;
coinex

حمایت رئیس جمهور از تقویت پلتفرم‌های داخلی ؛ با جوسازی دشمن باید در فضای مجازی مقابله کرد

ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهور ایران در بیانیه‌ای از الزام تقویت پلتفرم‌های داخلی در برابر ناامنی ایجاد شده در فضای مجازی توسط دشمن گفت. در تکراتو بخوانید.

از زمانی که اختلالات اینترنت به فیلترینگ ختم شد، بخش خصوصی و کسب و کارها بیشترین آسیب را دیدند و بسیاری از آن‌ها نابود شدند. حالا ابراهیم رئیسی ایجاد ناامنی در فضای مجازی را دلیل محمکی برای حمایت از پلتفرم‌های داخلی معرفی می‌کند. رئیس جمهور امروز 25 آبان با اشاره به الزام حمایت از کسب‌و‌کارهای دیجیتال گفت حالا که دشمن با استفاده از فضای مجازی ایجاد ناامنی می‌کند، باید پلتفرم‌های داخلی تقویت شوند.

بیشتر بخوانید:‌ مهمترین و جدیدترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

ناامنی دلیلی برای تقویت پلتفرم‌های داخلی

ابراهیم رئیسی در طی جلسه هیئت دولت امروز به حمایت از کسب‌و‌کارهای دیجیتال تاکید کرد و گفت:

«حال که دشمن با استفاده از بستر فضای مجازی در صدد ایجاد و گسترش ناامنی در کشور است، مسئولان مربوطه با تقویت پلتفرم‌های داخلی و تسهیل شرایط استفاده از آنها و حتی در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی، زمینه استفاده بهتر و بیشتر را برای فعالان کسب و کار دیجیتال فراهم کنند.»

تقویت پلتفرم‌های داخلی

وی با اشاره به ضرورت حفظ امنیت به‌عنوان بستر تداوم همه فعالیت‌های جامعه گفت: «شنیدن و ترتیب اثر دادن به خواسته‌های قانونی وظیفه همه ماست، اما همه ما به همین اندازه در زمینه حفاظت از امنیت و آرامش جامعه مسئولیم.»

طبق گزارش منتشر شده از سوی مرکز ملی فضای مجازی در جلسه امروز، در حوزه اقتصاد دیجیتال، حضور کسب‌و‌کارها در 10 پلتفرم داخلی افزایش داشته و بیش از 60 درصد از کسب‌و‌کارها در پلتفرم‌های ایرانی فعالیت خود را شروع کرده‌اند. البته این توضیحات و ارقام در حالی انتشار یافت که دبیر نصر تهران 21 آبان از کاهش فروش شرکت‌ها تا 50 درصد در اثر فیلترینگ خبر داده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تاکید رئیس جمهور بر حمایت و تقویت پلتفرم‌های داخلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر