;
coinex

پرواز یک هواپیمای نظامی با روغن آشپزی ؛ کاهش انتشار کربن هواپیماهای نظامی

نیروی هوایی سلطنتی ارتش بریتانیا (RAF) از پرواز یک هواپیمای نظامی با روغن آشپزی آن هم به طور موفقیت آمیز خبر داد. برای جزئیات بیشتر با ما باشید.

بنابر بیانیه مطبوعاتی دولت بریتانیا، نیروی هوایی سلطنتی ارتش بریتانیا موفق شده یک هواپیمای ترابری نظامی را با سوخت کاملا پایدار و تجدیدپذیر به پرواز در بیارود که این اولین پرواز هر نوع هواپیمایی در دنیا با این نوع سوخت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: هتل هوایی با سوخت اتمی که هرگز فرود نمی‌آید [+ویدیو]‌

پرواز یک هواپیمای نظامی با روغن آشپزی

بارونس گلدی، وزیر دفاع بریتانیا گفت:

«آنها باید به این دستاورد بزرگ افتخار کنند؛ این یک پیشرفت بزرگ برای RAF و یک پیشرفت هیجان‌انگیز برای وزارت دفاع است.»

نسخه نظامی ایرباس A330 به نام RAF Voyager، در این آزمایش بر فراز آکسفوردشر پرواز کرد؛ در حالی که برای تمام موتورهای آن از سوخت پایدار هوانوردی (SAF) استفاده شده بود. این امر قابلیت‌های فراوانی را برای آینده پروازهای نظامی و غیرنظامی فراهم می‌کند.

پرواز یک هواپیمای نظامی با روغن آشپزی ؛ کاهش انتشار کربن هواپیماهای نظامی

انتشار کربن سوخت پایدار هوانوردی که از مواد اولیه پایدار مبتنی بر ضایعات مانند روغن پخت‌و‌پز تولید می‌شود، معمولاً تا 80 درصد کمتر از سوخت جت معمولی است. این آزمایش موفقیت‌آمیز همچنین منجر به کاهش وابستگی RAF به زنجیره‌های تأمین جهانی و افزایش انعطاف‌پذیری عملیات‌ها و کاهش ردپای کربن آن می‌شود. «مایکل ویگستون»، فرمانده نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا گفت:

«تغییر آب‌و‌هوا یک چالش فراملی است که انعطاف‌پذیری، امنیت و رفاه جمعی ما را تهدید می‌کند. به همین دلیل، قصد داریم تا سال 2040، RAF را به اولین نیروهای هوایی بدون انتشار کربن جهان تبدیل کنیم.»

طبق مقررات ایالتی بریتانیا، تا سال 2050 انتشار گازهای گلخانه‌ای باید به صفر برسد. برای رسیدن به این امر در صنعت هوانوردی، یک استراتژی با نام Jet Zero Strategy تعریف شده که تأکید زیادی بر پیشرفت سریع فناوری برای کربن‌زدایی دارد؛ به‌گونه‌ای که مزیت‌های سفر هوایی حفظ شود و در عین حال پتانسیل کربن‌زدایی به حداکثر برسد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پرواز یک هواپیمای نظامی با روغن آشپزی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر