;
coinex

فروش متری مسکن در بورس کالا ؛ چگونه در بورس کالا مسکن متری بخریم؟

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به راه‌اندازی بازار ثانویه صندوق املاک و مستغلات، از فراهم شدن امکان فروش متری مسکن در بورس کالا خبر داد.

مجید عشقی در مراسم رونمایی از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات،‌ ضمن اشاره به اینکه یکی از سیاست‌ها در سازمان بورس تشویق سهامداران به سمت سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است، گفت در این خصوص نخستین صندوق املاک و مستغلات راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: عرضه اوراق سکه در بورس کالا 17 آبان 1401

فروش متری مسکن در بورس کالا

او با تاکید بر اینکه حوزه مسکن در بازار بورس مغفول مانده است گفت: «علی‌رغم اینکه مسکن بازار بزرگی است و سرمایه‌گذاران بزرگی دارد، به طوری که بیش از ۹۰ درصد سرمایه‌گذاران این‌ حوزه بخش خصوصی هستند، در بازار سرمایه مغفول مانده بود که به نظر می‌رسد با راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات شروع متفاوتی در این حوزه رخ دهد».

رئیس سازمان بورس در ادامه در مورد مزایای صندوق املاک و مستغلات توضیح داد:

این صندوق در جذب سرمایه‌گذار خوب عمل می‌کند، چرا که هرکس بخواهد وارد حوزه مسکن شود باید پول درشتی داشته باشد اما با هر میزان سرمایه‌ای می‌توان در این صندوق سرمایه‌گذاری کرد.

فروش متری مسکن در بورس کالا ؛ چگونه در بورس کالا مسکن متری بخریم؟

به گفته عشقی مدل‌های مختلفی برای تامین مالی پروژه‌ها از طریق صندوق‌های مذکور قابل تعریف خواهد بود. وی با اشاره به آغاز معاملات ثانویه صندوق املاک و مستغلات از امروز عنوان کرد: «این صندوق‌ها برای بانک‌ها افزایش نقدشوندگی به همراه دارند». رئیس سازمان بورس ادامه داد:

بحث مولدسازی دارایی‌ها در دولت دنبال می‌شود و این صندوق ها باعث می‌شود از دارایی‌های نزد بانک‌ها، بخش خصوصی و دولت بهتر استفاده کرد.

عشقی افزود: «با راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات فروش متری مسکن نیز محقق می‌شود. فردی که سرمایه لازم برای خرید ملک ۸۰ متری ندارد می‌تواند به مرور از این طریق چند متر ملک خریداری کند و مبلغ اجاره بها را در قالب سود دریافت کند». به گفته وی امکان تعریف شاخص املاک در آینده امکان‌پذیر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره فروش متری مسکن در بورس کالا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر