;
coinex

نخستین پهپاد خوراکی جهان معرفی شد!

بال‌های قابل خوردن نخستین پهپاد خوراکی جهان می‌تواند در مأموریت‌های امداد و نجات به‌کار برده شود. جزئیات بیشتر را در تکراتو بخوانید.

مهندسان موسسه فناوری فدرال سوئیس لوزان (EPFL)، موفق به توسعه‌ی نمونه اولیه نخستین پهپاد خوراکی جهان شدند. این پهپاد می‌تواند برای مأموریت‌های امداد و نجات به کار برده شود. شایان ذکر است که توسعه این پهپاد قسمتی از پروژه RoboFood است. در این پروژه مهندسان ربات‌های خوراکی را برای امدادرسانی به انسان و حیوانات را در شرایط بحران بررسی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین پهپادهای ایران ؛ پیشرفته ترین و قوی ترین پهپادهای ایرانی کدامند؟ [+ عکس]

نخستین پهپاد خوراکی جهان چطور کار می‌کند؟

نخستین پهپاد خوراکی جهان در شرایطی که در آن فردی در حین کوهنوردی یا در اثر بروز یک حادثه طبیعی، بدون غذا در بحران باشد، می‌تواند دارو و آب برساند. جالب است بدانید بال‌های این پهپاد می‌تواند از مواد خوراکی ساخته شود.

نخستین پهپاد خوراکی جهان

تیم تحقیقاتی موسسه فناوری فدرال سوئیس، در آغاز این پروژه‌ را با نامی تحت عنوان «به سوی پهپادهای خوراکی برای مأموریت‌های نجات: طراحی بال‌های قابل خوردن» شروع کرد. این تیم توانست پهپادی را با بال‌هایی قابل خوردن طراحی کند. البته این پهپاد ساختار پییچیده‌ای ندارد و طراحی ظاهری پهپاد مربوطه همانند همگی پهپادهای معمولی است. بزرگترین تفاوت طراحی این پهپاد آن است که بر خلاف دیگر پهپادها از بالهای ثابت با کیک برنجی و ژلاتیم ساخته شده است و می‌تواند حامل 300 کالری مواد غذایی باشد.

پهپادی با بال‌های برنجی

محققان این پروژه اعلام کردند که بال‌های پهپاد طعم شیرینی ترد برنجی می‌دهند. این طعم با ژلاتین خام ترکیب می‌گردد و می‌تواند در شرایط خاص، غذای خوبی باشد. اولین پرواز آزمایشی این پهپاد با موفقیت انجام شد.

در مراحل ساخت بال‌های این پهپاد، محققان کیک‌های برنج گرد را با استفاده از دستگاه برش لیزری، برش دادند و با ژلاتین به هم چسباندند تا ساختاری بال مانند شکل بگیرد. برنج  یک مواد غذایی مقوی است و وزن زیادی ندارد. همین ویژگی‌ها برنج را به گزینه‌ی مناسبی برای ساخت بال‌های نخستین پهپاد خوراکی جهان کرده است. البته تحقیق برای ساخت بال‌هایی با طعم‌های دیگر نیز در دستور کار این تیم تحقیقاتی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نخستین پهپاد خوراکی جهان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر