;
coinex

توسعه بزرگترین نیروگاه بادی جهان توسط نروژ ؛ نفت بماند برای نسل‌های آینده!

نروژ در حال توسعه بزرگترین نیروگاه بادی جهان به طور شناور در دریا بوده که می‌تواند منجر به کاهش تقاضا برای نفت و گاز و باقی ماندن این منابع برای آینده شود.

غول انرژی نروژی، Equinor، بزرگترین نیروگاه بادی جهان را به طور شناور در دریا توسعه داده است. نام این نیروگاه بادی عظیم فراساحلی Hywind Tampen است. این نیروگاه شامل 11 توربین 8.6 مگاواتی (MW) بوده و محل آن در حدود 140 کیلومتری سواحل نروژ است.

این نیروگاه بادی برای اولین بار در روز دوشنبه 14 نوامبر (23 آبان ماه) فعال شد و در اعماق آب بین 260 تا 300 متر قرار دارد. فعلاً در سال جاری قرار است هفت توربین در این نیروگاه بادی به بهره برداری برسد. همچنین چهار مورد دیگر عملیات مونتاژ آن‌ها پاییز امسال به پایان می‌رسد و در صورت مساعد بودن آب و هوا در سال 2023 راه‌اندازی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: تولید سوخت موشک از باکتری ؛‌ سوختی قدرتمندتر و در عین حال سالم‌تر!

توسعه بزرگترین نیروگاه بادی جهان توسط نروژ

بر اساس گزارش‌ها، این پروژه 94.6 مگاواتی 488 میلیون یورو هزینه در بر دارد و برق مورد نیاز میادین نفتی و گازی Snorre و Gullfaks در دریای شمال نروژ را تامین خواهد کرد. بنابراین، این اولین و بزرگترین نیروگاه بادی جهان خواهد بود که انرژی یک سکوی نفت و گاز دریایی را تامین می‌کند. انتظار می‌رود که این نیروگاه بادی 35 درصد از نیاز برق سالانه پنج سکوی نفت و گاز را تامین کند.

بزرگترین نیروگاه بادی جهان

شرکت Equinor ادعا می‌کند که Hywind Tampen نیاز به گاز طبیعی برای تولید برق را کاهش می‌دهد. بنابراین، انتشار CO2 میدان را حدود 200 هزار تن در سال کاهش داده که این عدد معادل میزان آلایندگی صد هزار خودرو است.

نروژ همیشه پیشرو در حوزه انرژی‌های نو بوده است. به عنوان مثال، در حوزه تعداد سرانه خودروهای برقی رتبه اول را در جهان دارد. همچنین شرکت‌های خودروسازی مانند Xiaopeng، NIO، لانتو، BYD و تسلا همگی در این کشور فعال بوده و توانستند فروش خوبی به ثبت برسانند.

این شرکت قصد دارد تا سال 2040، 30 گیگاوات انرژی بادی دریایی را توسعه دهد. با این حال، این کشور همچنین بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز اروپای غربی هم خواهد بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که بخش نفت حدود 40 درصد از صادرات نروژ و 14 درصد از تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می‌دهد.

دولت نروژ اعلام کرده است که متعهد است تا سال 2030 میزان انتشار CO2 خالص این کشور را تا 55 درصد نسبت به سال 1990 کاهش دهد. این امر در راستای اهداف اتحادیه اروپا است. اما بر خلاف همسایگان خود، نروژ مدعی بوده که به تدریج به سمت انرژی پاک خواهد رفت و قصد ندارد اکتشاف نفت و گاز را به طور کامل کنار بگذارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره توسعه بزرگترین نیروگاه بادی جهان توسط نروژ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر