;
coinex

خرید شیبا یا دوج کوین؟ کدام میم‌کوین آینده بهتری دارد؟

خرید میم‌کوین‌هایی مانند شیبا و دوج کوین به یکی از انتخاب‌های موردعلاقه بسیاری از سرمایه‌گذاران تبدیل‌شده است. رشد قیمت میم‌کوین‌ها توجه بسیاری را از سرتاسر جهان به خود جلب کرده است و میم‌کوین‌ها با اینکه در ویژگی‌های بسیار زیادی مشابه یکدیگرند؛ اما در رقابت جدی با یکدیگر قرار دارند.

در حال حاضر شیبا و دوج کوین به عنوان مطرح‌ترین میم‌کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال شناخته‌شده و حامیان بسیار زیادی دارند. دوج کوین اولین میم‌کوین تاریخ است و شیبا با هدف سبقت گرفتن از دوج کوین پا به عرصه گذاشت و حتی در برخی موارد هم از دوج کوین جلو زد. اما در نهایت کدام‌یک از این میم‌کوین‌ها برای سرمایه‌گذاری آینده بهتری دارد؟ شیبا یا دوج کوین؟

بازار ارزهای دیجیتال در دست میم‌کوین‌ها

میم‌کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال به نحوی فعالانه حضور دارند. اغلب میم‌کوین‌ها جامعه هواداری فعال و قدرتمندی دارند. افرادی که به رشد این ارزها باور دارند و از آن‌ها حمایت می‌کنند. در میان هواداری از میم‌کوین‌ها نام افراد مشهوری مثل ایلان ماسک نیز شنیده می‌شود. با این وجود بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال و تحلیلگران خرید این ارزهای دیجیتال را مورد نقد جدی قرار می‌دهند. به عقیده آن‌ها سرمایه‌گذاری بر روی میم‌کوین‌ها ریسک بسیار بالایی دارد و به هیچ عنوان برای سرمایه‌گذاری ارزشمند نیستند. هرچند سرمایه‌گذارانی که دارایی خود را با خرید دوج کوین و شیبا چند برابر کرده‌اند؛ چنین نظری ندارند.

با دوج کوین، اولین میم‌کوین تاریخ، آشنا شوید!

دوج کوین اولین میم‌کوین تاریخ است که  بر سر یک شوخی تأسیس شد. دوج کوین در ابتدا برای مصارف خیریه یا پاداش‌ده‌ی در شبکه‌های اجتماعی و فضای اینترنت مورداستفاده قرار می‌گرفت. با این وجود زمان زیادی نگذشته بود که قیمت این ارز دیجیتال رشد بسیار زیادی کرد و خرید دوج کوین موردتوجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفت. علاوه بر این دوج کوین به خاطر کارمزد پایین به عنوان یک راه پرداخت مورداستفاده بسیاری قرار گرفت.

خرید شیبا در نوبیتکس

شیبا؛ قاتل دوج کوین

شیبا اینو توسط فردی ناشناس با هدف سبقت گرفتن از دوج کوین وارد عرصه بازار ارزهای دیجیتال شد. به همین خاطر هواداران شیبا این ارز دیجیتال را قاتل دوج کوین می‌نامند. شیبا در مدت‌زمان کوتاهی توانست توجه بسیاری را از سرتاسر جهان به خود جلب کند و حتی از دوج کوین سبقت بگیرد. تا جایی که خرید شیبا به یکی از گزینه‌های جدی سرمایه‌گذاران بدل شد. علاوه بر تمام این صحبت‌ها، شیبا در عرصه‌های مختلف بلاکچین بسیار فعالانه حضور داشته است. صرافی غیرمتمرکز، توکن‌های غیرقابل تعویض و متاورس تنها بخشی از فعالیت‌های شیبا در حوزه ارزهای دیجیتال است.

خرید شیبا در برابر خرید دوج کوین

شیبا و دوج کوین با وجود شباهت‌های زیادی که به یکدیگر دارند؛ از هم متفاوت‌اند. این تفاوت‌ها شاید در ابتدا به چشم نیاید ولی می‌تواند منجر به سبقت گرفتن یکی از دیگری شود. در ادامه این تفاوت‌ها را بررسی خواهیم کرد:

توکن شیبا و کوین دوج کوین

برای درک بهتر تفاوت شیبا اینو و دوج کوین باید با تفاوت کوین و توکن آشنا باشید. کوین دارای بلاکچین اختصاصی است در حالی که توکن بر روی بلاکچینی دیگر راه‌اندازی می‌شود. دوج کوین مانند بیت کوین دارای بلاکچین اختصاصی خودش است. ایجاد یک کوین به دانش فنی و هزینه بیشتری نیاز دارد. این در حالی است که تقریباً هر کسی می‌تواند در مدت‌زمان کوتاهی یک توکن جدید تولید کند. اغلب این توکن‌ها بر روی شبکه اتریوم ساخته می‌شوند و شیبا یکی از این توکن‌هاست. به همین خاطر بسیاری معتقدند که توکنی مانند شیبا، فاقد ارزش است.

کارمزد تراکنش

کارمزد تراکنش در شبکه دوج کوین بسیار پایین است. به همین خاطر بسیاری برای انتقال و پرداخت دارایی از این ارز دیجیتال استفاده می‌کردند. این در حالی است که کارمزد تراکنش‌های شیبا وابسته به شبکه اتریوم است. از آنجایی که شیبا بلاکچین اختصاصی خود را ندارد؛ تراکنش‌ها نیز در این شبکه وابسته به شبکه مادر یعنی اتریوم است و کارمزدهای اتریوم مخصوصاً در زمان شلوغی شبکه بسیار بالاست. این مسئله توکن شیبا را از مزیت رقیبش بی‌بهره می‌کند.

خرید دوج کوین در نوبیتکس

جامعه هواداری

دوج کوین و شیبا هر دو به جامعه هواداری خود مشهورند. با این وجود از این نظر نیز تفاوت‌هایی دارند. دوج کوین از همان ابتدا موفق شد نظر افراد بسیاری را به خود جلب کند اما در طول زمان، فعالیت جامعه هواداری دوج کوین کمتر شد. تا جایی که دیگر حتی توییت‌های ایلان ماسک، مشهورترین هوادار دوج کوین، تأثیر چندان زیادی بر روی بازار ندارد. این در حالی است که جامعه هواداری شیبا همچنان فعال و پویاست. هرچند ممکن است پس از گذشت زمان، جامعه هواداری شیبا نیز مانند دوج کوین شور و شوق خود را از دست بدهد و شیبا هنوز به نقطه‌ای دوج کوین در آن قرار دارد؛ نرسیده باشد.

تفاوت عرضه

محدود بودن عرضه یک ارز دیجیتال و همچنین کم بودن تعداد آن در ارزشمند شدن آن تأثیر بسیار زیادی دارد. عرضه شیبا بسیار زیاد بوده اما در نهایت محدود است. این مسئله درباره دوج کوین به این صورت نیست. دوج کوین عرضه محدودی ندارد و یک توکن تورمی است که سالیانه تعداد آن بیشتر می‌شود. دوج کوین می‌تواند با سوزاندن ارزها، چنین مشکلی را برطرف کند اما ظاهراً به نظر نمی‌آید که برنامه‌ای برای این کار وجود داشته باشد.

صرافی غیرمتمرکز شیبا

پروژه شیبا اینو صرافی غیرمتمرکز خود را توسعه داده است. این مسئله برگ برنده مهمی است که شیبا در مقایسه با دوج کوین رو کرده است. دوج کوین شاید بلاکچین اختصاصی خودش را داشته باشد ولی از ظرفیت آن برای ارتقا بیشتر امکانات استفاده نمی‌کند. شیبا درست برخلاف دوج کوین از تمامی ظرفیت‌ها برای ارتقا امکانات استفاده می‌کند و در تلاش است تا با ترندهای بلاکچین همراه شود.

دوج کوین یا شیبا؟

دوج کوین و شیبا هر دو میم‌کوین‌هایی هستند که خالقشان آن‌ها را ترک کرده است و به نظر می‌رسد که هدایت این دو پروژه بر عهده هواداران قرارگرفته است. دوج کوین در مقایسه با سقف تاریخی خود در حال حاضر در جایگاه مناسبی قرار ندارد. اگر دوج کوین برنامه‌ای برای از بین بردن کوین‌ها و تشویق ماینرها و سرمایه‌گذاران نداشته باشد؛ پس از مدتی حتی تلاش‌های ایلان ماسک بی‌نتیجه خواهد بود. در این میان تیم توسعه‌دهنده شیبا آینده مشخص‌تری را دنبال می‌کند و برای به‌روزرسانی شبکه این ارز دیجیتال برنامه‌هایی دارد. عملی شدن ایده‌های جذابی مانند بازی بلاکچینی و متاورس خاص شیبا، می‌تواند تأثیر زیادی بر رشد قیمت این ارز دیجیتال داشته باشد. با این وجود تا زمانی که این ایده‌ها به مرحله اجرا نزدیک نشوند نمی‌توان روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرد. با تمامی این تفاسیر، بازار ارزهای دیجیتال همواره پر از شگفتی‌ها و امکانات خاص بوده است. شما می‌توانید برای همراه شدن با سود این ارزهای دیجیتال و اطمینان از اینکه سرمایه خود را از دست نخواهید داد؛ بخش کوچکی از سبد سرمایه‌گذاری خود را به این ارزهای دیجیتال اختصاص بدهید و در سود آن سهیم باشید. شما می‌توانید در صرافی نوبیتکس، بزرگ‌ترین صرافی ایرانی با نزدیک به 4 میلیون کاربر، ثبت‌نام کرده و خرید و فروش و نگهداری این ارزهای دیجیتال را آغاز کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر