;
coinex

همکاری ایران خودرو با خودروساز روسی برای تولید خودروی مشترک

بر اساس اخبار منتشر شده به زودی شاهد همکاری ایران خودرو با خودروساز روسی اتووراز برای تولید خودرویی مشترک خواهیم بود. جزئیات خبر را در تکراتو بخوانید.

رغبت خودروسازان به شراکت با طرف‌های ایرانی ثابت شده است. در همین راستا به نظر می‌رسد به زودی شاهد همکاری همکاری ایران خودرو با خودروساز روسی اتوواز باشیم. این شرکت روسی پیشتر نیز با همکاری شرکت رنو محصولات لادا را توسعه می‌داد. اما اکنون با قطع این همکاری راه برای همکاری با شرکت ایران‌خودرو فراهم است. اتوواز اکنون پیشنهادهایی از سمت گروه‌های خودروساز ایرانی دریافت کرده است. البته علاوه بر پیشنهاد ایرانی‌ها، این شرکت روسی چند پیشنهاد همکاری دیگر از سوی صنایع هندی نیز دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: واکنش معاون کیفی ایران خودرو به انتقادات از کیفیت خودروها ؛ ما قول تولید رولزرویس نداده بودیم!

همکاری ایران خودرو با خودروساز روسی

ماکسیم سوکولوف؛ رئیس شرکت خودروسازی AvtoVAZ در نشست انجمن حمل‌و‌نقل روسیه اعلام کرد: «این شرکت به دنبال همکاری با کشورهای دوست است. ما پیشنهادهایی را از سوی ایرانی‌ها برای تولید خودرو مشترک دریافت کرده‌ایم. البته هنوز زود است که پروژه تولید خودرو مشترک ایرانی و روسی را آغاز‌شده بدانیم. با این حال پیشنهادهایی به ما ارائه شده است و ما در حال بررسی آن‌ها هستیم.»

همکاری ایران خودرو با خودروساز روسی 

با این خبر می‌توان به همکاری ایران خودرو با خودروساز روسی امیدوار بود. ایران خودرو مدت‌ها قبل در کشور روسیه دفاتر فروش دایر کرده بود و حالا با خروج برندهای معتبر بین‌المللی از خاک روسیه، بنظر می‌رسد راه برای حضور ایران‌خودرو در بازار روسیه باز شده است. رسانه‌های روسی نیز اخباری مبنی بر تصمیم ایران خودرو برای عرضه سدان تارا در سال 2023 به بازار روسیه منتشر کرده‌اند. رسانه‌های روسی پیشنهاد همکاری با اتوواز را از سوی ایران خودرو مطرح کردند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص همکاری ایران خودرو با خودروساز روسی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر