;
coinex

افزایش قیمت دارو تا 7 برابر ؛ چه بر سر بیماران خواهد آمد؟

علیرغم افزایش قیمت دارو تا 7 برابر همچنان با کمبود آن مواجه هستیم. به عقیده محمدجواد نیک‌بین نماینده مجلس، دلیل این کمبود را در سودجویی افرادی می‌داند که در پشت پرده این ماجرا هستند.
محمدجواد نیک‌بین نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی وضعیت دسترسی مردم به دارو را فاجعه بار دانست و گفت: «قطعا افرادی در پشت پرده این ماجرا به دنبال کسب سود‌های کلان هستند. علت کمبود دارو با توجه به اینکه تمام این دارو‌ها تولید داخل است، چرا باید در کشور اتفاق بیفتد؟ قطعا افرادی در پشت پرده این ماجرا به دنبال کسب سود‌های کلان هستند.»

بیشتر بخوانید: افزایش آلودگی هوای تهران مدیریت بحران را به حالت آماده باش درآورد

افزایش قیمت دارو تا 7 برابر ؟ چرا؟!

محمدجواد نیک‌بین در خصوص افزایش قیمت دارو تا 7 برابر که باعث بروز بحران دارویی شده است، گفت: «افزایش قیمت دارو بر خلاف قانون است؛ زیرا قانون اجازه نمی‌دهد که در این شرایط اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند باز هم افزایش قیمت داشته باشیم. باز هم در این شرایط حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ و حتی ۷۰۰ درصد به قیمت دارو افزوده شده است و با این وجود باز هم با کمبود دارو و آنتی بیوتیک در کشور مواجه هستیم.»

افزایش قیمت دارو تا 7 برابر
نیک‌بین با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت در این زمینه بیان داشت:

«دستگاه‌های نظارتی مثل وزارت اطلاعات، تعزیرات حکومتی، سازمان غذا و دارو باید به وظیفه خود عمل کنند و بر عملکرد کارخانجات تولید دارو نظارت داشته باشند.»

وی که دلیل اصلی کمبود و افزایش دارو را متاثر از عوامل داخلی می‌داند گفت: « علت کمبود دارو با توجه به اینکه تمام این دارو‌ها تولید داخل است، چرا باید در کشور اتفاق بیفتد؟ قطعا افرادی در پشت پرده این ماجرا به دنبال کسب سود‌های کلان هستند. این دست‌های پشت پرده درصدد هستند که عرضه دارو را در بازار کم کنند تا بتوانند به این وسیله باعث افزایش قیمت آن شوند.»

همچنین افزود:

«‌وقتی تقاضا برای دارو زیاد شود با اولین عرضه دارو به بازار این سودجویان می‌توانند به سود‌های مد نظر خود برسند؛ لذا در این شرایط دستگاه‌های نظارتی و حکومتی باید پیگیری کنند تا هر چه زودتر بحران کمبود دارو در کشور حل شود و با ادامه نظارت بر این دستگا‌ه‌ها مانع بروز بحران‌های دیگر شوند.»

نیک‌بین که نماینده مجلس یازدهم کاشمر، بردکسن و خلیل آباد است درباره وضعیت بحران دارو در حوزه انتخابی‌اش می‌گوید: «وضعیت دسترسی مردم به دارو و مخصوصا آنتی بیوتیک در کاشمر، خلیل آباد و بردسکن فاجعه است و مردم را با مشکلات متعددی درگیر کرده است. البته این شرایط فقط مختص به حوزه انتخابیه ما نیست و این شرایط در تمام کشور حاکم شده است. مجلس برای جلوگیری از این اتفاقات باید از وظیفه نظارتی خود استفاده کند و بر شرکت‌های داروسازی و عملکرد سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت نظارت کند تا جلوی بروز این اتفاقات در کشور گرفته شود. در شرایط اقتصادی موجود نباید اجازه دهیم افزایش قیمت دارو بار دیگری بر دوش مردم بگذارد. وزارت بهداشت باید با این شرکت‌های داروسازی برخورد و هر چه زودتر این بحران را حل کند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افزایش قیمت دارو تا 7 برابر چیست؟ لطف نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر