;
coinex

تجهیز آیفون 15 پرو به پورت تاندربولت برای سرعت بالاتر انتقال اطلاعات!

گزارش‌ها خبر از تجهیز آیفون 15 پرو به پورت تاندربولت برای انتقال سریعتر داده‌ها در گوشی‌های اپل می‌دهند. در ادامه جزئیات بیشتر این خبر را ارائه می‌دهیم.

انتظار می‌رود اپل یک پورت USB-C را در مدل‌های سری آیفون 15 عرضه کند که تغییر قابل توجهی را برای این غول فناوری پس از یک دهه استفاده از پورت لایتنینگ اختصاصی خود رقم می‌زند. اکنون، گزارش جدیدی از تحلیلگر مشهور مینگ-چی کو نشان می‌دهد که نسل بعدی مدل‌های اپل آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس دارای یک پورت USB-C با پشتیبانی از حداقل USB 3.2 یا تاندربولت 3 بوده که مزایای بیشتری نسبت به مدل‌های موجود دیگر دارند.

بیشتر بخوانید: حذف تمام دکمه های فیزیکی از آیفون 15

تجهیز آیفون 15 پرو به پورت تاندربولت

با تجهیز آیفون 15 پرو به پورت تاندربولت 3 مدل‌های این سری می‌تواند پهنای باند تا 40 گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد؛ در حالی که پورت لایتنینگ که از سرعت USB 2.0 پشتیبانی می‌کرد، حداکثر سرعت 480 مگابیت بر ثانیه را در تمام مدل‌های موجود آیفون در بازار فراهم می‌کند.

تجهیز آیفون 15 پرو به پورت تاندربولت

حتی اگر این اطلاعات را تنها روی کاغذ بدانیم و در عرصه عمل به این سرعت انتقال داده نرسد، باز هم پشتیبانی از پورت Thunderbolt در مدل‌های سری جدید آیفون‌های اپل، افزایش عملکرد قابل توجه و سرعت انتقال داده سریع‌تری را به ارمغان می‌آورد. این ویژگی بسیار مفید خواهد بود، به خصوص زمانی که کاربر بخواهد فایل‌های حجیم مانند تصاویر گرفته شده با استفاده از حالت ProRAW در آیفون را انتقال دهد.

گفتنی است که اپل در حال حاضر پورت‌های USB-C را در اکثر آیپدها برای انتقال سریعتر داده‌ها ارائه می‌کند. اپل آی‌پد پرو با تراشه M1 از پهنای باند 40 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می‌کند، در حالی که آی‌پد ایر نسل پنجم قادر به انتقال داده با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه است. از طرف دیگر آیپد مینی از سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. آی‌پد نسل دهم تنها مدل با پورت USB-C استاندارد بوده که محدود به سرعت USB 2.0 است.

اپل سعی کرده است مدل‌های آیفون پرو و غیرپرو را از هم متمایز کند و با سری آیفون 14، تغییرات متعددی در این زمینه ایجاد کرده که اکثر ویژگی‌های منحصربفرد محدود به مدل‌های سری پرو بوده است. این در مورد آیفون‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و پشتیبانی از USB 3.0 یا تاندربولت 3 برای مدل‌های آیفون 15 پرو و پرو مکس خواهد بود، در حالی که مدل های استاندارد iPhone 15 و 15 پلاس از پورت USB-C با سرعت USB 2.0 استفاده خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تجهیز آیفون 15 پرو به پورت تاندربولت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر