;
coinex

واکنش انجمن بلاکچین به محدودیت‌های جدید شاپرک برای کسب‌وکارهای آنلاین

محدودیت‌های جدید شاپرک برای کسب‌وکارهای آنلاین سبب واکنش انجمن بلاکچین شد. این انجمن در بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به قطع درگاه پرداخت اعلام کرد.

محدودیت‌های جدید شاپرک برای کسب‌وکارهای آنلاین و فطع درگاه پرداخت صرافی‌های رمزارزی فاقد اینماد، موجب شد که انجمن بلاک‌چین ایران در بیانیه‌ای نسبت به پیامد‌های چنین تصمیمی واکنش و هشدار دهد.  قطع درگاه‌ پرداخت از 24 آبان آغاز خواهد شد. این قطعی ضربه آخر بر پیکر نیمه‌جان اقتصاد دیجیتال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: الزامی شدن اخذ اینماد برای همه پرداخت یارها ؛ کاسه صبر کسب‌وکارها لبریز شد!

محدودیت‌های جدید شاپرک برای کسب‌وکارهای آنلاین

علاوه بر محدودیت‌های اینترنتی و موج فیلترینگ این‌بار تبر تقابل شاپرک و بانک مرکزی با کسب‌وکارها نیز بر تن کسب‌وکارهای حوزه تبادل رمزارزها در سال توسعه اقتصاد دانش‌بنیان فرود آمده است. انجمن بلاک‌چین ایران در بیانیه‌ی رسمی خود نسبت به محدودیت‌های جدید شاپرک برای کسب‌وکارهای آنلاین واکنش نشان داد.

در این بیانیه صحبت از تهدیدها و هشدارهایی که جهت اعمال محدودیت‌های بیشتر برای کسب‌وکارهای حوزه تبادل رمزارزها در کشور بوده، نیز به میان آمده است. انجمن بلاکچین ایران وضعیت موجود را مصداق سوزاندن پیکر نیمه جان اقتصاد دیجیتال خواند که نتیجه‌ای به غیز از خروج سرمایه‌های انسانی و اقتصادی از کشور نخواهد داشت.

محدودیت‌های جدید شاپرک برای کسب‌وکارهای آنلاین

انجمن بلاکچین در توضیح اعتراض خود در بیانیه نوشت: «در حالی شاپرک در نامه‌ای خطاب به پرداخت‌یاران اعلام کرده که در چارچوب قوانین و مقررات مربوط، ارائه درگاه پرداخت مجازی به کسب‌وکارهای اینترنتی توسط شرکت‌های پرداخت‌ و پرداخت‌یارها صرفا برای دارندگان اینماد امکان پذیر است که هیچ‌گونه اقدامی جهت اعطای اینماد به کسب‌وکارهای رمزارزی انجام نشده است و خود اینماد هرگز کارایی برای هدف تعیین شده خود را نداشته است.»

در این بیانیه با اشاره به قطع درگاه‌ پرداخت صرافی‌های رمزارزی آمده است رویکرد مجوز محورانه سنتی برای کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال که سرعت تغییرات در آنها بالا است، هرگز پاسخ‌گوی تنظیم‌گری نخواهد بود. انجمن بلاکچین همچنین در این بیانیه با اشاره به اشتباه و عبث بودن مقصر جستن برای کاهش ارزش پول ملی و ارتباط آن به حوزه تبادل، اختلالات و قطعی درگاه پرداخت صرافی‌های رمزارزی را محکوم دانست.

انجمن بلاکچین ایران در این بیانیه اعلام کرده است: «حجم تبادلات شفاف سکوهای تبادل نشان از تاثیر جزیی آن در اقتصاد کشور دارد و از طرفی محدودیت‌هایی در برداشت از آنها مدتی است در حال اجرا است. کسب‌وکارهای رمزارزی با وجود تمام بی‌مهری‌ها، نهایت تلاش خود را برای حفظ حقوق کاربران و جلوگیری از تخلف انجام دادند و حتی با ردیف تعرفه تعیین شده اختصاصی مشمول پرداخت شفاف مالیات نیز هستند.»

پیامدهای فطع درگاه پرداخت صرافی‌های رمزارزی فاقد اینماد

این انجمن علاوه بر اعتراض در خصوص وضع موجود، در مورد پیامد‌های ادامه‌ این روند نیز هشدار جدی داد. به گفته این انجمن در صورت ادامه این وضع باید شاهد خروج گسترده دارایی به پلتفرم‌های خارج از کشور و در معرض خطر مسدود شدن میلیاردها دلار از سرمایه‌کاربران ایرانی و قطع درآمد مالیاتی دولت از این حوزه باشیم.

در این بیانیه علاوه بر موارد مذکور مشکلاتی مانند رونق بازار زیرزمینی تبادل رمزارز و افزایش جرائم و کلاهبرداری‌های این حوزه و ایجاد موجی از نارضایتی، نابودی کامل کسب‌وکارهای حوزه تبادل رمزارز به واسطه نبود ابزار استاندارد در گردش مالی، از بین رفتن ظرفیت و فرصت‌های این حوزه در زمینه اشتغال نیروهای انسانی شاغل و خروج نخبگان و مهاجرت کسب‌وکارهای حوزه تبادل به کشورهای خارجی از پیامدهای منفی محدودیت‌های جدید شاپرک برای کسب‌وکارهای آنلاین شناخته شد.

در پایان بیانیه نیز انجمن بلاکچین ایران با اشاره به محدودیت‌های قانونی در امکان دریافت اینماد، از احتمال نابودی کسب و کارهای دیگری مانند لندتک، تامین مالی جمعی و سلامت، علاوه‌بر حوزه تبادل رمزارز نوشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص محدودیت‌های جدید شاپرک برای کسب‌وکارهای آنلاین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر