;
coinex

بازیگران سریال جزر و مد [بیوگرافی + عکس]

در این مقاله به زندگینامه بازیگران سریال جزر و مد پرداخته‌ایم. «جزر و مد» به کارگردانی و قلم علی عبدالعلی‌زاده جدیدترین مجموعه طنز شبکه دو سیماست.

سریال جدید «جزر و مد» به تهیه‌کنندگی محسن توکل فرد، به سفارش سیمای استان‌ها در صدا و سیمای مرکز خوزستان ساخته شده و درون مایه اصلی آن، مهاجرت معکوس از تهران به استان خوزستان است.

در این سریال طنز ۲۶ قسمتی، بازیگرانی مطرح و توانمند همچون رضا فیاضی، نصرالله رادش، خشایار راد، حمید لولایی، علی اصغر حیدری، افسانه ناصری و مهدی امینی خواه ایفای نقش می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال جزر و مد

در مجموعه جزر و مد ظرفیت‌های بومی استان خوزستان به ویژه شهر‌های ماهشهر و سربندر در فضایی شاد و مفرح به تصویر کشیده شده و همچنین به مضامین متعددی از جمله اشتغال، خانواده، مشاغل زود بازده، کارآفرینی ازدواج جوانان و محیط زیست در فضایی شاد و مفرح و با پرهیز از شعارزدگی پرداخته شده است.

بازیگران سریال جزر و مد
بیوگرافی بازیگران سریال جزر و مد

علاوه بر بازیگرانی که در ابتدای این نوشتار نام بردیم، ملیکا پارسا دوست، آیسان کرمی، ایلیا بعنونی نژاد، سیده سنا موسوی، بهاره یارمحمدی، عبدالمجید حیاتی، آزاده جدیدی، فرشته غلامی، متین نصیریان، محمد غدیر زاده، عباس محبوب، علی اصغر حیدری و فریده دریامج، دیگر بازیگران سریال جزر و مد هستند.

در ادامه، علاوه بر بیوگرافی کارگردان جزر و مد و خلاصه‌ای از داستان آن، می‌توانید بیوگرافی بازیگران جزر و مد و همچنین عکس بازیگران سریال جزر و مد را نیز مشاهده کنید.

رضا فیاضی

بازیگران سریال جزر و مد

بیوگرافی بازیگران سریال جزر و مد را با رضا فیاضی آغاز می‌کنیم. وی زاده‌ی ۱۵ تیر ماه سال ۱۳۳۲ در اهواز است. فیاضی در سال ۱۳۵۴ وارد دانشکده هنرهای زیبا شد. او با بازی در مجموعه  آرایشگاه زیبا شناخته شد و با ایفای نقش آقای جمالی در سریال قصه های تا به تا (زی زی گولو) به شهرت رسید.

من ترامپ نیستم!، و با تشکر از خانواده رجبی، کار کثیف، نرگس مست، یوسف هور، خنده در باران، پرنده باز، مینی‌بوس، همبازی، سبز کوچک، گزارش مریم، در به درها، آسمان پرستاره، بودن یا نبودن، ارابه مرگ، روز واقعه، روسری آبی، مرد پنجم، عبور از تله و مجسمه، از جمله فیلم‌های سینمایی هستند که رضا فیاضی در آن‌ها نقش‌آفرینی داشته است.

او سال‌هاست در عرصه‌ی بازیگری، نویسندگی، صداپیشگی و کارگردانی و اجرا فعالیت دارد. ایشان چند کتاب شعر نیز به چاپ رسانده‌ است. از جمله نوشته‌های ایشان می‌توان به ت مثل تئاتر، بانوی نیلوفر، بازیگر، بچه‌های آسیه آباد و الو اینجا پدری به قتل رسیده‌ است، اشاره کرد.

افسانه ناصری

بازیگران سریال جزر و مد
عکس بازیگران سریال جزر و مد

افسانه ناصری متولد سال 1339 در تهران است. او پس از گذارندن تحصیلات مقدماتی در شهر پدری‌اش (دامغان)، در رشته زبان انگلیسی قبول شد و وارد دانشگاه شد، اما پس از چند ترم از ادامه تحصیل انصراف داد.

او درباره ورودش به دنیای بازیگری گفته است: «خیلی اتفاقی وارد این کار شدم. برای بستن قرارداد پسرم برای بازی در سریال «گروه نجات» به کارگردانی علی عبدالعلی‌زاده رفته بودم که به پیشنهاد یکی از عوامل آن کار قرار شد نقش مادر را ایفا کنم. آن موقع هیچ ذهنیتی در مورد بازی و فضای آن نداشتم. البته همیشه به کارهای هنری فکر می‌کردم بخصوص گویندگی؛ اما بازیگری برایم خیلی دور از ذهن بود. به هر حال بازیگری از همان جا برایم آغاز شد.»

افسانه ناصری پس از سریال گروه نجات، از سال 1376 به عنوان گوینده در شبکه فرهنگ رادیو مشغول به کار شد. وی علاوه بر بازیگری، سابقه گویندگی در فیلم‌های مستند و اجرای برنامه‌های تلویزیونی را نیز دارد.

بی‌همگان، صبح آخرین روز، بوم و بانو، زندگی شگفت‌انگیز است، هم‌گناه، ملکاوان، سرگذشت، شب عید، سر دلبران، دلدادگان، سارق روح، در جستجوی آرامش، خوابگاه دختران، هم‌نفس، رویای جوانی، اثیری، آواز قو، مریم مقدس، سهراب، طوطیا، مردی از جنس بلور، آخرین نبرد و سجده بر آب، تنها برخی از فیلم‌ها و سریال‌های این بازیگر پرکار تلویزیون و سینما هستند.

ناصری از بازیگران سریال بی همگان که به تازگی از شبکه سه پخش شد نیز بود. اما او با وجود پرکار بودن در عرصه بازیگری می‌گوید: «همیشه گفته‌ام که بازیگری چندان برایم جذاب نیست و صرفا یک شغل است، در صورتی که نوشتن و شعر گفتن برایم یک کار دلی است. سال‌هاست که شعر می‌گویم و حس خوبی برایم به دنبال دارد.»

بیشتر بخوانید:

نصرالله رادش

بازیگران سریال جزر و مد

نصرالله رادش، زاده‌ی دوازدهم آذر ماه سال ۱۳۴۵ در آبادان است. او دارای مدرک کاردانی تئاتر بوده و بازیگری را با اجرای نمایش آغاز کرده است.

وی در سال 1372 برای بازی در مجموعه «پرواز 57» به کارگردانی مهران مدیری جلوی دوربین رفت و یک سال بعد با سریال طنز پربیننده‌ی ساعت خوش مشهور شد. ورودش به مجموعه پرواز 57 از فیلم جشن دانش‌آموختگی در فرهنگسرای نیاوران شروع شد که مهران مدیری بعد از دیدن آن رادش را به بازی در پرواز 57 دعوت کرد.

رادش با سریال روزگار جوانی و زیر آسمان شهر به اوج شهرت رسید. این بازیگر باتجربه و توانمند پس از چند سال وقفه کاری، با بازی در نقش «حیف نون» در مجموعه‌ی «باغ مظفر» و نقش روبات 65 در سریال مسافران، دوباره نامش بر سر زبان‌ها افتاد.

نصرالله رادش از ازدواج اولش که 8 سال دوام داشته، یک پسر به نام پرهام دارد. او در سال 1396 با انتشار عکس همسر دومش (آرزو محمود) خبر ازدواج خود را را رسانه‌ای کرد و نوشت؛ «خدایا قدرشناسی را به من هدیه بنما.»

مهدی‌ امینی‌خواه

بازیگران سریال جزر و مد
زندگینامه بازیگران سریال جزر و مد

در ادامه زندگینامه بازیگران سریال جزر و مد می‌رسیم به مهدی‌ امینی‌خواه که در مرداد ماه سال 1353 در شمیران تهران به دنیا آمد. او دارای لیسانس نمایش از دانشگاه آزاد تهران بوده و بازیگری را از سال 71 با اجرای نمایش در تئاتر شروع کرده است.

وی پس فارغ‌التحصیلی چهار سال در کارهای نمایشی مشغول فعالیت بود و سپس با بازی در یک سریال وارد تلویزیون شد. امینی‌خواه در سال 76 با ایفای نقش در فیلم «تابلویی برای عشق» برای اولین بار بازیگری را در سینما تجربه کرد.

او در ماه رمضان سال 1379 با ایفای نقش جوانی به نام حمید نیکخواه در مجموعه تلویزیونی «مهمانی از بهشت» به کارگردانی عبداله باکیده به شهرت رسید.

مهدی‌ امینی‌خواه یک ورزشکار حرفه‌ای است. وی در رشته کاراته کمربند مشکی دارد، سه دوره قهرمان اتومبیل رانی شده، مربی اسکی بوده و از داوران افتخاری بولینگ و بیلیارد نیز هست. همچنین او در رشته‌های ورزشی مختلف دیگری نیز فعالیت داشته که از میان آن‌ها می‌توان به بوکس، فوتبال و دوچرخه سواری اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

حمید لولایی

بازیگران سریال جزر و مد

حمید لولایی متولد سوم دی ماه سال ۱۳۳۴ در گرگان است. وی فعالیت خود را در سال ۱۳۵۸با ایفای نقش در تئاتر سبزه، دوست بچه‌ها به کارگردانی رضا ژیان آغاز کرد. او در این نمایش، در دو نقشِ «فیل» و «دارکوب» ظاهر شد.

دو سال بعد در نمایش بچه‌ها و خمره سخنگو به کارگردانی سیاوش طهمورث بازی کرد و در سال 1359 در تئاتر آن شصت نفر، آن شصت هزار به کارگردانی بهرام ابراهیمی به نقش‌آفرینی پرداخت.

لولایی با بازی در سریال فراموش‌خانه وارد قاب تلویزیون شد. او بعد از بازی در سریال‌های طنز نوروز ۷۲ و ساعت خوش مشهور شد. وی با ایفای نقش در سریال طنز زیر آسمان شهر در نقش «خشایار مستوفی» و «فرخ» در مسافران به اوج شهرت رسید.

حمید لولایی در 35 سالگی ازدواج کرده و ثمره آن دو دختر به نام سارا و مریم است. لولایی در مصاحبه‌ای درباره‌ی فرزندانش گفته بود: «یکی از دخترانم به آلمان رفته و در آنجا تحصیل کرده است، دختر دیگرم هم در ایران علوم آزمایشگاهی را تمام کرده است. آنها را به ورزش، موسیقی و ساز پیانو تشویق کردم اما علاقه‌شان به همان رشته‌های خودشان بود.»

زندگی شگفت‌ انگیز است، شب عید، پنچری، سه شو، محله گل و بلبل، معراجی‌ها، خروس، دزد و پلیس، خانه اجاره‌‌ای، نقطه سر خط، چهار چرخ، خوش‌ نشین‌‌ها، مسافران، بزنگاه، پیامک از دیار باقی، چارخونه، ترش و شیرین، زندگی به شرط خنده و خانه‌ به‌ دوش سریال‌هایی هستند که این بازیگر پرکار و باتجربه در آن‌ها ایفای نقش داشته است.

حمید لولایی در سال ۱۳۸۴، برای بازی در فیلم چند می‌گیری گریه کنی، برنده‌ی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر شد.

علی غریب

بازیگران سریال جزر و مد
زندگینامه بازیگران سریال جزر و مد

زندگینامه بازیگران سریال جزر و مد را با علی غریب به پایان می‌رسانیم. غریب متولد سال ۱۳۷۵ شهر کردکوی استان گلستان است. وی از کودکی به بازیگری علاقمند بوده و از دوران مدرسه در نمایش‌های دانش آموزی حضور داشته است. او در اولین مسابقه تلویزیونی زمانی برای خندیدن که از شبکه سوم سیما پخش شد، با به دست آوردن ۳۹ امتیاز، نفر برتر این مسابق شد.

علی غریب در سال ۱۳۹۷ با شرکت در برنامه خنداننده شو، توانست نفر اول مسابقه استند آپ کمدی کشور شود. وی در دی ماه ۱۴۰۰ به عنوان یکی از شرکت کنندگان خنداننده شو ۳، توانست به مرحله دوم راه یابد. ایشان با اجرای نمایش خفت گیری در مرحله دوم با رای مستقیم دوران به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد.

او علاوه بر بازی در تئاتر در فیلم تنهای تنهای تنها به کارگردانی احسان عبدی‌پور  و سریال جزر و مد در کنار نصراله رادش و حمید لولایی و مهدی امینی خواه ایفای نقش کرده است.

علی غریب درباره انگیزه ورود به دنیای طنز گفته: «تو شهرستان کردکوی طنزهای خوبی اجرا می‌شد. آقای قارنعلی، آقای گالش، آقای گیلانی، ایمان ژنگی پوریا خوش بین و اینکه من عاشق مهران مدیری بودم از کودکی و یک تئاتری دیدم به نام دروغ چرا که بهزاد محمدی کار کرده که اونجا عاشق طنز شدم من بهزاد محمدی و پژمان علیپور رو خیلی دوست دارم و همچنین مهران مدیری.»

او در حال حاضر در گرگان به همراه یک گروه تئاتر، به تدریس در کارگاه استندآپ کمدی مشغول است.

بیشتر بخوانید:

خلاصه داستان سریال جزر و مد

در خلاصه قصه‌ی این مجموعه طنز و اجتماعی آمده است: «لطیف جنوبی اصل که سال‌ها پیش، از ماهشهر به تهران مهاجرت کرده و در همان جا تشکیل خانواده داده و صاحب فرزند شده، اکنون در آستانه بازنشستگی است. اما به دلیل مشکلاتی که برای او و خانواده‌اش پیش آمده است، مجبور می‌شود از تهران به زادگاهش خوزستان مهاجرت کند و در خانه باغ متروکه‌ای که از پدرش به ارث رسیده به همراه خانواده‌اش مستقر شوند.»

