;
coinex

فرایند رجیستری گوشی های آیفون 14 همچنان در هاله‌ای از ابهام ؛ فعلا نخرید!

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی ضمن اشاره به ابهامات فرایند رجیستری گوشی های آیفون 14 فعلاً عدم ورود و خرید این گوشی‌ها را توصیه کرد.

محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، ضمن اعلام خبرهای مبنی بر عدم تخصیص ارز برای واردات آیفون 14 به دلیل مدیریت منابع ارزی اعلام کرد: «به نظر می‌رسد اگر امکان واردات آیفون 14 فراهم شود حداقل برای چند ماه ارزبری زیادی خواهد داشت و به همین دلیل این تصمیم گرفته شده است‌».

او در ادامه به دلیل اینکه هنوز فرایند رجیستری گوشی های آیفون 14 تعیین تکلیف نشده، به فروشندگان و مردم توصیه کرد که بهتر است از خرید و فروش کالایی که رجیستر شدن آن مبهم بوده و  هنوز کد رجیستری ندارد، اجتناب کنند. با توجه به اینکه قیمت آیفون 14 حدود 50 تا 60 میلیون تومان برای خریداران در بازار آیران خواهد بود، خرید این موبایل فراتر از تبعات قانونی، برای خریداران و فروشندگان تبعات مالی نسبتاً سنگینی به بار می‌آورد.

بیشتر بخوانید: ارائه قابلیت اتصال ماهواره‌ای سری آیفون 14 با آپدیت جدید iOS 16

ابهامات فرایند رجیستری گوشی های آیفون 14

عالیان ضمن ابراز امیدواری انجمن برای تعیین تکلیف وضعیت رجیستری آیفون 14، افزود: «اخیراً یکی از روزنامه‌ها و به دنبال آن برخی فروشندگان به نقل از من اعلام کردند آیفون 14 از آذرماه رجیستر می‌شود، اما این موضوع مطرح نشده و فقط پیش‌بینی می‌شود که در آذرماه درباره رجیستر شدن یا نشدن آیفون 14 ادامه وضعیت به شکل فعلی تصمیم گرفته شود».

فرایند رجیستری گوشی های آیفون 14

او در ادامه ضمن اعلام مجدد توصیه انجمن، تاکید کرد تا زمانی که وضعیت واردات آیفون 14 مشخص نشده، بهتر است خرید و فروش این کالا انجام نشود، در ادامه توضیحات خود در این مورد تصریح کرد:

تاکنون حتی یک آیفون 14 در ایران رجیستر نشده است. بر اساس اطلاعاتی که اصناف ارائه می‌کنند، تخمین زده می‌شود حدود 25 هزار آیفون 14 در کشور وجود داشته باشد.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی یک ماه پیش نیز از ورود قاچاقی و مسافری گوشی‌های آیفون 14 که در حال حاضر در بازار هستند، خبر داده بود و اعلام کرد که این گوشی‌ها رجیستر نشده و وضعیت رجیستر شدن یا نشدن آن هم مشخص نیست.

به گفته وی هر کالایی که به روش مسافری وارد شود، اگر در گمرکات اظهار شده باشد، قابل رجیستر شدن بوده و اما اگر اظهار نشده باشد، غیر قانونی است و متعاقباً رجیستر نیز نمی‌شود. اما در حال حاضر مسئله اصلی این است که اصلاً رجیستر شدن یا نشدن آیفون 14 هنوز تعیین تکلیف نشده است.

عالیان در پایان در مورد ورود کالاها به روش مسافری گفت: «البته اگر کالایی به صورت قانونی از رویه مسافری وارد شده باشد، اجازه استفاده تجاری ندارد و نباید خرید و فروش شود. اما در این زمینه خلاء قانونی وجود دارد. به همین دلیل پیشنهاد شد برای حداقل شش ماه امکان انتقال مالکیت کالایی که از رویه مسافری وارد شده، وجود نداشته باشد تا این مشکل حل شود».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ابهامات فرایند رجیستری گوشی های آیفون 14 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر