;
coinex

تویوتا پریوس 2023 معرفی شد؛ کم مصرف‌ترین خودرو تاریخ!

تویوتا پریوس 2023 به ادعای سازنده آن کم‌مصرف‌ترین خودرو تاریخ خواهد بود. البته این خودروساز هنوز جزئیات قیمت و زمان در دسترس بودن آن را فاش نکرده است.

تویوتا پریوس 2023 را در رویداد نمایشگاه خودروی لس آنجلس 2022 رونمایی کرد و می‌گوید این مدل کم‌مصرف‌ترین محصول در خط تولید این شرکت تا به امروز است. بر اساس تخمین‌های خود خودروساز، مصرف سوخت ترکیبی مدل پایه‌ و محور جلوی این خودرو حدود 57 مایل ‌بر گالن معادل با 24 کیلومتر بر لیتر است.

پریوس 2023 در کلاس‌های LE، XLE و Limited با مرکز ثقل پایین، حالت عریض‌تر و موقعیت رانندگی پایین‌تر توسط تویوتا طراحی شده است. سقف آن 2 اینچ پایین‌تر از مدل قبلی خود است و عقب آن یک اینچ پهن‌تر است. تویوتا به وضوح به دنبال ظاهری اسپرت‌تر و مدرن‌تر بوده که به کمک چرخ‌های بزرگ‌تر در کلاس‌های XLE و Limited نمایان است.

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای جهان ؛ آشنایی با قدرتمندترین خودروها

مشخصات تویوتا پریوس 2023

پریوس جدید با بهبود عملکرد نیز همراه است. این خودرو از پیشرانه هیبریدی نسل پنجم تویوتا و باتری جدید لیتیوم‌یونی استفاده می‌کند که در مقایسه با فناوری باتری‌های نیکلی قدیمی این خط تولید، 15 درصد افزایش کارایی را ارائه می‌دهد. این بدان معناست که این شرکت توانسته باتری کوچک‌تر و سبک‌تری را برای این خودرو بدون به خطر انداختن عملکرد آن بسازد. اما از آنجایی که پریوس هنوز یک خودرو هیبریدی است و صرفاً به برق متکی نیست، تویوتا آن را به یک موتور بنزینی دو لیتری بزرگتر نیز مجهز کرده است.

تویوتا پریوس 2023

این خودروساز می‌گوید کلاس‌های محور جلو دارای قدرتی معادل 194 اسب بخار هستند و می‌توانند در عرض 7.2 ثانیه از صفر به سرعت 60 مایل در ساعت (0 تا 95 کیلومتر بر ساعت) برسند، یعنی سریع‌تر از سایر خودروهای محور جلو با شتاب 9.8 ثانیه بودند. مدل‌های چهار چرخ متحرک دارای قدرتی معادل 196 اسب بخار و شتاب 7 ثانیه صفر تا 60 مایل در ساعت هستند. همه مدل‌ها دارای سه حالت رانندگی هستند: حالت Eco که مصرف سوخت را کاهش می‌دهد و حالت‌های Power و Sport که جریان تزریق سوخت را افزایش می‌دهند.

تویوتا پریوس 2023

از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به دوازده پورت USB-C و سیستم چندرسانه‌ای صوتی تویوتا به همراه سازگاری با برنامه‌های Apple CarPlay و Android Auto اشاره کرد. همچنین، سیستم Connected Service Drive Connect این شرکت امکان دسترسی به دستیار هوشمند را برای راننده فراهم می‌کند که از قابلیت انجام فرمان صوتی و مسیریابی ابری بهره‌مند است و می‌تواند جدیدترین نقشه‌های موجود را به‌همراه اطلاعات ترافیکی و جهت‌یابی از سرورهای کلاد دریافت کند.

در صورتی که رانندگان واقعاً برای یافتن مسیر مقصد بعدی خود مشکل داشته باشند، می‌توانند از ویژگی Destination Assist برای صحبت با یک راهنمای زنده در هر زمانی از روز استفاده کنند.

برای کمک به راننده، این خودرو دارای مانیتور نقطه کور با هشدار دنده عقب و همچنین دستیار پارک جلو و عقب با ترمز خودکار در همه مدل‌ها است. نسخه Limited دارای یک نمایشگر پانورامیک است که یک نمای چرخشی زنده 360 درجه در اطراف وسیله نقلیه و یک سیستم خودکار ارائه می‌دهد که می‌تواند به رانندگان در پارک موازی یا دوبل در یک فضا کمک کند.

تویوتا پریوس 2023

علاوه بر این، تویوتا پریوس 2023 با جدیدترین نسخه از سیستم Safety Sense تویوتا عرضه خواهد شد که قابلیت تشخیص احتمال برخورد و تشخیص عابر پیاده، هشدار انحراف از مسیر با کمک فرمان و کروز کنترل را فعال می‌کند. یکی از امکانات جدید این سیستم و در کل پریوس، دستیار رانندگی فعال است که ترمز ملایم را در پیچ‌ها یا زمانی که خودرو، عابر پیاده یا دوچرخه سواری را جلوتر از خودرو احساس می‌کند، را امکان پذیر می‌کند.

تویوتا هنوز قیمت و زمان عرضه تویوتا پریوس 2023 را فاش نکرده است، اما قول داده است تا قبل از پایان سال اعلامیه رسمی دیگری با این جزئیات ارائه کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تویوتا پریوس 2023 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    عالی وفوق العاده!
    بهترازاین مگه میشه!
    به امیدروزی که این خودروها باقیمت پایین واصلی خودبه ایران بیایند.وماهم بتونیم همچین تکنولوژی راداشته باشیم.

    پاسخ