;
coinex

بررسی ردمی نوت 9 تی فایو جی ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

ردمی نوت 9T به نسبت مشخصاتی که دارد، با قیمت خوبی به فروش می‌رسد. اگر این گوشی را در گزینه‌های خرید خود دارد، پیشنهاد می‌کنیم بررسی ردمی نوت 9 تی را از دست ندهید.

ردمی نوت 9 تی را می‌توان یکی از گوشی‌های کاربردی و خوش‌قیمت به‌شمار آورد که طراحی خوبی دارد و از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. البته، بد نیست بدانید که روشنایی نمایشگر می‌توانست بهتر باشد و عملکرد دوربین آن چندان تعریفی ندارد. با این‌حال، چنین محدودیت‌هایی در یک گوشی اقتصادی، اصلا عجیب نیست. یکی از نقاط قوت این گوشی،‌ پشتیبانی از شبکه 5G است.

در ادامه، به بررسی مشخصات ردمی نوت 9 تی می‌پردازیم؛ با ما همراه شوید.

بیشتر بخوانید:

بررسی ردمی نوت 9 تی شیائومی

شیائومی یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی با مشخصات خوب است. تعداد گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی خوبی که شیائومی در سال‌های اخیر به بازار عرضه کرده، آنقدر زیاد است که می‌توان گفت، گاهی اوقات رقیبی در این زمینه ندارد. مشخصات فنی ردمی نوت 9T نشان می‌دهد که این گوشی در بازار، با گوشی‌های شیائومی می 10 تی لایت و پوکو X3 NFC رقابت می‌کند و رقیبی در برندهای موتورولا، نوکیا یا اوپو ندارد.

بررسی ردمی نوت 9 تی شیائومی
بررسی ردمی نوت 9 تی شیائومی

این گوشی هوشمند، سال گذشته همراه با ردمی 9 تی رونمایی شد و می‌توان گفت که به‌عنوان جایگزین ردمی نوت 8 تی به بازار آمد. البته این دو گوشی، به غیر شباهت اسمی و رنج قیمتی، شباهت‌های زیادی با هم ندارند و همان‌طور که گفتیم، شاید بهتر باشد این گوشی را رقیب گوشی‌هایی مثل شیائومی Mi 10T Lite و پوکو X3 NFC بدانیم.

در حقیقت، یکی از چالش‌هایی که این گوشی در بازار با آن مواجه است، حضور شیائومی می 10 تی لایت است. می 10 تی لایت با اختلاف قیمت کمی بالاتر به‌فروش می‌رسد؛ اما دوربین، تراشه سریع‌تر، بدنه بهتر و سیستم شارژ سریع‌تری دارد. البته ردمی نوت 9 تی نیز قابلیت‌هایی دارد که بسیاری از افراد را به خرید گوشی ترغیب می‌کند.

با بررسی مشخصات ردمی نوت 9 تی متوجه می‌شویم تراشه این اسمارت‌فون سرعت پردازش خوبی دارد و هنگام اجرای بازی‌ها یا باز کردن برنامه‌ها و منوهای جدید، شما را ناامید نمی‌کند. به بیان بهتر، کار کردن با این گوشی، احساس یک گوشی اقتصادی را به شما نمی‌دهد.

طراحی ظاهری گوشی نیز، یکی از ویژگی‌های خوب آن به‌شمار می‌رود. پنل پشتی پلاستیکی این گوشی به‌گونه‌ای طراحی شده که به‌راحتی در دست قرار می‌گیرد. سنسور اثر انگشت هم در فاصله‌‌ای مناسب در لبه گوشی قرار گرفته که دسترسی به آن آسان است و سرعت پاسخ‌دهی خوبی دارد.

با بررسی ردمی نوت 9 تی فایو جی متوجه می‌شویم که این گوشی را نمی‌توان بی‌نقص دانست. برای مثال می‌توان به عملکرد ضعیف دوربین‌ اشاره کرد. اگر به عکاسی با دوربین گوشی علاقه دارید، این گوشی برای شما مناسب نیست و گزینه‌های بهتری را می‌توانید در همین محدوده قیمتی خریداری کنید. نقطه ضعف دیگری که در بررسی مشخصات فنی ردمی نوت 9T متوجه می‌شویم، این است که نمایشگر در حالت تنظیم روشنایی اتوماتیک، کمی تاریک است و حتی در حالت حداکثر روشنایی نیز، آنچنان که باید، روشن نیست.

بررسی ردمی نوت 9 تی شیائومی

بررسی ردمی نوت 9 تی ، یکی دیگر از چالش‌های همیشگی گوشی‌های شیائومی را به رخ می‌کشد و آن‌هم، تعداد زیاد اپلیکیشن‌های داخلی شیائومی است که به‌صورت پیش‌فرض نصب شده‌اند. البته،‌ شیائومی تنها شرکتی نیست که اپلکیشن‌های داخلی خود را روی گوشی قرار می‌دهد، اما می‌توان گفت که بسیاری از کاربران، از اکثر این اپلیکیشن‌ها استفاده نمی‌کنند.

در مجموع می‌توان گفت که ردمی نوت 9 تی یک گوشی خوب میان‌رده است که در رنج قیمتی مناسب، امکان استفاده از شبکه 5G را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در ادامه، با جزئیات بیشتری به بررسی ردمی نوت 9 تی از لحاظ طراحی ظاهری، نمایشگر، دوربین و باتری می‌پردازیم. اما قبل از آن، مشخصات فنی ردمی نوت 9T را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

بررسی مشخصات فنی ردمی نوت 9T Redmi Note 9T
طراحی و ساختار
  • 161.2×77.3×9.1 میلی‌متر
  • وزن 199 گرم
  • پنل جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، پنل پشتی پلاستیکی، فریم پلاستیکی
  • دو سیم‌کارت (نانوسیم، dual stand by)
  • رنگ بندی مشکی، بنفش
نمایشگر
  • 6.53 اینچ PLS LCD، رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل، روشنایی 450 نیت
  • نسبت نمایشگر به بدنه 84.0 درصد
  • نرخ نوسازی 90 هرتز
  • تراکم پیکسلی 395 پیکسل در هر اینچ
  • گوریلا گلس 5
  • نسبت تصویر 19.5:9
پردازنده
  • مدیاتک دایمنسیتی 800U (7 نانومتر)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای
  • دو هسته 2.4 گیگاهرتز Cortex-A76 و شش هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55
  • پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC3
نرم‌افزار اندروید 10 با رابط کاربری MIUI 12
رم و حافظه
  • رم 4 و حافظه 64 گیگابایت
  • رم 4 و حافظه 128 گیگابایت
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایت
  • پشتیبانی از درگاه حافظه اختصاصی
دوربین
  • دوربین اصلی 48 مگاپیکسل واید، گشودگی دیافراگم 1.8، پشتیبانی از فوکوس خودکار با تشخیص فاز
  • دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.4
  • دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.4
  • پشتیبانی از فلاش  LED، پانوراما و HDR
  • ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه
  • ویدیوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • دوربین سلفی 13 مگاپیکسل، دیافراگم 2.3
  • ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت با شارژ 18 وات
اسپیکر پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct
  • بلوتوث 5.1, پشتیبانی از A2DP و LE
  • USB Type-C 2.0
سایر ویژگی‌ها
  • حسگر اثر انگشت در لبه گوشی
  • شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت مجازی، قطب‌نما

بررسی ردمی نوت 9 تی فایو جی از نظر ساختار و طراحی ظاهری

بررسی Redmi Note 9T از نظر مشخصات ظاهری نشان می‌دهد که این گوشی ابعاد کوچکی ندارد. ردمی نوت 9 تی در ابعاد 161.2×77.3×9.1 میلی‌متر ساخته شده و 199 گرم وزن دارد. البته، این گوشی در محدوده قیمتی خودش، بزرگ‌ترین گوشی محسوب نمی‌شود. اگر دست‌های کوچکی نداشته باشید، به‌راحتی می‌توانید از این گوشی استفاده کنید.

بررسی ردمی نوت 9 تی شیائومی
بررسی شیائومی ردمی نوت 9 تی

در بررسی ردمی نوت 9 تی فایو جی متوجه می‌شویم که اسکنر اثر انگشت که در دکمه پاور تعبیه شده، در لبه سمت راستی گوشی قرار گرفته است. دسترسی به این اسکنر آسان است و کاربر با استفاده از آن، به‌راحتی می‌تواند قفل گوشی را باز کند. کمی بالاتر از دکمه پاور، کلید تنظیم صدا را مشاهده می‌کنید.

شیائومی در طراحی این گوشی از پورت USB-C، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و سنسور مادون قرمز نیز استفاده کرده است. با این سنسور می‌توانید سیگنال‌های مادون قرمز ارسال کنید که برای اپلیکیشن‌های ریموت Mi کاربرد دارند. برای مثال، می‌توانید از گوشی خود به‌عنوان ریموت تلویزیون، پروژکتور و یا دوربین استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

اکثر گوشی‌هایی که در این رنج قیمتی عرضه می‌شوند، بدنه‌ای پلاستیکی دارند. جنس پلاستیکی باعث می‌شود که در دست گرفتن گوشی، کار آسانی باشد و همچنین به کاهش قیمت گوشی کمک می‌کند؛ هرچند که گاهی اوقات، حس یک گوشی ارزان قیمت را القا می‌کنند. اما این موضوع درباره بدنه پلاستیکی ردمی نوت 9 تی صدق نمی‌کند. بررسی ردمی نوت 9 تی نشان می‌دهد که بافت پلاستیک در پنل پشتی این گوشی، به‌گونه‌ای طراحی شده که حسی شبیه به چرم را دارد و در دست گرفتن، حس خوشایندی به کاربر می‌دهد.

بررسی ردمی نوت 9 تی فایو جی از نظر ساختار و طراحی ظاهری

نکته دیگری که در بررسی مشخصات ردمی نوت 9 تی از لحاظ ظاهری به آن اشاره می‌کنیم، جایگاه لنز دوربین است. لنزها در این گوشی، در یک ماژول تقریبا دایره‌ای و داخل یک کادر مستطیلی قرار گرفته‌اند. طراحی مشابه این ماژول را در گوشی‌های می 10 تی لایت و پوکو X3 NFC هم دیده‌ایم. برجستگی ماژول چندان زیاد نیست؛ با این‌حال وقتی آن را روی سطح صاف قرار می‌دهید، برجستگی را بیشتر احساس می‌کنید که البته با استفاده از قاب محافظ،‌ تا حدود زیادی برطرف می‌شود.

ردمی Note 9T در رنگ‌های مشکلی و بنفش عرضه می‌شود. لوگوی شیائومی و 5G هم به همراه توضیحات گوشی در پنل پشتی قابل مشاهده است.

بررسی مشخصات فنی ردمی نوت 9T از نظر نمایشگر

این گوشی هوشمند از نمایشگر 6.53 اینچی با رزولوشن +Full HD بهره می‌برد که کمی بزرگ‌تر از نمایشگر 6.3 اینچی نوت 8 تی و هم‌اندازه نوت 9 است. پنل نمایشگر این گوشی از نوع LCD است که شادابی رنگ‌ها را به‌خوبی نمایش نمی‌دهد و رنگ‌های تیره در آن، مثل نمایشگرهای OLED خوب نیستند. در مجموع می‌توان گفت که کنتراست نمایشگر خوشایند نیست.

بررسی شیائومی ردمی نوت 9 تی
بررسی ردمی نوت 9 تی

بررسی Redmi Note 9T نشان می‌دهد که تنظیمات رنگ پیش‌فرض گوشی، تناژ گرمی دارد که می‌توانید آن را در منوی تنظیمات تغییر دهید. البته اگر به تناژ رنگی سرد در نمایشگرهای OLED عادت دارید، احتمالا کمی طول می‌کشد که به گرمی رنگ نمایشگر ردمی نوت 9 تی عادت کنید.

این گوشی هوشمند برخلاف بسیاری از گوشی‌های ردمی، از نرخ نوسازی 90 هرتز پشتیبانی می‌کند. نرخ نوسازی 90 هرتز عملکرد خوبی دارد و به این ترتیب، نمایش محتواها با سرعت روان و بهتری اجرا می‌شود. بسیاری از افراد، نمایشگرهایی با نرخ نوسازی بالاتر را ترجیح می‌دهند و 90 هرتز می‌تواند آنها را راضی کند؛ هرچند که باید گفت، رقیب این گوشی، یعنی پوکو X3 NFC از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر ردمی نوت 9 تی در مجموع کارایی خوبی دارد، البته اگر با کمی تاریکی مشکلی نداشته باشید. همان‌طور که می‌دانید، حداکثر روشنایی 450 نیت چندان بالا نیست. اما مشکلی اصلی، درواقع همان روشنایی اتوماتیک است. در این حالت، روشنایی نمایشگر به اندازه‌ای که باید باشد، نیست. شاید بهتر باشد تنظیمات اتوماتیک را غیرفعال کرده و روشنایی نمایشگر را به‌صورت دستی تنظیم کنید.

نکته قابل توجه دیگری که در بررسی مشخصات ردمی Note 9T به آن بر می‌خوریم، این است که گاهی اوقات، تشخیص لمس نمایشگر در اطراف لبه‌ها کمی مشکل دارد. به بیان بهتر، نمایشگر در برخی مواقع در قسمت لبه‌ها، لمس انگشت کاربر را تشخیص نمی‌دهد و باید چند بار ضربه بزنید. البته این مشکل بسیار کم اتفاق افتاده و شاید، نمونه دستگاهی که مورد بررسی قرار گرفته، کمی مشکل داشته است. با این‌حال، بد نیست شما هم از آن آگاه شوید.

بررسی Redmi Note 9T از نظر دوربین

شیائومی ردمی نوت 9 تی، سه لنز دوربین از نسل‌های قبلی خود را به ارث برده است؛ لنز 48 مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم f/1.8،‌ لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/2.4 و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4. در این گوشی خبری از لنز اولترا واید نیست.

بررسی شیائومی ردمی نوت 9 تی

نباید انتظار داشته باشید که با این گوشی بتوانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید. اما اگر به یک دوربین معمولی نیاز دارید و به قابلیت‌های ویژه عکس‌برداری نیازی ندارید یا اینکه کار کردن با آنها را نمی‌دانید، گوشی ردمی نوت 9 تی می‌تواند برای شما مناسب باشد و نیازهای شما را برطرف کند.

بررسی ردمی نوت 9 تی در بخش دوربین نشان می‌دهد که عکس‌ها، داینامیک رنج بالایی ندارند؛ بنابراین، تفکیک رنگ‌ها چندان خوب نیست. این مسئله در عکاسی کلوزآپ بیشتر دیده می‌شود تا عکاسی زاویه باز. ناگفته نماند عکس‌هایی که با دوربین ردمی نوت 9 تی ثبت می‌شوند، روشنایی خوبی دارند.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات ردمی Note 9T نشان می‌دهد که قابلیت فوکوس خودکار نیز کمی ضعیف عمل می‌کند و به‌خوبی نمی‌تواند روی سوژه فوکوس کند. برای مثال، گاهی اوقات در هنگام عکاسی، دوربین روی تصویر پس‌زمینه فوکوس می‌کند و سوژه اصلی، تار می‌ماند. با دقت در نمونه‌ عکس‌های زیر متوجه می‌شوید که گاهی اوقات، عمق میدان کمی بیش از اندازه سطحی بوده و قسمت‌هایی از سوژه اصلی را تار کرده است.

بررسی شیائومی ردمی نوت 9 تی
مشخصات ردمی نوت 9 تی

درباره لنز ماکرو باید گفت که در ثبت کلوزآپ‌های خوب می‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد. اما سنسور تشخیص عمق که باید افکت تاری تصویر پس‌زمینه را ایجاد کند، توانایی خوبی در انجام این کار ندارد و به نظر می‌رسد که لنز 2 مگاپیکسلی آن کافی نیست. اینطور که از شواهد پیداست، لنزهای 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق در ردمی نوت 9 تی و اکثر گوشی‌هایی که از این تنظیمات دوربین بهره می‌برند، در عمل کارایی ندارند و صرفا جنبه خودنمایی دارند.

به‌طور کلی، عکس‌های لنداسکیپ زاویه باز را می‌توانید با این گوشی ثبت کنید و تاحدودی از عملکرد دوربین راضی باشید. عملکرد دوربین ماکرو نیز قابل قبول است. اگر شرایط نور محیطی خوب باشد، دوربین کارایی خوبی دارد؛ حتی گاهی اوقات، عکس‌هایی که در هوای ابری ثبت می‌شوند نیز روشنایی قابل قبولی دارند.

بررسی ردمی نوت 9 تی از نظر دوربین را با قابلیت‌های فیلمبرداری ادامه می‌دهیم. این گوشی می‌تواند ویدیوهای 4K را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کند. علاوه‌براین، چند قابلیت فیلم‌برداری هم برای کاربرانی که به فیلم‌برداری علاقه دارند، در نظر گرفته شده که می‌‌تواند آنها را راضی کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین می‌توان به حالت فیلم‌برداری ماکرو اشاره کرد که از ضبط ویدیوی 720 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

در بررسی مشخصات ردمی نوت 9 تی مشخص شد که قابلیت فیلم‌برداری 4K در این گوشی چندان خوب نیست. بررسی سایت Techradar توضیح می‌دهد که با فشار دادن گزینه record برای ضبط ویدیو، دستگاه چند ثانیه گیر می‌کند؛ در نتیجه، لحظه‌های آغازین ویدیویی که ثبت می‌شود، بی‌حرکت و ثابت است. علاوه‌براین، مشخص شد که ویدیوی ضبط شده، حالت لگ و کندی دارد. با انتخاب گزینه پایان ضبط ویدیو، باز هم گوشی به مدت تقریبا 10 ثانیه گیر می‌کند. البته این مشکل، برخلاف لحظه‌های اول ضبط، تاثیری در ویدیو ندارد.

ردمی نوت 9 تی از چند قابلیت عکاسی و فیلم‌برداری پشتیبانی می‌کند که پیش از این،‌ در سایر گوشی‌های شیائومی هم شاهد آنها بودیم. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به VLOG اشاره کرد. با این ویژگی می‌توانید ویدیوهای کوتاه ضبط کنید و سیستم، آنها را به‌صورت اتوماتیک به هم وصل می‌‌کند. تایم لپس، اسلو موشن، عکاسی پرتره و حالت شب نیز از دیگر قابلیت‌های دوربین ردمی نوت 9 تی هستند.

بررسی مشخصات ردمی نوت 9T از لحاظ دوربین هنوز تمام نشده و در بخش نهایی، به دوربین سلفی می‌رسد. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.3 این گوشی، عملکرد نسبتا خوبی دارد. روشنایی و میزان ثبت جزئیات در دوربین سلفی می‌تواند کاربر را از خود راضی کند. علاوه‌براین، مود پرتره نیز به‌خوبی از عهده تار کردن پس‌زمینه برمی‌آید.

بررسی ردمی نوت 9 تی از لحاظ نرم‌افزار و عملکرد

شیائومی برای ردمی نوت 9 تی از تراشه مدیاتک دایمنسیتی 800U استفاده کرده است. این پردازنده اقتصادی، قدرت خوبی دارد که معمولا از تراشه‌های اقتصادی انتظار آن را نداریم.

بررسی شیائومی ردمی نوت 9 تی
مشخصات فنی ردمی نوت 9T

ردمی نوت 9 تی در تست‌ بنچمارک چند‌هسته‌ای توانسته امتیاز 1799 را کسب کند که بالاتر از حد انتظار بسیاری از گوشی‌های اقتصادی است. این امتیاز بالاتر از گوشی‌های موتورولا Edge و گوگل پیکسل 5 است؛ گوشی‌هایی که با قیمت بسیار بالاتری از ردمی نوت 9 تی به‌فروش می‌رسند. بد نیست بدانید که Mi 10T Lite که کمی گران‌تر از ردمی نوت 9 تی است، امتیاز 1931 را به‌دست آورده است.

این امتیازها نشان‌دهنده عملکرد خوب و تحسین‌برانگیز در دنیای واقعی است؛ نه صرفا روی کاغذ. بررسی مشخصات ردمی نوت 9 تی نشان می‌دهد که این گوشی به‌خوبی از عهده اجرای بازی‌‌ها برمی‌آید. این گوشی می‌تواند PUBG و تعدادی از بازی‌های سنگین را به‌خوبی اجرا و به سرعت لود کند. بررسی‌ها نشان داد که باز و بسته کردن چندین اپلیکیشن مختلف به‌صورت همزمان نیز تاخیری در عملکرد گوشی ایجاد نمی‌کند و شاید گاهی اوقات در اجرای چنین عملکردی، دستگاه کمی کند شود.

تراشه مدیاتک دایمنسیتی 800U به مودم 5G مجهز است. بنابراین، Redmi Note 9T از اتصال شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. این دستگاه، درواقع اولین گوشی «ردمی» است که به این قابلیت مجهز شد. هرچند که این گوشی، اولین اسما‌رت‌فون اقتصادی شیائومی نیست که از 5G پشتیبانی می‌کند.

از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC3، نسخه‌های رم 4 و 6 با حافظه‌های 64 و 128 گیگابایت اشاره کرد.

اما درباره ویژگی‌های نرم‌افزاری باید گفت که ردمی Note 9T به‌صورت پیش‌فرض، اندروید 10 و رابط کاربری MIUI 12 را اجرا می‌کند که قابلیت ارتقا به نسخه‌های بالاتر را دارد. گزینه‌های شخصی‌سازی و مود‌های ظاهری خوبی هم به لطف این نرم‌افزارها، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اما یک مشکل اساسی هم وجود دارد که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم.

بررسی ردمی نوت 9 تی از لحاظ نرم‌افزار و عملکرد

با بررسی شیائومی ردمی نوت 9 تی متوجه می‌شویم که اپلیکیشن‌های زیادی به‌صورت پیش‌فرض روی دستگاه نصب شده‌اند. شیائومی از این لحاظ، یکی از بدترین شرکت‌هاست. زمانی که گوشی را روشن می‌کنید، با انبوهی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض روبرو می‌شوید که به احتمال زیاد، بسیاری از آنها را خیلی زود پاک می‌کنید.

از این موضوع که بگذریم، با اکوسیستم آشنای اندروید مواجه می‌شویم که گزینه‌های ردیابی در قسمت پایینی نمایشگر قرار گرفته‌اند. هیچ کشوی اضافی‌ هم دیده نمی‌شود؛ با این‌حال، شما می‌توانید این ویژگی‌های ظاهری را در بخش تنظیمات، به‌شکل دلخواه خود تغییر دهید.

یکی از ویژگی‌های جالب توجه رابط کاربری MIUI این است که اپلیکیشن‌ها را قبل از نصب، اسکن می‌کند و شما مطمئن می‌شوید که اپلیکیشن مربوطه، بدافزار ندارد. اعلان تاییدیه این قابلیت، تمام نمایشگر را می‌پوشاند و برنامه‌های قبلی که با آن کار می‌کردید را در پس‌زمینه قرار می‌دهد.

اندروید 10 در این گوشی، ویژگی‌هایی مثل حالت تاریک در تمام صفحه و ابزارهای مراقبت دستگاه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بد نیست بدانید، ردمی نوت 9 تی یکی از اولین گوشی‌های شیائومی است که برنامه اسکرین ریکوردر دارد که می‌توانید آن را از منوی Quick Setting فعال کنید.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی نوت 9 تی از نظر باتری و شارژدهی

این گوشی هوشمند از باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که به‌راحتی، تا یک روز کامل دوام می‌آورد. فرقی نمی‌کند که از گوشی برای کارهایی مثل پیام دادن و چک کردن اخبار استفاده کنید یا اینکه بخواهید بازی‌های سنگین را اجرا کنید؛ چراکه در هر صورت، دوام خوبی دارد و تا یک روز استفاده روشن می‌ماند.

بررسی شیائومی ردمی نوت 9 تی از نظر باتری و شارژدهی
بررسی شیائومی ردمی نوت 9 تی

اگر کاربر کم‌‌مصرفی باشید و فقط برای یک‌سری نیازهای معمولی از گوشی استفاده می‌کنید، احتمالا در میانه روز دوم به شارژ مجدد باتری نیاز خواهید داشت. ردمی نوت 9 تی از شارژ 18 وات پشتیبانی می‌کند و کمی بیشتر از یک ساعت طول می‌کشد که باتری کاملا شارژ شود. شیائومی مدعی شده که ظرفیت باتری گوشی در عرض 30 دقیقه به 30 درصد می‌رسد.

بررسی شیائومی ردمی نوت 9 تی از نظر صدا و قابلیت‌های اتصال

ردمی Note 9T از اسپیکرهای استریو بهره می‌برد که کیفیت صدای خوبی دارد. این گوشی همچنین به جک هدفون 3.5 میلی‌متری مجهز شده و از تنظیمات صدای 24-bit/192KHz پشتیبانی می‌کند.

شیائومی در طراحی این گوشی از پورت USB Type-C 2.0 استفاده کرده است. از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به بلوتوث نسخه 5.1، رادیو FM، پشتیبانی از GPS و NFC اشاره کرد.

این گوشی همچنین از اسکنر اثر انگشت در لبه گوشی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت و قطب‌نما نیز بهره می‌برد.

قیمت ردمی نوت 9 تی

این گوشی هوشمند در 8 ژانویه 2021 (19 دی 99) معرفی و در 18 ژانویه 2021 (29 دی 99) عرضه شد. قیمت ردمی نوت 9 تی در نسخه‌های مختلف رم و حافظه، بین 5 تا 6 میلیون تومان است.

بررسی شیائومی ردمی نوت 9 تی از نظر باتری و شارژدهی
بررسی ردمی نوت 9 تی

سوالات متداول

آیا ردمی نوت 9 تی ارزش خرید دارد؟

براساس بررسی شیائومی ردمی نوت 9 تی متوجه شدیم که این گوشی از عملکرد خوب اتصال 5G، سرعت پردازش بالا و اسکنر اثرانگشت خوبی برخوردار است. اما اگر به عکاسی علاقه دارید و به‌دنبال ثبت عکس‌های حرفه‌ای هستید، ردمی نوت 9 تی گزینه مناسبی نیست.

قیمت ردمی نوت 9 تی در بازار ایران چقدر است؟

قیمت شیائومی ردمی نوت 9 تی در بازار ایران، حدودا 5 تا 6 میلیون به فروش می‌رسد. این محدوده قیمت برای نسخه‌های مختلف رم و حافظه است.

بیشتر بخوانید:

منبع: techradar

نظر شما درباره بررسی شیائومی ردمی نوت 9 تی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر