;
coinex

رمزنگاری سرتاسری پیام‌های توییتر به زودی ارائه می‌شود

قابلیت رمزنگاری سرتاسری پیام‌های توییتر ، از مدت‌ها پیش از سوی این شرکت در دست بررسی بوده و با توجه به کد اپ توییتر به نظر باید شاهد آن در بخش DM باشیم.

توسعه‌دهنده‌ای به‌نام «جین مانچون وانگ» ضمن توییتی در صفحه شخصی خود تصویری از کدهای اپ توییتر منتشر کرده، با بررسی کدهای اپلیکیشن موبایل توییتر مشخص می‌شود که این شرکت در حال کار بر روی قابلیت رمزنگاری سرتاسری پیام‌های توییتر بوده که به صورت دوطرفه برای بخش پیام‌های خصوصی ارائه خواهد شد. وانگ در این مورد نوشت: «توییتر در حال بازگرداندن رمزنگاری سرتاسری برای پیام‌های خصوصی است و می‌توانید نشانه‌های این قابلیت را در نسخه اندروید توییتر ببینید».

ایلان ماسک در واکنش به توییت وانگ با ارسال ایموجی چشمک‌زدن به گونه‌ای این خبر را تأیید کرده و واقعاً به نظر می‌رسد که چنین قابلیتی در حال توسعه است. رمزنگاری سرتاسری پیام‌های توییتر برنامه‌ای بوده که قبلاً در سال 2018 بر روی رمزنگاری پیام‌های خصوصی توییتر شروع شده بود، اما این قابلیت در نهایت به سرانجام نرسید. در حال حاضر به نظر می‌رسد که این شبکه اجتماعی بالاخره تحت هدایت ماسک به این نتیجه رسیده که هر چه سریعتر این ویژگی را عملی کند.

لازم به ذکر است که پیام‌رسانی هم به‌عنوان یکی از قابلیت‌های اساسی، در برنامه جاه‌طلبانه ماسک برای توییتر، قرار گرفته است و با قدرت دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخراج یک کارمند به دلیل انتقاد از ایلان ماسک ؛ مالک‌ جدید توییتر تحمل صدای مخالف را ندارد!

برنامه‌های ماسک از ارائه قابلیت رمزنگاری سرتاسری پیام‌های توییتر

ماسک پیش از این اعلام کرده بود که تبدیل توییتر به یک سوپر‌اپلیکیشن شبیه وی‌چت از اهداف مدنظر او است و از این نظر قصد دارد توییتر را به برنامه‌ای تبدیل کند که بتواند برای پیام‌رسانی، به‌عنوان شبکه اجتماعی و پرداخت‌ها استفاده شود. با ارائه قابلیت رمزنگاری دوطرفه در این برنامه می‌توان توییتر را در کنار برنامه‌هایی مثل واتس‌اپ و سیگنال قرار داد که همگی از فناوری مشابه بهره می‌برند.

رمزنگاری سرتاسری پیام‌های توییتر

ثروتمندترین فرد جهان از زمان تکمیل فرآیند خرید توییتر، اراده استواری برای توسعه این اپلیکیشن نشان داده و سخت در حال تلاش برای ایجاد تغییرات گسترده‌ای در این شبکه اجتماعی بوده است. به این منظور، او ابتدا سرویس توییتر بلو را تغییر داد تا در ازای دریافت ماهانه 8 دلار، به کاربران تیک آبی ارائه کند. اما با اعلام انتقادات و مشکلاتی از این قابلیت، عرضه این سرویس خیلی زود متوقف شد و قرار است با ایجاد تغییراتی سرویس بلو دوباره از 8 آذر در دسترس کاربران قرار بگیرد. علاوه بر این ماسک چندی پیش از برنامه‌اش برای افزودن قابلیت‌هایی شبیه یک بانک به توییتر خبر داده بود.

لازم به ذکر است که ماسک در چند وقت اخیر بسیاری از کارمندان توییتر را نیز اخراج کرده است. او علاوه بر تعدیل نیروی گسترده به این شکل، با گفته‌های منتقدان که از کانال‌های خصوصی با او مخالفت می‌کردند، مقابله کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره توسعه قابلیت رمزنگاری سرتاسری پیام‌های توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر