;
coinex

نماینده مجلس: مسئولین هیچ قصدی برای رفع محدودیت‌های اینترنتی ندارند!

اصغر سلیمی؛ نماینده مجلس مدعی شد که هیچ قصدی برای رفع محدودیت‌های اینترنتی از سوی مسئولین وجود ندارد. آیا هنوز امیدی هست؟

بیش از دو ماه از فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ و محدودیت‌های اینترنتی در کشور می‌گذرد، مساله فیلترینگ خسارات زیادی را برای کسب و کارها به دنبال داشته و بسیاری از مشاغل را به نابودی کشانده است. اصغر سلیمی در گفت‌وگو با رسانه‌ها در خصوص فیلترینگ و رفع محدودیت‌های اینترنتی اظهار کرد: «قبول داریم که یک سری مسائل امنیتی سبب شد تا تصمیم به محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ گرفته شود، ولی می‌توان از تکنولوژی‌های نوین بهره‌مند شویم. این درست نیست که 9 میلیون کسب‌وکار با بلاتکلیفی روبه‌رو باشند و تعطیل شوند.»

بیشتر بخوانید: مهمترین و جدیدترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

رفع محدودیت‌های اینترنتی در اولویت مسئولین نیست

وی با اشاره به الزام رفع محدویت‌های اینترنتی در جهت حمایت از کسب وکارها گفت:

«به محض رفع مسائل امنیتی، باید واتس‌اپ و اینستاگرام رفع فیلتر شود. سپس با مدیران این اپلیکیشن‌ها برای ایجاد نمایندگی در ایران مذاکره شود یا در رابطه با برخی مسائل امنیتی با آن‌ها اتمام حجت کنند.»

رفع محدودیت‌های اینترنتی

سلیمی دلیل ادامه روند فیلترینگ را عدم رغبت مسئولین به رفع آن دانست و اعلام کرد: «نمایندگان مجلس از زمان رفع فیلتر، اطلاع دقیقی ندارند؛ زیرا شورای عالی فضای مجازی و سیستم‌های امنیتی تصمیم‌گیر هستند، ولی ظاهرا قصدی برای رفع فیلتر ندارند.»

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود با اشاره به اظهارات برخی مسئولان در خصوص انتقاد از مردم جهت فعالیت در پلتفرم‌های بین‌المللی گفت:

«زیرساخت‌های لازم را برای ایجاد پلتفرم‌های فضای مجازی نداشتیم، از همین رو مردم مجبور هستند که از پلتفرم‌های خارجی استفاده کنند. بنابراین اظهارنظر برخی از مسئولین در رابطه با مقصر دانستن مردم برای استفاده از اپلیکیشن‌های خارجی بیهوده است.»

سلیمی مهاجرت یکباره کاربران از پلتفرم‌های خارجی به داخلی را حتی با فیلترینگ شدید اینترنت غیرممکن دانست و گفت:

«باید مهلت 6 ماهه یا یک ساله این امکان را هم برای فعالین فضای مجازی و هم شرکت‌های داخلی برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها در نظر گرفت.»

وی با تاکید بر نبود زیرساخت‌های لازم تصریح کرد: «در ناآرامی‌های سال 1398 که به دلیل مسائل امنیتی اینترنت قطع شد، برای ایجاد و تشویق مردم جهت استفاده از برنامه های داخلی، پلتفرم‌های داخلی مثل سروش، بله و ایتا هزینه‌های زیادی دریافت کردند ولی نتوانستند زیرساخت‌ها را آماده کنند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سخنان نماینده مجلس در خصوص رفع محدودیت‌های اینترنتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    جناب نماینده ماهم دوست داریم فیلترینگ قطع شود،اما شما زحمت بکشید به آن اندک مزدورخارجی بفرمائید دست از جو سازی و شرارت بردارند تا ما بقی مسائل حل شود.ضمنا فراموش نکنید شرایط امروز کشور را شماها یی که در مجلس تشریف دارید با کم کاری هایتان بوجود آوردید.

    پاسخ

    نظام جوری سردرگم شده که نمیدونه چکار میکنه؟؟؟؟؟

    پاسخ