;
coinex

احتمال افزایش قیمت بنزین قوت گرفت؛ کیهان در حال زمینه‌چینی!

هر بار سخن از احتمال افزایش قیمت بنزین به میان می‌آید، تن و بدن همه مردم می‌لرزد. در شرایط فعلی کشور و با توجه به سابقه افزایش قیمت بنزین، کمتر کسی در حال حاضر پذیرش بالا رفتن قیمت سوخت را دارد! اما آیا مسئولین درکی از این وضعیت دارند؟

در حالی که سابقه افزایش ناگهانی قیمت بنزین در شرایط بد اقتصادی برای مسئولین خاطره خوشی رقم نزده، روزنامه اصولگرای کیهان این روزها سعی در تحریک دولت برای افزایش قیمت بنزین دارد. موضوعی که طبیعتا به مذاق بسیاری خوش نخواهد آمد!

بیشتر بخوانید: انتقاد پلیس راهور از کیفیت خودروهای داخلی ؛ «با پسوندهای اس و پلاس خودتان را گول نزنید!»

احتمال افزایش قیمت بنزین

کیهان نوشت است: دولت در چهار سال گذشته، ناچار شده بالغ بر چندصد هزار میلیارد تومان را از بودجه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری و اشتغال کسر کند و به یارانه پنهان بنزین اختصاص دهد.

یک موضوع قابل مطالعه، مسیر زیگزاگ در حوزه مهار مصرف (و قاچاق) بنزین پس از تحریم‌هاست که اهتمام برای تولید و صادرات و ارزآوری انجامید، اما متاسفانه سوءتدبیر فاحش دولت قبل، موجب عقبگرد شد.

احتمال افزایش قیمت بنزین قوت گرفت؛ کیهان در حال زمینه‌چینی!

اکنون به‌خاطر افزایش چشمگیر مصرف، بنزین تولیدی عمدتا تکافوی مصرف داخلی را می‌کند و امکان تداوم صادرات آن فراهم نیست. مدیریت مصرف در کنار صادرات، می‌توانست میلیاردها دلار منابع جدید برای سرمایه‌گذاری تامین کند و مقدمه ایجاد اشتغال برای مردم باشد. قیمت بنزین تا قبل از تصمیم سال ۹۴ دولت روحانی برای حذف سهمیه‌بندی و ثابت نگه‌داشتن نرخ، غالبا سالانه طبق قوانین بودجه افزایش تدریجی پیدا می‌کرد.

اما با این تصمیم غلط که برای گل‌وبلبل‌نمایی شرایط اقتصادی پسابرجام اتخاذ شد، مصرف بنزین به رکورد بالای 100 میلیون لیتر در روز رسید. دولت چهار سال بعد، خزانه را خالی یافت و در اقدامی غافلگیرانه، قیمت را 300 درصد افزایش داد که بهانه‌ای برای شبیخون دشمن در آبان 98 شد. در چهار سال پس از آن ماجرای تلخ، قیمت بنزین در حالی ثابت مانده، که میراث دولت روحانی، تورم 60 درصدی بوده است. (قیمت هر لیتر بنزین، را با قیمت سه تا پنج هزار تومانی هر بطری نیم‌لیتری آب معدنی مقایسه کنید).

بدین ترتیب، دولت در چهار سال گذشته، ناچار شده بالغ بر چندصد هزار میلیارد تومان را از بودجه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری و اشتغال کسر کند و به یارانه پنهان بنزین اختصاص دهد.

با این اوصاف و آنطور که کیهان نوشته، حالا وقت افزایش قیمت بنزین است و دولت بیش از این نباید به وضعیت فعلی تداوم ببخشد. اما آیا افزایش قیمت بنزین با هشدار اخیر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر احتمال بروز موج جدیدی از اعتراضات اقتصادی، وضعیت سیاسی اجتماعی کشور را از آنچه هست بدتر نمی‌کند؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص احتمال افزایش قیمت بنزین چیست؟ نظرات خود درباره ایده روزنامه کیهان را با ما در تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    وبدین ترتیب باتیر خلاصی که توسط دولت وقت باسلاح فوق سنگین افزایش قیمت بنزین به قلب ملت ایران که عمدتاً ازقوم سخت جونیان ونمیریان باهیچ ترفندی،،،،،جان به جان آفرین تسلیم کردنداین متنی خواهد بودکه صدسال دیگه توکتاب تاریخ نوادگانمون میاد،ومعلم میگه خلاسه بعد ازچنددهه کوشش و تلاش شبانه روزی دولت سرانجام دولت وقت بااین سلاح گران قیمت برمردمش پیروزشد،،،وهی به هم تبریک میگن ،،،،،،،خدانکنه گرون بشه چون برای مردم ضعیف واقعا سخته خودم کاسبم میبینم که اوضاع ازچه قراره ،،،،انشاالاه که مسولین اول یه فکری برا این قشربکنن بعد،،،،،

    پاسخ