;
coinex

بررسی ردمی نوت 11 پرو پلاس شیائومی ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

ردمی نوت 11 پرو پلاس نسبت به مشخصاتی که دارد، با قیمت خوبی عرضه می‌شود. در ادامه با جزئیات بیشتری به بررسی ردمی نوت 11 پرو پلاس شیائومی می‌پردازیم.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro Plus 5G یکی از بهترین گوشی های شیائومی است که سرعت شارژ خوبی دارد. نمایشگر، پردازنده و عمر باتری این گوشی هم ارزش بهایی که برای آنها پرداخت می‌کنید را دارند. اما عملکرد دوربین آن احتمالا شما را ناامید می‌کند و همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، ظاهر گوشی نیز چنگی به دل نمی‌زند.

با بررسی مشخصات فنی ردمی نوت 11 پرو پلاس متوجه می‌شویم که آیا این گوشی ارزش خرید دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

بررسی ردمی نوت 11 پرو پلاس شیائومی

این گوشی هوشمند در سه ماهه پایانی 2021 رونمایی شد که خانواده ردمی نوت 11 و ردمی نوت 11 پرو را تکمیل می‌کند. بعضی از مشخصات ردمی نوت 11 پرو پلاس در حد و اندازه‌های یک گوشی پرچمدار ظاهر می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به شارژ سریع 120 وات اشاره کرد. شیائومی مدعی شده که این تکنولوژی می‌تواند باتری گوشی را در عرض 15 دقیقه به‌طور کامل شارژ کند.

بررسی ردمی نوت 11 پرو پلاس شیائومی
بررسی ردمی نوت 11 پرو پلاس شیائومی

ویژگی مهم دیگر این گوشی، تراشه بهتر آن نسبت به ردمی نوت 11 و نوت 11 پرو است. دایمنسیتی 920 یک تراشه میان‌رده است که نسبت به تراشه‌های اسنپدراگون 680 و اسنپدراگون 695 در گوشی‌های ردمی نوت 11 و نوت 11 پرو 5G، قدرت بیشتر و هوش مصنوعی هوشمندتری دارد.

ابعاد این گوشی نیز تقریبا هم‌اندازه ردمی نوت 11 پرو است. این دستگاه از نمایشگر 6.7 اینچی +FHD بهره می‌برد که در پنل پشتی آن، سه لنز دوربین، شامل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی دیده می‌شود. سیستم‌عامل این گوشی نیز اندروید 11 و رابط کاربری MIUI است.

مهم‌ترین اشکال این گوشی،‌ دوربین 108 مگاپیکسلی است که روی کاغذ، بسیار خوب به‌نظر می‌رسد، اما در عمل چندان رضایت‌بخش نیست. بررسی ردمی نوت 11 پرو پلاس نشان می‌دهد که دوربین این گوشی در حالت معمولی نمی‌تواند عکس‌های خوب با وضوح و جزئیات بالا را ثبت کند. روشنایی و فوکوس هم در نمونه عکس‌های این گوشی احتمالا شما را ناامید می‌کند.

البته با کادربندی مناسب، پیدا کردن نور محیطی خوب و دست بردن در تنظیمات پیش‌فرض می‌توانید عکسی که می‌خواهید را ثبت کنید؛ اما این بدان معنا نیست که دوربین گوشی بتواند روند عکاسی را برای شما آسان کند. برای مثال،‌ اگر بخواهید فورا از سوژه‌ای عکس بگیرید، به احتمال زیاد، زمان کافی برای تنظیمات دلخواه نخواهید داشت.

طراحی ظاهری ردمی نوت 11 پرو پلاس نیز چندان تعریفی ندارد و خوش‌دست نیست. این در‌حالی‌است‌که کمپانی‌هایی مثل ویوو، ریلمی و سامسونگ ثابت کرده‌اند که گوشی‌های میان‌رده می‌توانند بسیار جذاب باشند؛ حتی بسیاری از گوشی‌‌های میان‌رده شیائومی نیز ظاهر زیبایی دارند؛ اما این ویژگی درباره ردمی نوت 11 پرو پلاس صدق نمی‌کند.

بررسی شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس

از سوی دیگر، باید به یکی از ویژگی‌های خوب این اسما‌رت‌فون اشاره کرد و آن‌هم اسکنر اثرانگشتی است که سرعت و پاسخ‌دهی خوبی دارد. با تمام این اوصاف، می‌توان به‌دلیل قیمت مناسب، از تمام کم‌وکاستی‌های این گوشی چشم‌پوشی کرد. در جدول زیر، جزئیات مشخصات این گوشی را مشاهده می‌کنید. پس از آن،‌ به بررسی مشخصات فنی ردمی نوت 11 پرو پلاس از نظر طراحی ظاهری، نمایشگر، دوربین، عملکرد، باتری و قیمت می‌پردازیم.

بررسی ردمی نوت 11 پرو پلاس شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس
طراحی و ساختار
  • 163.7×76.2×8.3 میلی‌متر
  • وزن 204 گرم
  • پنل جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، پنل پشتی شیشه‌ای
  • دو سیم‌کارته هیبریدی (نانوسیم، dual stand by)
  • IP53 (مقاومت در برابر گردوغبار و پاشش آب)
  • رنگ بندی مشکی، سبز، بنفش
نمایشگر
  • 6.67 اینچ Super AMOLED، رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، روشنایی 700 نیت در حالت HBM، روشنایی حداکثری 1200 نیت، پشتیبانی از HDR
  • نسبت نمایشگر به بدنه 86.1 درصد
  • نرخ نوسازی 120 هرتز
  • تراکم پیکسلی 395 پیکسل در هر اینچ
  • گوریلا گلس 5
  • نسبت تصویر 20:9
پردازنده
  • مدیاتک دایمنسیتی 920 (6 نانومتر)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای
  • دو هسته 2.5 گیگاهرتز Cortex-A78 و شش هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55
  • پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4
نرم‌افزار اندروید 11 با رابط کاربری MIUI 12.5
رم و حافظه
  • رم 6 و حافظه 128 گیگابایت
  • رم 8 و حافظه 128 گیگابایت
  • رم 8 با حافظه 256 گیگابایت
  • نوع حافظه َإئ 2.2
  • پشتیبانی از کارت حافظه
دوربین
  • دوربین اصلی 108 مگاپیکسل واید، گشودگی دیافراگم f/1.9، پشتیبانی از فوکوس خودکار با تشخیص فاز
  • دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی با پوشش 120 درجه، دریچه دیافراگم f/2.2
  • دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
  • پشتیبانی از فلاش  LED، پانوراما و HDR
  • ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30، 60 و 120 فریم در ثانیه، ویدیوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه، ویدیوی 720 پیکسل با سرعت 960 فریم در ثانیه (بسته به بازار)
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.5
  • ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت با شارژ 120 وات
اسپیکر پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو بانده، Wi-Fi Direct
  • بلوتوث 5.0, پشتیبانی از A2DP و LE
  • USB Type-C 2.0 پشتیبانی از OTG
سایر ویژگی‌ها
  • حسگر اثر انگشت در لبه گوشی
  • شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما

بررسی ردمی نوت 11 پرو پلاس شیائومی از نظر طراحی ظاهری

این گوشی از نظر ظاهری به گوشی‌های دیگر سری ردمی نوت 11 شباهت دارد و تفاوت ظاهری اصلی آنها، در ماژول دوربین است. پنل پشتی و اصلی گوشی به‌صورت تخت طراحی شده و هیچ‌خمیدگی در فریم گوشی دیده نمی‌شود؛ البته چهار گوشه دستگاه کمی انحنا دارند. این گوشی هوشمند در ابعاد 163.7×76.2×8.3 میلی‌متر و وزن 204 گرمی ساخته شده است.

بررسی شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس
بررسی شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس

دکمه‌های تنظیم صدا و پاور که اسکنر اثرانگشت را در خود جا داده، در لبه سمت راستی گوشی قرار دارند. همان‌طور که گفتیم، اسکنراثرانگشت در این گوشی عملکرد خوبی دارد. این اسکنر می‌تواند به‌سرعت اثرانگشت را تشخیص دهد و قفل گوشی را باز کند. میکروفون، سینی سیم‌کارت، اسپیکر و پورت USB-C نیز در لبه پایینی دستگاه تعبیه شده‌اند.

شیائومی در طراحی این گوشی از پنل پشتی شیشه‌ای استفاده کرده که حس یک گوشی رده‌بالا را دارد. استاندارد IP53 نیز از مقاومت دستگاه دربرابر گردوغبار و پاشش آب خبر می‌دهد. بررسی شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس از نظر طراحی ظاهری را با اشاره به این نکته تمام می‌کنیم که مراقب گوشی خود در نزدیکی آب باشید؛ چراکه دستگاه فقط دربرابر قطره‌ و پاشش آب مقاوم است.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس از نظر نمایشگر

شیائومی در ردمی نوتی 11 پرو پلاس از همان نمایشگر همیشگی در گوشی‌های خود استفاده کرده است. این گوشی از نمایشگر 6.67 اینچی با رزولوشن +FHD بهره می‌‌برد. پنل نمایشگر این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات نمایشگر ردمی نوت 11 پرو پلاس می‌توان به روشنایی 1200 نیت اشاره کرد که برای یک گوشی میان‌رده، فراتر از انتظار است.

بررسی مشخصات ردمی نوت 11 پرو پلاس

دوربین سلفی این گوشی نیز مثل بسیاری از گوشی‌‌های امروزی، در بالا و وسط نمایشگر، در قسمت بریدگی پانچ هول قرار دارد.

در مجموع، با بررسی ردمی نوت 11 پرو پلاس متوجه می‌شویم که نمایشگر این گوشی به نسبت مشخصاتی که دارد، با قیمت خوبی به‌فروش می‌رسد. گوشی‌هایی که چنین نمایشگری دارند، معمولا با قیمت بیشتری عرضه می‌شوند. تماشای محتواهای تصویری و بازی کردن با این گوشی، تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود؛ چراکه نمایشگر گوشی، عملکرد خوبی در اجرای محتوا دارد.

بررسی مشخصات ردمی نوت 11 پرو پلاس از نظر دوربین

ردمی نوت 11 پرو پلاس از سه لنز دوربین بهره می‌برد؛ دوربین 108 مگاپیکسلی اصلی واید با دیافراگم f/1.9، دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید با دیافراگم f/2.2 و لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/2.4. این دقیقا همان تنظیمات دوربینی است که در گوشی ردمی نوت 11 پرو نیز دیده می‌شود؛ البته این گوشی از یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی نیز بهره می‌برد.

بررسی ردمی نوت 11 پرو پلاس نشان می‌دهد که این گوشی تاحدودی در ایجاد بالانس در عکس‌ها مشکل دارد. گاهی‌اوقات عکس‌ها بیش از اندازه روشن هستند و گاهی اوقات نیز شاهد نوردهی کم هستیم که باعث تاریک شدن عکس‌ها می‌شود. روشنایی محیط نیز گاهی اوقات در کیفیت عکس تاثیر می‌گذارد و کیفیت آن را خراب می‌کند.

با تمام این اوصاف، گاهی اوقات هم می‌توانید عکس‌های خوبی با این گوشی بگیرید که البته به شانس بستگی ندارد. برای اینکه بتوانید عکس‌های خوبی بگیرید، باید تنظیمات را روی حالت Pro قرار داده و تنظیمات دوربین را روی حالت مطلوب قرار دهید. اگر تنظیمات دوربین را یاد بگیرید،‌ می‌توانید نور پس‌زمینه را کنترل کنید تا عکس شما را خراب نکند.

با بررسی ردمی نوت 11 پرو متوجه می‌شویم که برخی ویژگی‌های دوربین مثل مود پرتره عملکرد خوبی دارند. اینطور که به نظر می‌رسد، دورین سلفی این گوشی می‌تواند بالانس را بهتر از دوربین اصلی برقرار کند. با این‌حال، گاهی اوقات عکس‌ها کمی تاریک هستند و تاری پس‌زمینه در افکت بوکه می‌توانست بهتر از این باشد.

در مجموع می‌توان گفت که عملکرد دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی با دیافراگم f/2.5، بهتر از تنظیمات دوربین اصلی است. روشنایی و رنگ‌ها در نمونه عکس‌های دوربین سلفی بهتر از دوربین اصلی هستند.

دوربین این گوشی می‌تواند ویدیوهای 4K را با سرعت 30 فریم در ثانیه ذخیره کند. علاوه‌براین، دوربین ردمی نوت 11 پرو پلاس از قابلیت‌های پانوراما و عکاسی شب نیز پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی Xiaomi Redmi Note 11 Pro Plus از نظر عملکرد

بررسی ردمی نوت 11 پرو پلاس از نظر عملکرد سخت‌افزاری مشخص می‌کند که این گوشی قدرت پردازش بالایی دارد و این موضوع با توجه به قیمت مناسب آن، یک امتیاز مهم محسوب می‌شود.

این گوشی از تراشه میان‌رده مدیاتک دایمنسیتی 920 بهره می‌برد. بد نیست بدانید که ویوو V23 و ریلمی 9 پرو پلاس نیز به این تراشه مجهز هستند. این تراشه‌ای است که معمولا در گوشی‌های اقتصادی تا میان‌رده قرار می‌گیرد. بررسی شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس در تست بنچمارک گیک‌بنچ 5 نشان داد که این گوشی در تست‌های چند‌هسته‌ای، امتیاز 2175 را دریافت کرده است. این تقریبا همان امتیازی است که گوشی‌های ویوو و ریلمی دریافت کرده‌‌اند.

این امتیاز و عملکرد، بالاتر از یک گوشی اقتصادی است؛ اما در حد و اندازه‌های یک گوشی میان‌رده هم نیست. قیمت ردمی نوت 11 پرو پلاس نیز مطابق با همین مشخصات تعیین شده است.

بررسی Xiaomi Redmi Note 11 Pro Plus
بررسی Xiaomi Redmi Note 11 Pro Plus

توانایی این گوشی در اجرای بازی‌ها نیز قابل قبول است و می‌‌تواند چندین برنامه را به‌صورت همزمان، باز و اجرا کند. البته نباید بیش از اندازه به آن فشار وارد کنید؛ برای مثال بهتر است که گرافیک را در بالاترین حد قرار ندهید. به‌طور کلی می‌توان گفت که این گوشی به‌خوبی از عهده نیازهای روزانه برمی‌آید و برای کاربران معمولی مناسب است. این گوشی همچنین از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

ردمی نوت 11 پرو پلاس در سه ماهه پایانی 2021 به بازار آمد و به همین دلیل، اندروید 11 را به‌همراه MIUI 12.5 به‌صورت پیش‌فرض اجرا می‌کند. اما شیائومی به احتمال زیاد، نسخه‌های بعدی اندروید و رابط کاربری را برای این گوشی منتشر می‌کند.

نکته‌ای که باید درباره رابط کاربری این گوشی بدانید، اپلیکیشن‌های پیش‌فرض شیائومی است که احتمالا به بسیاری از آنها نیازی نخواهید داشت. شیائومی معمولا در تمام گوشی‌های خود، اپلیکیشن‌های پیش‌فرض را نصب می‌کند و کاربران ترجیح می‌دهند که آنها را حذف کنند.

بررسی مشخصات فنی ردمی نوت 11 پرو پلاس از نظر باتری

گوشی‌های شیائومی ردمی به باتری‌های خوب معروف هستند؛ اما این موضوع درباره ردمی نوت 11 پرو پلاس صدق نمی‌کند. این گوشی هوشمند از باتری 4500 میلی‌آمپرساعت پشتیبانی می‌کند که تا یک روز دوام می‌آورد. اگر کاربر معمولی هستید و برای نیازهای روزانه از گوشی استفاده می‌کنید،‌ احتمالا روزی یک‌بار نیاز دارید که گوشی را شارژ کنید.

بررسی ردمی نوت 11 پرو پلاس

از سوی دیگر، اگر از گوشی خود برای تماشای ویدیو، چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی و موارد مشابه استفاده می‌کنید، طبیعی است که روزی یک‌بار به شارژ مجدد نیاز داشته باشید.

درباره سرعت شارژ 120 واتی آن باید گفت که واقعا تحسین‌برانگیز است. شیائومی مدعی شده که این سرعت شارژ می‌تواند باتری گوشی را در عرض 15 دقیقه به‌طور کامل شارژ کند. ناگفته نماند که باتری این گوشی از شارژ وایرلس پشتیبانی نمی‌کند که در یک گوشی میان‌رده اصلا عجیب نیست.

بیشتر بخوانید:

بررسی ردمی نوت 11 پرو پلاس از نظر صدا و قابلیت‌‌های اتصال

همان‌طور که در بررسی ردمی نوت 11 پرو پلاس از نظر عملکرد گفتیم، این گوشی هوشمند از اتصال شبکه 5G پشتیبانی می‌کند که قطعا برای بسیاری از کابران خوشایند است. از دیگر مشخصات فنی ردمی نوت 11 پرو پلاس باید به وای فای 6، وای فای دایرکت، بلوتوث نسخه 5.2، NFC، سنسور مادون قرمز، رادیو FM و GPS اشاره کرد.

