;
coinex

فعالسازی اینترنت آزاد برای خبرنگاران ؛ نخستین گام در پروژه اینترنت طبقاتی؟

برخی رسانه‌ها از ساعاتی پیش از فعالسازی اینترنت آزاد برای خبرنگاران خبر داده‌اند. اما نحوه فعالسازی و سطح دسترسی این اینترنت آزاد چقدر است؟

به گزارش تکراتو و به نقل از انصاف نیوز، بعد از اینکه پیامرسان تلگرام در سال 1396 فیلتر شد،‌ به مرور و طی سالیان اخیر برای تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های رسمی مختلف، اینترنت آزاد بدون فیلتر و محدودیت ارائه شده است اما همه این دسترسی‌ها از ابتدای اعتراضات شهریور ماه سال جاری قطع شده بود.

بیشتر بخوانید: حذف چند اپلیکیشن ایرانی از گوگل پلی ؛ چشم در برابر چشم!

فعالسازی اینترنت آزاد برای خبرنگاران

در میانه مهر ماه این دسترسی با تصمیم وزارت ارشاد، این دسترسی برای شماری از مدیران رسانه‌ها فعال شد و سپس به تعدادی از رسانه‌ها سهمیه‌هایی از اینترنت آزاد خبرنگاری اختصاص یافت.

فعالسازی اینترنت آزاد برای خبرنگاران ؛ نخستین گام در پروژه اینترنت طبقاتی؟
اینترنت بدون محدودیت خبرنگاری

اینترنت بدون فیلتر خبرنگاران مختص خط تلفن همراه است و کاملا هم بدون محدودیت نیست. برای مثال همچنان واتساپ و برخی وب‌سایت‌ها و سرویس‌هایی چون گوگل پلی در آن محدود شده‌اند.

در حال حاضر فهرست رسانه‌ها و سهمیه‌ هر یک و اسامی کسانی که از این امکان برخوردار شده‌اند منتشر نشده است. در نتیجه هیچ اطلاعاتی از نحوه دریافت و فعالسازی، یا تخصیص اینترنت آزاد خبرنگاری در دست نیست!

نکته مهم اما اینکه با توجه به مطرح شدن بحث و ایده اینترنت طبقاتی،‌ آیا تخصیص اینترنت خاص و بدون محدودیت به برخی افراد اعم از خبرنگارها، قرار است بخشی از پروژه اینترنت طبقاتی باشد یا خیر؟! نظر شما چیست؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره فعالسازی اینترنت آزاد برای خبرنگاران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر