;
coinex

ربات جدید آمازون با قابلیت تشخیص اشیا از طریق هوش مصنوعی رونمایی شد

ربات جدید آمازون با قابلیت تشخیص اشیا رونمایی شد. در این ربات از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی استفاده شده است.

ربات جدید آمازون با قابلیت تشخیص اشیا رونمایی شد. این ربات از فناوری هوش مصنوعی در انبار این شرکت برای تفکیک و تشخیص اجناس از یکدیگر بهره می‌برد. این ربات در حال حاضر در مراحل تحقیق و توسعه قرار دارد و آمازون از آن برای کارهای مختلف درون انبار یه صورت آزمایشی استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: آمازون هزار میلیارد دلار از دست داد ؛ 4 شرکت بزرگ آمریکا درگیر بحران مالی هستند!

ربات جدید آمازون با قابلیت تشخیص اشیا رونمایی شد

ربات جدید آمازون با قابلیت تشخیص اشیا که در انبارهای این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد، Sparrow نام دارد. Sparrow اولین ربات مخصوص انبار آمازون است که می‌تواند محصولات را به‌طور جداگانه تشخیص دهد، انتخاب و جابه‌جا کند.

به گفته آمازون، این بازوی رباتیک جدید می‌تواند به کمک هوش مصنوعی و بینایی رایانه‌ای میلیون‌ها آیتم را شناسایی و جابه‌جا کند و کارهای تکراری را که توسط نیروهای انسانی انجام می‌شوند، کاهش دهد.

اگرچه آمازون به‌طور دقیق نگفته چگونه می‌خواهد از این ربات جدید استفاده کند، اما با توجه به عملکردش، کاربردهای متنوعی برای آن در انبارهای آمازون وجود دارد. به گفته «خاویر ون چاو»، سخنگوی آمازون، در تحقیقات کنونی از Sparrow برای جمع‌آوری موجودی انبار استفاده می‌شود:

در مرحله تحقیق و توسعه کنونی، ما با Sparrow در زمینه جمع‌آوری موجودی انبار پیش از بسته‌بندی برای مشتریان کار می‌کنیم. با این حال، کاربردهای احتمالی این ربات در عملیات‌های ما بسیار گسترده‌تر است.

در حال حاضر ربات جدید آمازون مراحل تحقیق و توسعه را پشت سر می‌گذارد و این کمپانی به‌طور فعالانه آن را در عملیات‌هایش آزمایش می‌کند. بنابراین ربات جدید به‌صورت عمده در انبارها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در حقیقت آمازون پیش از این کار باید اقدامات زیادی انجام داده و عوامل مختلفی را مورد بررسی قرار دهد.

در حالی آمازون روی ربات‌ها برای انبارهایش تمرکز کرده که گزارش‌های زیادی درباره ناامن‌بودن انبارها برای کارگران منتشر شده است. علاوه بر این، در گذشته اسناد محرمانه‌ای به اینترنت راه پیدا کرده بود که از ضرر سالانه 8 میلیارد دلاری آمازون در پی خروج نیروها حکایت داشت.

با وجود تمام این موارد، آمازون می‌گوید ربات‌ها جایگزین انسان‌ها نمی‌شوند و اگر این کمپانی در چنین مسیری قدم بردارد، احتمالاً دیگر نمی‌تواند به فعالیت ادامه دهد. بنابراین ظاهراً آمازون می‌خواهد در انبارهایش هم از ربات‌ها و هم از نیروی انسانی استفاده کند و بیشتر کارهای تکراری و ساده را به ربات‌ها بدهد.

ربات جدید آمازون با قابلیت تشخیص اشیا
ربات جدید آمازون با قابلیت تشخیص اشیا

این شرکت مستقر در سیاتل، در یک پست وبلاگی نوشت: «این نقش‌های جدید که ده‌ها هزار نفر را در سراسر آمازون به کار می‌گیرند، به نشان دادن تأثیر مثبت فناوری رباتیک بر کارمندان و محل کار ما کمک می‌کنند. حمایت از کارمندان و کمک به آن‌ها برای پیشرفت شغلی به سمت نقش‌هایی که با فناوری ما کار می‌کنند، بخش مهمی از چگونگی ادامه نوآوری ما است.»

همچنین، آمازون دارای پیشنهادات داخلی برای کارمندانی است که می‌خواهند درک خود را در مورد فناوری رباتیک ارتقا دهند؛ از جمله ۲۰۰۰ ساعت آموزش در حین کار و ارائه گواهینامه‌های شناخته‌شده از طریق یک برنامه ۱۲ هفته‌ای کارآموزی که توسط شرکت پوشش داده می‌شود. به گفته این شرکت، پس از تکمیل برنامه، دستمزد کارکنان شرکت‌کننده حدود ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ربات جدید آمازون با قابلیت تشخیص اشیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر