده مرد، درجه است و این گروه بازیگری، به خوبی توانستند بار داستانی فیلم را به دوش بکشند.

The Godfather Part II

بهترین فیلم های آمریکایی تاریخ سینما
بهترین فیلم های آمریکایی تاریخ سینما
  • کارگردان : فرانسیس فورد کاپولا
  • بازیگران : رابرت دنیرو، جیمز کان، آل پاچینو
  • سال انتشار : 1974
  • امتیاز : 9.0

سال 1958، مایکل کورلئونه درگیر سرو سامان بخشیدن به امپراتوری می‌باشد که از پدرش، دون ویتو به ارث برده است. داستان به طور موازی زندگی مایکل کورلئونه قبل از انقلاب کوبا و زندگی ویتو کورلئونه‌ی جوان، مهاجرت او از سیسیل به آمریکا و چگونگی رسیدن او به قدرت را نشان می‌دهد و اینکه مایکل چگونه در دادگاه به دفاع از خود در مقابل اتهامات می‌پردازد.

فرانچایز پدرخوانده که توسط کاپولا ساخته شده است، یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های تمام دوران می‌باشد. این فیلم به طور همزمان، هم پیش درآمد و هم عاقبت فیلم پدرخوانده‌ی 1 است. این فیلم، نشان می‌دهد که مردم در طمع قدرت، حتی به خانواده خود اهمیت نمی‌دهند. این شاهکاری است که حتی پس از گذشت قرن‌ها هرگز نمی‌توان مانند آن را نوشت و ساخت. حتی اگر طرفدار این سبک از فیلم‌های مافیایی نیستید، لازم است که یکبار این فرانچایز جذاب را تماشا کنید.

The Dark Knight

بهترین فیلم های آمریکایی تاریخ سینما
بهترین فیلم های آمریکایی تاریخ سینما
  • کارگردان : کریستوفر نولان
  • بازیگران : کریستین بیل، هیث لجر، آرون ایکهارت
  • سال انتشار : 2008
  • امتیاز : 9.0

سه گانه‌ی شوالیه تاریکی نولان که در اقتباس از کمیک محبوب‌ترین ابرقهرمان تاریخ یعنی بتمن ساخته شده است. این فیلم در هنگامی که منتشر شد، تمامی حواس‌ها را به خودش پرت کرد و به همان اندازه که در ساختن داستان‌های منحصر به فرد مهارت داشت، توانست شخصیت بتمن جدیدی را خلق کند که در کمیک‌ها حضور ندارد و یک آنتاگونیست محبوب به اسم جوکر را به تاریخ سینما، پیوند دهد که مسلماً تا سالیان سال، فراموش نخواهد شد.

به نظر بسیاری از منتقدین، این اثر جذاب نولان، فیلمی ابرقهرمانی نیست، اما در عوض، یک حماسه‌ی جنایی می‌باشد که در آن قهرمان و آنتاگونیست لباس مخصوص می‌پوشند. این اثر، به سادگی یکی از بهترین بلاک باسترهای ساخته شده، و یک قطعه‌ی غیرقابل انکار درخشان و جذاب سینما می‌باشد که می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین فیلم های سینمایی آمریکایی تاریخ imdb نام برد.

The Godfather

بهترین فیلم های آمریکایی تاریخ سینما
بهترین فیلم های آمریکایی تاریخ سینما
  • کارگردان : فرانسیس فورد کاپولا
  • بازیگران : مارلون براندو، آل پاچینو، جیمز کان
  • سال انتشار : 1972
  • امتیاز : 9.2

به ندرت فیلمی تا این حد از محدودیت‌های رسانه فراتر می‌رود تا به یکی از عناصر اصلی فرهنگ عامه تبدیل شود. اما پدرخوانده ترکیبی عجیب از عوامل غیر فرهنگ عامه می‌باشد که توانسته تا این حد، همه را غافلگیر کند. هالیوود مرده فکر می‌کرد، فیلمساز جوان و با استعداد با چشم‌اندازی برای احیای ژانر فیلم گانگستری، و یکی از بهترین بازیگران تمام دوران برای زنده کردن این کلاسیک تمام دوران ترکیب شده بود.

ایراد گرفتن از این فیلم سخت است. همه چیز، از فیلمنامه گرفته تا طراحی لباس، فیلمبرداری، سرعت، اکشن و بازیگری همه در سطح بالایی هستند و از زمان خود بالاتر می‌باشند. این اثر درخشان، به بینندگان نگاهی اجمالی به عملکرد درونی یک مافیا داد که کل ژانر فیلمسازی را متحول کرد.

The Shawshank Redemption

بهترین فیلم های آمریکایی تاریخ سینما
بهترین فیلم های سینمایی آمریکایی تاریخ imdb
  • کارگردان : فرانک دارابونت
  • بازیگران : تیم رابینز، مورگان فریمن، باب گانتون
  • سال انتشار : 1994
  • امتیاز : 9.2

اندی دوفرنس، پس از زندانی شدن به دلیل جرمی که می‌گوید مرتکب نشده است، به شاوشنک، یکی از بدترین زندان های ایالت فرستاده می‌شود. دوفرنس به همراه الیس بوید  که در زندان به سر می‌برند، دوست می‌شود، و این دو مرد، در طول مدتی که در کنار هم هستند با هم پیوند می‌خورند و امید خود را در جایی حفظ می‌کنند که به نظر می‌رسد هیچ چیز دیگری وجود ندارد.

رستگاری در شاوشنک، بدون شک یک پیروزی بزرگ و حس حماسی برای دیدن است. یکی از بهترین فیلم‌هایی که در مورد امید و روحیه انسان ساخته شده، فرانک دارابونت بهترین اقتباس‌های خود از استیون کینگ را کارگردانی می‌کند و وجه دیگری را به استاد ترسناک نشان می‌دهد. این فیلم با شیمی خارق‌العاده فریمن و رابینز، اثری عالی است که از نظر مردم، امتحانش را پس داده و به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های آمریکایی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *