;
coinex

اپلیکیشن FIFA Player برای سنجش عملکرد بازیکنان در جام جهانی قطر توسط فیفا معرفی شد

اپلیکیشن FIFA Player که قابلیت سنجش عملکرد بازیکنان فوتبال را در مدت کوتاهی پس از هر مسابقه دارد، برای مسابقات جام جهانی قطر معرفی شده است.

فیفا برنامه FIFA Player را براساس داده‌های ورودی‌ بازیکنان حرفه‌ای، با همکاری FIFPRO، نماینده جهانی فوتبالیست‌های حرفه‌ای، توسعه داده است. اپلیکیشن FIFA Player در مدت کوتاهی پس از هر مسابقه داده‌های جمع‌آوری‌شده از عملکرد بازیکنان را با معیارهای خاصی مورد ارزیابی قرار می‌دهد. بنابراین برای نخستین بار، بازیکنان حاضر در جام جهانی 2022 قطر می‌توانند تجربه جدیدی در زمینه عملکرد خود در زمین ازطریق برنامه FIFA Player داشته باشند.

یکی از اهداف FIFA’s Vision 2020-2023 استفاده از فناوری برای ارائه بهترین خدمات به فوتبال، بازیکنان و بازی است. این همان شیوه‌ای است که فیفا با آن اطلاعات شخصی بازیکنان را پردازش خواهد کرد. علاوه‌براین، هدف از این فناوری جدید، بهبود کیفیت مسابقات بیان شده است. تمام 32 تیم شرکت‌کننده پس از بازی به تجزیه‌وتحلیل و اطلاعات دسترسی خواهند داشت. تیم فیفا همچنین به دنبال اقداماتی است تا همه اطلاعات شخصی را ایمن و محفوظ نگه دارد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی هوش مصنوعی از جام جهانی ؛ مسی و رونالدو در فینال!

عملکرد اپلیکیشن FIFA Player

داده‌های ارائه شده با فیلم مسابقه هماهنگ شده تا بازیکنان بتوانند تمام لحظات کلیدی عملکرد خود را با جزئیاتی که در زوایای مختلف دوربین ثبت‌ شده است، مشاهده کنند. افزون بر این، از هر بازیکن چندین عکس در لحظات کلیدی هر مسابقه گرفته شده و دراختیار هر بازیکن قرار خواهد گرفت که درصورت تمایل قادر خواهند بود آن را ذخیره یا به اشتراک بگذارند.

در واقع برنامه FIFA Player در مدت کوتاهی پس از هر مسابقه، داده‌های عملکرد هر بازیکن را در دسترس او قرار می‌دهند. این داد‌ه‌های جمع‌آوری‌شده شامل معیارهای داده‌های فوتبال پیشرفته، معیارهای عملکرد فیزیکی و معیارهای هوش فوتبال پیشرفته است.

این برنامه آزمایش موفقیت‌آمیزی با بازیکنان تیم‌های مختلف در FIFA Arab Cup 2021 داشت و همچنین در کارگاه تیمی اخیر دوحه به تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی فیفا ارائه شد.

این برنامه به هر بازیکن این امکان را خواهد داد تا در مدت کوتاهی پس از هر مسابقه به داده‌های عملکرد (player-performance) خود دسترسی داشته باشند.

در این برنامه، داده‌های فوتبال پیشرفته با استفاده از داده‌های رویداد پیشرفته که توسط تیمی از تحلیلگران آموزش‌دیده عملکرد فوتبال فیفا گرفته می‌شود و با داده‌های قابل ردیابی ترکیب شده و محاسبه خواهد شد. برای مثال این داده‌ها اعم از موارد ذیل است:

آیا بازیکن برای دریافت توپ اقدام یا حرکتی کرده است، آیا توزیع توپ بازیکن در نقاط مختلف زمین باعث شکسته شدن خطوط دفاعی حریف شده است یا خیر و اعمال فشار بازیکن به حریفی که توپ را دراختیار دارد موثر بوده است یا خیر.

اپلیکیشن FIFA Player

همچنین عملکرد فیزیکی ازطریق یک سیستم ردیابی بسیار دقیق در استادیوم متشکل از چندین دوربین واقع در اطراف زمین برای حداکثر پوشش بازیکن جمع‌آوری خواهد شد. معیارهای این عملکرد شامل مسافت طی‌شده در میزان‌های مختلف سرعت، تعداد حرکات با سرعت بالای 25 کیلومتردرساعت و حداکثر سرعت بوده که همگی به صورت نقشه‌های حرارتی به نمایش گذاشته می‌شوند.

معیارهای سنجش هوش پیشرفته فوتبال با تلاش تیم تحلیل عملکرد فوتبال فیفا با توسعه یک سری الگوریتم و مدل که به صورت زنده برای یکپارچه‌سازی داده‌های رویداد و ردیابی به کار گرفته شده، تشکیل شده است. معیارهای جدید شامل روش‌های خلاقانه و هیجان‌انگیزی برای تجزیه‌وتحلیل بازی است. از جمله این روش‌ها می‌توان به مرحله بازی، رویدادهای خط شکنی، موقعیت‌های دریافت و فشار به بازیکنی که توپ را دراختیار دارد، اشاره کرد.

یوهانس هولزمولر، مدیر فناوری‌ و نوآوری فوتبال فیفا در این مورد گفت:

«این توسعه بازیکن‌محور مبتنی بر بازخورد مستقیم بازیکنان است و نشان می‌دهد که فیفا چگونه به بهترین شکل ممکن از فناوری به‌منظور بهبود تجربه فوتبال برای بازیگران کلیدی در زمین استفاده می‌کند.»

بازیکنان هنگام ورود به قطر می‌توانند برای اولین بار به این برنامه دسترسی پیدا کنند. بنابراین هر بازیکنی یک کارت بازیکن جداگانه دریافت کرده که شامل یک کد QR برای دانلود برنامه FIFA Player است.

تیم‌ها ازطریق پلتفرم داده فوتبال فیفا به مجموعه داده‌های جمع‌آوری‌شده دسترسی خواهند داشت. اطلاعات و فیلم هر بازی صرفاً می‌تواند توسط تیم‌های شرکت‌کننده برای تجزیه‌ و ‌تحلیل عملکرد و آماده‌سازی مسابقه استفاده شوند.

فقط چند دقیقه پس از سوت پایان بازی، بازیکنان این فرصت را دارند تا به داده‌های عملکرد فردی خود و صحنه‌های ویدیویی مربوطه از مسابقه دسترسی پیدا کنند.

گفتنی است که بر اساس گفته سیمون کولوسیمو، معاون دبیرکل FIFPRO، بازیکنان به وضوح به آن‌ها اعلام کرده‌اند که قصد دارند دسترسی بیشتری داشته باشند و از جمع‌آوری داده‌های خود بهره‌مند شوند. اپلیکیشن FIFA Player در زمینه رعایت منشور حقوق داده‌های بازیکنان، موفق عمل کرده و توانسته حقوق داده‌های شخصی را رعایت کند. علاوه‌براین، منبع جدیدی برای بازیکنان در جام جهانی فوتبال قطر هم فراهم آورده است. انتظار می‌رود که پروژه مشترک فیفا و FIFPRO روی داده‌های بازیکنان به آن‌ها در برخورداری از مزایا در طیف گسترده‌ای از زمینه‌ها ازجمله سلامت و عملکرد، فناوری درون‌بازی و تجربه روز مسابقه کمک کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اپلیکیشن FIFA Player چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر