;
coinex

رکورد سرعت انتقال اطلاعات در ژاپن ثبت شد؛ 1.53 پتابیت بر ثانیه

محققان ژاپنی بار دیگر رکورد سرعت انتقال اطلاعات کابل‌های فیبر نوری استاندارد را شکستند. تمام ترافیک دنیا درون یک کابل فیبر نوری منتقل می‌شود.

تیم ژاپنی موفق به شکست رکورد سرعت انتقال اطلاعات با استفاده از کابل‌های فیبر نوری استاندارد شد. این تیم توانست با استفاده از یک تکنیک جدید، به طور هم‌زمان حجم بالایی را با سرعت 1.53 پتا‌بیت بر ثانیه منتقل کند.

بیشتر بخوانید: رکورد جدید انتقال داده شکسته شد ؛ دانلود 225 هزار فیلم در هر ثانیه!

رکورد سرعت انتقال اطلاعات در دست ژاپن!

محققان با استفاده از تکنیک رمزگذاری اطلاعات در 55 فرکانس نوری مختلف، این رکورد را ثبت کردند. نرخ این پهنای باند در حال حاضر به حدی افزایش یافته است که دیگر حمل کل ترافیک اینترنت (که تقریباً کمتر از یک پتا‌بیت بر ثانیه است) از طریق یک کابل فیبر نوری با آن غیرممکن نیست. برای درک این رقم باید بدانید که حدود یک میلیون برابر بیشتر از پهنای باند در بهترین حالت ممکن است که در دسترس عموم قرار دارد.

رکورد سرعت انتقال اطلاعات

فناوری مذکور از فرکانس‌های مختلف نور که در سراسر طیف نوری وجود دارند، بهره می‌برد. هر رنگ در طیف نور مرئی و نامرئی فرکانس خاصی دارد و با این فرکانس می‌تواند جریان اطلاعات مخصوصی را حمل کند. با استفاده از این فرکانس‌ها و بهره‌وری از آن محققین موفق به دستبابی سرعتی بالغ بر 332 بیت بر ثانیه بر هرتز شدند.

با این روش اطلاعات از طریق 184 طول موج مختلف منتقل می‌شود. علاوه بر این تنظیماتی پیش از ارسال نور در کابل صورت می‌گیرد که بتواند 55 جریان داده‌ای مجزا را انتقال دهد.

در این روش نیز (درست مثل اکثر کابل‌های فیبر نوری)، انتقال اطلاعات از طریق یک رشته شیشه‌ای صورت می‌گیرد. زمانی که اطلاعات به مقصد مورد نظر رسید، شروع به رمزگشایی گیرنده طول موج‌ها برای به دست آوردن داده‌ها می‌کند. در آزمایشی که توسط محققین ژاپنی صورت گرفت، فاصله بین فرستنده و گیرنده 25.9 کیلومتر لحاظ شده بود. البته این پایان ماجرا نیست، لذا محققان ژاپنی اعلام کردند که این روش پتانسیل بهبود بیشتر را نیز دارد. نتایج این تحقیقات در کنفرانس ارتباطات اپتیکال اروپا برای بار اول ارائه شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رکورد سرعت انتقال اطلاعات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر