;
coinex

لیست خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار ؛ خودروهای مناسب برای واردات [+ عکس و مشخصات]

لیست خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار توسط وزارت صمت اعلام شد و به همین بهانه در این مطلب مروری گذرا بر این محصولات داریم.

پس از پستی بلندی‌های زیادی که بازار واردات خودرو در طول چند سال اخیر به خود دیده، اکنون شاهد برنامه‌ریزی برای باز شدن مرزها به روی خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار هستیم.

واردات خودرو از سوی مجلس شورای اسلامی مطابق با ضوابط و مقررات خاصی آزاد شد. اما همچنان نسبت به آیین‌نامه واردات خودرو ابهامات بسیاری وجود دارد.

مطابق با آیین‌نامه واردات خودرو که از سوی ورزات صمت ابلاغ شد، ارائه لیست قطعی خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار از سوی دولت به انجام نرسیده و همچنان پاسخی برای سوال کدام خودروهای زیر 20 هزار دلار وارد می شوند؟ ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید:

لیست خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار

وزارت صمت اعلام کرد که تنها درصورتی مرزهای کشور را به روی خودروهای لوکس خارجی باز خواهد کرد که این خودروها، قیمتی زیر 20 هزار دلار داشته باشند. لیست خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار از سوی این وزارت مسئول ارائه نشده است. آنچه که در طول مطلب مشاهده خواهید کرد، تنها پیش‌بینی بر اساس بازار خودوری جهانی است.

خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار کدام‌ها هستند؟ لیست خودروهای مناسب برای واردات
خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار

با انتشار خبر آزاد شدن واردات خودرو شرکت‌های خصوصی و دولتی، بسیاری خواهان واردات خودروهای خارجی شدند. اگر شرکتی توانایی پذیرش بندهای آیین‌نامه واردات خودرو را داشته باشد می‌تواند خودروهای زیر 20 هزار دلار را به کشور وارد کند.

هفته گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت، لیست شرکت‌های واردکننده خودرو را منتشر کرد؛ درصورتی که همچنان به این سوال که خودروهای زیر 20 هزار دلاری که وارد کشور می شوند کدام اند؟ پاسخ نداده است.

با وجود اصلاحیه‌ها و تغییر برخی بندهای این آیین‌نامه واردات خودرو، شاهد تناقض در برخی از بندهای موجود در آیین‌نامه هستیم؛ اما انتظار می‌رود که لیست قطعی خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار از بین شرکت‌های چینی، ژاپنی، کره‌ای و آلمانی انتخاب شود.

سخنگوی وزارت صمت نیز در خصوص خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار گفته است که خودورهای وارداتی قیمتی بین 10 هزار دلار تا 20 هزار دلار خواهند داشت و از بین برندهای کره‌ای و ژاپنی و اروپایی انتخاب خواهند شد.

اتشار خبرهای کذب در رابطه با واردات خودرو، اذهان عمومی را به سمت واردات خودروهای بی‌کیفیت چینی و خارجی برده است، درحالی‌که خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار در رده خودروهای باکیفیت خارجی و اروپایی قرار می‌گیرند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی لیست خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار بپردازیم.

نکته: در مورد خودروهای اشاره شده در این لیست باید گفت که اولا، این خودروها صرفاً برخی خودروهای موجود در بازار جهانی هستند که در این بازه قیمتی وجود دارند و واردات آنها تایید نشده است. دوم اینکه این خودروها در بازارهای جهانی، بر اساس عرضه آنها در کشورهای مختلف، قیمتی متفاوت خواهند داشت.

کدام خودروهای زیر 20 هزار دلار وارد می شوند؟ [لیست احتمالی خودروهای مناسب واردات]

کیا سول 2022 (kia soul LX)

خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار

  • قیمت: 19،290 یورو، 19،190 دلار
  • شرکت سازنده: کره جنوبی

کیا با رونمایی از این خودرو، اعلام کرد که مدل دنده‌ای سئول قابل سفارش نخواهد بود. کیا سول که ماشینی با دنده‌های اتوماتیک محسوب می‌شود با افزایش قیمت مواجه بوده است.

همچنین می‌توان احتمال داد که این خودرو در لیست قطعی خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار وجود داشته باشد. محتمل بودن حضور خودروها به سیاست‌های وزارت صمت وابسته است.

کیا سول دارای پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی دارای قدرت 147 اسب‌بخار و دارای 179 نیوتن متر گشتاور است. از جمله تجهیزات داخلی این خودرو می‌توان به نمایشگر 10.25 اینچی با مسیریاب، تهویه خودکار دو منطقه‌­ای، استارت دکمه­‌ای، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، رینگ 16 اینچ، دو خروجی USB، سیستم نمایش نقاط کور دید راننده، هشدار برخورد از عقب و جلو، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و مسیر و هشدار خروج از لاین اشاره کرد.

کیا فورته یا سراتو ( kia forte LX 2023)

خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار
کدام خودروهای زیر 20 هزار دلار وارد می شوند؟
  • قیمت: 19،990 دلار، 20،227 یورو
  • شرکت سازنده: کره جنوبی

اگر می‌خواهید بدانید خودروهای زیر 20 هزار دلاری که وارد کشور می شوند کدام اند؟ بد نیست بدانید که یکی از گزینه‌های احتمالی، کیا سراتو است. گروه خودروسازی سایپا یکی از شرکت‌های واردکننده سراتو در ایران است که مدل‌های قبلی این خودرو را وارد می‌کرد.

نسل جدید کیا سراتو با تغییراتی نسبت به مدل‌های پیشین خود به بازار خودروی جهانی عرضه شد. تغییرات سراتو شامل: طراحی جلو پنجره که در مدل 2022 اعمال شده، سپر جلو، چیدمان سه­ نقطه‌­ای LED در مه‌­شکن­‌های جلو و طرح جدید رینگ‌های 16 و 17 اینچی است که چهره کیا سراتو را نسبت به مدل‌های موجود در ایران تغییر می‌دهد.

اما به لحاظ قدرت فنی و موتوری نسبت به مدل 2022 تغییری پیدا نکرده است. این خودرو دارای پیشرانه 2 لیتری است که بروی تریم‌های LX , LXS و GT-Line نصب شده، 147 اسب ­‌بخار قدرت دارد و 179 نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌­کند. این پیشرانه موفق شده استاندارد آلایندگی SULEV30 جهانی را دریافت کند.

بیشتر بخوانید:

کیا ریو ( KIA RIO 2023)

خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار

  • قیمت: 17،500 یورو، 17،296 دلار
  • شرکت سازنده: کره جنوبی

یکی از خودروهای مناسب واردات با قیمت پایین کیا ریو است. این خودرو که به عنوان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای خارجی در بازار روسیه محسوب می‌شود، اکنون می‌تواند یکی از گزینه‌های محتمل برای خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار باشد.

از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این خودروی کره‌ای می‌توان به سیستم کنترل پایداری و کنترل استارت در سربالایی در تمام مدل‌ها و  آپشن‌هایی مانند سیستم جلوگیری از برخورد جلو، سنسور نور و سیستم کنترل خط اشاره کرد.

به لحاظ قدرت پیشرانه این خودرو با نسخه‌های قبلی موجود در بازار تغییرات چندانی نکرده است. این خودرو مجهز به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر تنفسی با 120 اسب بخار قدرت و 152 نیوتن متر گشتاور است.

نیسان کیکس (Nissan Kicks 2022)

خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار
لیست خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار
  • قیمت: 19،990 یورو، 19،757 دلار
  • کشور سازنده: ژاپن

نیسان کیکس یکی از خودروهای شاسی بلند ارزان کمپانی نیسان است. این خودرو که بیشتر ظاهر جوان‌پسندی دارد دارای خصوصیاتی چون: اندروید اتو، اپل کارپلی، سرویس‌های نیسان کانکت و سامانه ایمنی Safety Shield 360 نیسان است. از بین تجهیزات ایمنی می­‌توان به هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از پشت، پایش نقطه کور، دستیار نور بالا و ترمز خودکار در حرکت به عقب اشاره کرد.

به لحاظ قدرت فنی، این خودروی ژاپنی دارای یک پیشرانه 4 سیلندری 1.6 لیتری با 122 اسب­‌بخار قدرت و 155 نیوتن‌ متر گشتاور است. این خودرو که به عنوان گزینه کم هزینه می‌تواند در لیست خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار قرار بگیرد، دارای کابین داخلی جادار و ایمن است.

میتسوبیشی میراژ ( Mitsubishi mirage 2023)

خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار

  • قیمت: 16،245 یورو، 16،055 دلار
  • کشور سازنده: ژاپن

میتسوبیشی میراژ یکی از خودروهای درون شهری ژاپنی محسوب می‌شود که علاوه بر کم مصرف بودن قیمت پایینی نسبت به سایر مدل‌های نام‌برده دارد. به دلیل قیمت پایین این خودرو می‌توان احتمال داد که یکی از خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار برای ورود به مرزهای ایران خواهد بود.

این مدل از میتسوبیشی دارای یک پیشرانه 3 سیلندری 1.2 لیتری است که می‌تواند 80 اسب بخار قدرت و 106 نیوتن متر گشتاور تولید کند. قدرت موتور این خودرو از طریق گیربکس CVT یا 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

این خودرو همچنان که در رده خودروهای ارزان جهانی قرار می‌گیرد، به دلیل ضعیف بودن قدرت موتوری برای رانندگی با سرعت بالا و یا رانندگی در جاده‌های برون شهری گزینه مناسبی نیست. اما اگر به قیمت جهانی آن نگاهی بیاندازیم، می‌توان گفت که شاهد حضور میتسوبیشی میراژ در لیست قطعی خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

هیوندای النترا (Hyundai elentra 2022)

خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار
خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار
  • قیمت: 20،000 یورو، 19،766 دلار
  • کشور سازنده: کره جنوبی

اگر به سوال خودروهای زیر 20 هزار دلاری که وارد کشور می شوند کدام اند؟ برگردیم، هیوندای النترا یکی از محتمل‌ترین جواب‌ها برای این سوال خواهد بود.

هیوندای النترا که می‌توان از آن به عنوان خودروی لوکس خارجی یاد کرد، نسخه پیشرفته مدل‌های پیشین خود است که 147 اسب بخار و  نزدیک به 180 نیوتن متر گشتاور قدرت دارد.

این خودرو که یکی از باسابقه‌ترین خودروهای هیوندا محسوب می‌شود، ظاهری اسپرت دارد. این مدل از خودورهای هیوندا بیشتر به دلیل ظاهر جوان‌پسند گونه‌ای که دارند از میزان قدرت بالایی بر خوردارند. ضمناً نسخه فول آپشن یعنی النترا N دارای 201 اسب بخار قدرت است که در کمتر از 6 ثانیه به سرعت صدکیلومتر در ساعت می‌رسد.

از جمله ویژگی‌های خاص این مدل 2022 نسبت به نسخه‌های پیشینش می‌توان به زمان‌گیری دقیق رانندگی، دمای روغن، گرانش لحظه‌ای G و شرایط سیستم خنک‌کننده در قسمت‌های مختلف اشاره کرد. این خودرو که پیش‌بینی می‌شود با قیمتی بین 20 هزار تا 30 هزار دلار در بازار جهانی عرضه شود در رده خودروهای لوکس وارداتی قرار می‌گیرد.

نیسان سنترا (Nissan sentra s 2022)

خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار

  • قیمت: 19،950 یورو، 19،717 دلار
  • کشور سازنده: ژاپن

نیسان سنترا یک نسخه فیس لیفت شده که بیشتر برای خانواده‌ها گزینه مناسبی است. این خودرو که ظاهر جذابی دارد با قیمت کمتر از 20 هزار دلار به بازار جهانی عرضه می‌شود و می‌توان آن را به عنوان یکی از خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار نام برد.

این خودروی ژاپنی دارای موتور دو لیتری است که توان تولید 149 اسب بخار قدرت را دارد و از خصوصیات منحصر به فردی برخوردار است. آپشن‌های اضافی که در این خودرو به صورت استاندارد نصب خواهد شد، شامل تهویه مطبوع دوگانه، روشن کردن موتور از راه دور، گرم‌کن فرمان، هشدار نقطه کور، هشدار ترافیک عقب، هشدار خروج از خط و سیستم ابداعی موسوم به Safety Shield 360 خواهد بود.

نیسان ورسا 2022 (Nissan versa 2022)

خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار
خودروهای زیر 20 هزار دلاری که وارد کشور می شوند کدام اند؟
  • قیمت: 15،580 یورو، 15،398 دلار
  • کشور سازنده: ژاپن

نیسان ورسا یکی از خودروهای وارداتی با قیمت پایین است که در پاسخ به سوال کدام خودروهای زیر 20 هزار دلار وارد می شوند؟ مطرح خواهد شد.

این خودرو که قیمتی کمتر از 20 هزار دلار دارد، نسبت به نسخه‌های قبلی خود چهره به‌روزتری دارد. از جمله ویژگی‌های این خودروی ژاپنی می‌توان به دارا بودن نمایشگر 8 اینچی، کروز کنترل هوشمند، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و قابلیت‌های ارتباطی متنوع اشاره کرد.

با وجود قیمت پایین این محصول، می‌توان از ایمنی بالای آن سخن گفت. این خودرو که در رده سدان‌های اقتصادی قرار می‌گیرد دارای دو سیستم اخطار وجود ترافیک در پشت خودرو و اخطار نقطه کور است.

به لحاظ قدرت موتوری می‌توان از موتور 1.6 لیتری چهار سیلندری آن گفت. این موتور توانایی تولید 122 اسب بخار با 154 نیوتن متر گشتاور را دارد.

مزدا 2 (mazda 2 2022)

خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار

  • قیمت: 17،205 یورو، 17،004 دلار
  • کشور سازنده: ژاپن

مزدا 2 که در رده خودروهای ارزان درون شهری قرار گرفته، دارای موتور هیبریدی است. این بخش الکتریکی با پیشرانه هیبریدی به صورت خود شارژ عمل می‌کند.

این خودرو به دلیل قیمت پایین‌تر از 20 هزار دلار می‌تواند در لیست قطعی خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار حضور داشته باشد. مزدا 2 دارای پیشرانه بنزینی 3 سیلندر 1.5 لیتری است که قدرتی برابر با 114 اسب بخار دارد.

بیشتر بخوانید:

کیا کارنز (kia carens luxury plus 2022)

خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار
خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار
  • قیمت: 16،599 یورو، 16،405 دلار
  • کشور سازنده: کره جنوبی

کیا کارنز که یکی از خودروهای شاسی بلند کمپانی کیاست با قیمت پایینی عرضه می‌شود. به همین دلیل احتمال می‌رود یکی از خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار دولت باشد.

این نمونه شاسی بلند کیا دارای نورپردازی داخلی LED با 64 رنگ، تصفیه‌کننده هوا، صندلی‌های جلوی تهویه شونده، سیستم صوتی Boss با 8 بلندگو، سانروف و حالت‌های رانندگی قابل انتخاب است.

یکی از گزینه‌های همیشگی دولت برای واردات، خودروهای کیا بوده و انتظار می‌رود مدل کارنز آن جوابی برای سوال کدام خودروهای زیر 20 هزار دلار وارد می شوند؟ باشد.

کیا کارنز دارای موتور 1.5 لیتری با قدرت 115 اسب بخار است که 144 نیوتن متر گشتاور دارد. موتور پایه این خودرو با گیربکس 6 سرعته دستی ارائه می‌شود؛ اما یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک هم برای نسخه توربو قابل سفارش است.

کیا سونت (kia sonnet 1.2 htk plus 2022)

خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار

  • قیمت: 12،970 یورو، 12،818 دلار
  • کشور سازنده: کره جنوبی

کیا سونت را می‌توان به عنوان یکی از خودورهای خارجی اقتصادی دولت سیزدهم نام برد. این خودرو با قیمت پایینی که دارد، احتمال می‌رود در لیست خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار قرار گیرد.

این خودروی کراس اوور دارای موتور 4 سیلندری با 1.2 لیتر حجم و 82 اسب بخار است که 115 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس این مدل‌ از نوع 5 دنده دستی بوده و دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 است. این نسخه از کیا در رده خودروهای پر سرعت قرار نمی‌گیرد و 0 تا 100 این خودروی کره‌ای تقریبا 16 ثانیه طول خواهد کشید.

از لحاظ امکاناتی می‌توان چهار کیسه هوا، ترمز ضد قفل ABS و EBD، نمایشگر مالتی مدیا، سیستم پایش فشار باد تایرها و تهویه دستی را نام برد.

هوندا سیتی (Honda city VX)

خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار

  • قیمت: 16،150 یورو، 15،961 دلار
  • کشور سازنده: ژاپن

هوندا سیتی که در دسته خودروهای سدان سایز کوچک قرار می‌گیرد، جزء بهترین سدان‌های خاورمیانه است. این خودروی ژاپنی که به لحاظ قیمتی از قیمت پایینی برخوردار است، انتظار می‌رود یکی از خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار دولت باشد.

این خودروی ارزان ژاپنی دارای موتور 4 سیلندری با 118 اسب بخار است که حدود 145 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به دلیل وزن کم هوندا سیتی و طراحی جمع و جور آن نمی‌توان انتظار سدان پرقدرت ژاپنی را از آن داشت.

امکانات ویژه‌ این خودرو شامل: ایموبلایزر، باز و بسته شدن در با ریموت، فرمان برقی، دکمه‌های کنترلی بر روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی به همراه 6 بلندگو، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی، صندلی‌ها با روکش پارچه‌ای، آینه‌های برقی و سیستم مصرف بهینه سوخت است.

میتسوبیشی میراژ G4 2022

فهرست احتمالی خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار

  • قیمت: 15.690 دلار
  • کشور سازنده: ژاپن

سدان میتسوبیشی با نام میراژ G4 2022 یکی از جمله مدل‌های که مناسب افرادی است که به خودروهای کوچک و کم مصرف علاقه‌مند هستند. این محصول از یک موتور سه سیلندر 78 اسب بخاری برخوردار است. این مدل گیربکس پنج سرعته دستی دارد و در مدلی با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود.

مصرف سوخت این خودرو بسیار مناسب و قابل قبول است و از دیگر مشخصات آن باید به رینگ‌های آلومینیومی 15 اینچی مشکی، اسپویلر سقف مشکی و طراحی‌های مشکی برای نمای بیرونی و کابین داخلی اشاره کرد. این محصول یک موتور 1.2 لیتری سه سیلندر دارد که تنها 78 اسب بخار قدرت و 74 پوند فوت گشتاور دارد. گیربکس پنج سرعته دستی استاندارد در مدل پایه موجود است اما تمام تریم‌های دیگر به یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته مجهز هستند. این خودرو از نوع دیفرانسیل جلو است.

هر میراژ با اتصال بلوتوث استاندارد برای تماس‌های تلفنی بدون هندزفری ارائه می‌شود. مدل‌های پایه همچنین مجهز به سیستم صوتی با چهار بلندگو و رادیو HD و همچنین یک درگاه USB جلو و یک جک ورودی صوتی اضافه هستند. علاوه بر این، صفحه نمایش ۷٫۰ اینچی با Apple CarPlay و Android Auto استاندارد است. اگر به سیستم صوتی بهتر نیاز باشد، می‌توان آن را ارتقا داد.

خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار در یک نگاه

نام خودرو قیمت (دلار)
کیا سول 2022 19.190
کیا فورته (کیا سراتو) 2023 19.990
کیا ریو 2023 17.296
نیسان کیکس 2022 19.757
میتسوبیشی میراژ 2023 16.055
هیوندای النترا 2022 19.766
نیسان سنترا اس 2022 19.717
نیسان ورسا 2022 15.398
مزدا 2 2022 17.004
کیا کارنز لاکچری پلاس 2022 16.405
کیا سونت پلاس 2022 12.818
هوندا سی تی وی اکس 15.961
میتسوبیشی میراژ جی 4 2022 15.690

جمع‌بندی

خودروهای نام برده، به دلیل قیمت کمتر از 20 هزار دلاری‌شان می‌توانند به عنوان یکی از خودروهای احتمالی در لیست قطعی خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار باشند. دولت به دنبال خودروهایی از کشورهای آسیایی است که بتواند از این طریق تعاملات تجاری‌اش را حفظ کند.

وارد شدن خودروهای لوکس آلمانی و ایتالیایی و همچنین انگلیسی یکی از غیرممکن‌ترین گزینه‌ها خواهد بود چرا که وزرات صمت و در کنار آن دولت به دنبال خودروهایی با قیمت پایین و صرفه اقتصادی هستند.

سوالات متداول

خودروهای زیر 20 هزار دلاری از کدام شرکت‌های خودروسازی هستند؟

ازجمله شرکت‌هایی که خودروهای مناسب واردات دارند، می‌توان به نیسان، کیا، میتسوبیشی، هوندا، مزدا و هیوندای اشاره کرد.

خودروهای اقتصادی احتمالی وارداتی دولت کدام‌اند؟

کیا سونت، کیا کارنز، نیسان ورسا از جمله خودروهای اقتصادی احتمالی وارداتی دولت خواهند بود. در این فهرست به خودروهای جذاب دیگری نیز اشاره شده که پیشنهاد می‌کنیم آنها را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما در رابطه با خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار چیست؟  لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتودر میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    بنظرم جای کمپانی هایی مثل هوندا ژاپن، فولکس آلمان، داچیا رومانی، واکسهال انگلیس، سعات اسپانیا و خیلی های دگ که هم اتومبیل اقتصادی تولید میکنن و هم تخصصشون اتومبیل اقتصادی و کم هزینه مثل واکسهال یا همون اپل و یا فورد شعبه انگلیس بشدت خالیه.. برند ژاپنی سوبارو و سوزوکی هم همینطور.. اونا تخصصشون اینه

    پاسخ

    نیسان سنترا و مزدا 2
    اووووف

    پاسخ

    لطفاً در کالا بورس عرضه بشه

    پاسخ