این گوشی همچنین از شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت و قطب‌نما نیز بهره می‌برد.

بررسی ردمی نوت 11 پرو پلاس
بررسی ردمی نوت 11 پرو پلاس

ردمی نوت 11 پرو پلاس به اسپیکرهای استریو مجهز شده که با تنظیمات JBL در اختیار شما قرار می‌گیرند. این گوشی همچنین از جک هدفون 3.5 میلی‌متری برخوردار است که برای بسیاری از کاربران خوشایند خواهد بود.

قیمت ردمی نوت 11 پرو پلاس

این گوشی هوشمند در 28 اکتبر 2021 (6 آبان 1400) معرفی شده و در 1 نوامبر 2021 (10 آبان 1400) روانه بازار شده است. قیمت ردمی نوت 11 پرو پلاس در بازارهای جهانی حدود 306 دلار است. این گوشی در بازار ایران در محدوده قیمت 9 تا 11 میلیون به‌فروش می‌رسد.

سوالات متداول

آیا ردمی نوت 11 پرو پلاس ارزش خرید دارد؟

اگر به‌دنبال یک گوشی با سرعت شارژ خوب، قابلیت اجرای بازی با قیمت کم و نمایشگر مناسب هستید، ردمی نوت 11 پرو پلاس برای شما مناسب است. اما اگر به تجربه عکاسی با دوربین اهمیت می‌دهید و می‌خواهید یک دوربین خوب را همیشه همراه خود داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم گوشی‌های دیگری را در نظر بگیرید.

قیمت ردمی نوت 11 پرو پلاس در بازار ایران چقدر است؟

قیمت شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس در نسخه‌های مختلف رم و حافظه،‌ در بازه قیمتی 8.900.000 تا 11.400.000 تومان به‌فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

منبع: techradar

نظر شما درباره بررسی ردمی نوت 11 پرو پلاس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (8 نظر)

    سلام دوستان من تقریبا ۲۰ روز میشه این گوشی رو خریدم و از همه چیز راضیم فقت به نظرم ۲ چیز باید بهتر میبود مثل پردازن ه و دوربینش در شب دوربینش تو شب یا نور کم خیلی ضعیفه
    ولی در کل وقتی دست میگیری حس یه پرچمدار بهت دست میده

    پاسخ

    درود، من ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس رو خریدم و بسیار زیاد راضی هستم. یکی از مهمترین ویژگیهای اون برای من کیفیت پخش موزیک هست. خصوصاً با هندزفری اصلی شیائومی که صدای دالبی اون بی نظیره. سایر امکاناتش هم که دست مریزاد داره. این گوشی به معنای واقعی کلمه عالیه

    پاسخ

    سلام از کجا خریدید ؟

    پاسخ

    و اینکه باطری۴۵۰۰ میلی امپر که یکی از نقطه ظعف های بزرگشه

    پاسخ

    سلام به نظرتون بهترین گوشی گیمینگ چیه؟

    پاسخ

    کی وارد بازار ایران میشه؟

    پاسخ

    سلام
    این گوشی برای بازارهای جهانی تا حالا عرضه نشده و فعلا برای بازار چین طراحی شده
    و نسخه چینشو پیشنهاد نمیکنم بگیرید ، چون دردسر نصب سرویس هایگوگل خواهید داشت
    ضمن اینکه تو بازار ایران هم نیومده .
    مورد بعدی در قسمت لنزهای دوربین اشاره شده لنز تله فوتو ماکرو داره ،
    این گوشی مثل سایر گوشی های میانرده لنز تله فوتو (لنز زوم اپتیکال) نداره و اونی که اشاره شده فقط لنز ماکرو هست.

    در مجموع اگر نسخه جهانی عرضه شد با توجه به قیمتش بنظرم از ارزش خرید بالایی داره و یکی از پرفروش های بازار خواهد شد.

    پاسخ

    سلام صنیدم گوشی چینیه و هنوز گلوبالش معرفی نشده درسته؟
    اگر نشده پس من چقدر منتظر گلوبالش باشم؟

    پاسخ