بازیگران سریال جزر و مد

طبق جدول پخش برنامه‌های شبکه دو، زمان پخش سریال جزر و مد هر شب ساعت 21:30 است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعات 00:56، 09:40، 16:20 که تکرار آن از همین شبکه پخش می‌شود، می‌توانید آن را دنبال کنید.

کارگردان سریال تلویزیونی «جزر و مد»

علی عبدالعلی‌زاده متولد بیست‌و‌سوم اسفند ماه سال ۱۳۳۹ در ارومیه است. وی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی کارگردانی از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر بوده و فعالیت هنری‌اش را از سال 1365 با کارگردانی فیلم کوتاه آغاز کرده است.

بازیگران سریال جزر و مد
بازیگران سریال جزر و مد

در سال 1376 از سوی ریاست سازمان صدا و سیما و مدیریت شبکه دو سیما از علی عبدالعلی‌زاده برای ساخت مجموعه طنز دردسر بزرگ تقدیر شد. وی در سال ۱۳۸۲ برای استفاده خلاقه از جلوه‌های ویژه رایانه‌ای در فیلم سینمایی سیزده گربه روی شیروانی در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر دیپلم افتخار و جایزه نقدی دریافت کرد.

تارزن و تارزان (۱۳۸۰)، تعقیب (۱۳۷۴)، سیزده گربه روی شیروانی (۱۳۸۲)، اسب دریایی (۱۳۹۶)، دانی و من (۱۳۷۷–۱۳۷۸)، چگونه میلیاردر شدم (۱۳۸۹)، سرتو بدزد رفیق (۱۳۸۴)، یک وجب خاک (۱۳۸۶) و بازگشت به آینده (۱۳۹۰) برخی از آثار کارنامه هنری علی عبدالعلی‌زاده هستند.

عبدالعلی‌زاده در سال‌های (1369-1374) عضو شورای فیلمنامه کودک و نوجوان بنیاد سینمایی فارابی بوده است. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به مستند سازی در گروه جهاد صدا و سیما و سریال‌های تلویزیونی اشاره کرد.

عوامل سریال تلویزیونی «جزر و مد»

  • نویسنده و کارگردان: علی عبدالعلی زاده
  • تهیه کننده: محسن توکل فرد
  • ناظر کیفی: مهدی فرجی
  • دستیار تهیه: مجتبی پور رضوی
  • طراح صحنه: علی مربی
  • طراح چهره پردازی: رسول نعمتی
  • اصلاح رنگ و نور: مهدیه مرادی
  • جلوه های ویژه رایانه ای: مسلم زندی
  • مدیر تدارکات: غلامرضا مزرعه و عبدالحمید ایتی
  • تصویربرداران: مهران کلنگدار و محمود حمیدی
  • مدیر تولید: احمد مکاری و غلامرضا مزرعه
  • طراح لباس: زهرا شوشتری
  • منشی صحنه: آزاده جدیدی
  • مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: فرشاد ارج و مهدی مقدم
  • مدیر صدابرداری: علیرضا شیرالی
  • صداگذاری و ترکیب صداها: مهدیه مرادی
  • آهنگساز: بهنام صبوحی
  • تدوین: رسول صبوری
  • مدیر تصویربرداری: سهیل خویشکار

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال جزر و مد نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

رضا فیاضی، نصرالله رادش، علی غریب، افسانه ناصری، مهدی امینی خواه، ملیکا پارسا دوست، آیسان کرمی، ایلیا بعنونی نژاد، سیده سنا موسوی، بهاره یارمحمدی، عبدالمجید حیاتی، آزاده جدیدی، فرشته غلامی، متین نصیریان، محمد غدیر زاده، عباس محبوب، خشایار راد، حمید لولایی، علی اصغر حیدری و فریده دریامج در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال جزر و مد چند قسمتی است؟

مجموعه جزر و مد در 26 قسمت 40 دقیقه‌ای به کارگردانی علی عبدالعلی زاده ساخته شده است.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال جزر و مد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    سلام نشان دادن عکس خانوم در حالی که حجاب را به نحو کامل رعایت نشده، خوب نیست

    پاسخ

    از بازیگر خردسال و با مزه سریال جزر و مد ایلیا بعنونی نژاد هیچگونه مطلبی درج نکرده اید؟

    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید
    خوب بود به منظور معرفی چهره های جدید سریال جذر و مد بیوگرافی اونا رو هم می‌گذاشتین

    پاسخ

    ایلیا بعنونی نژاد بازیگر سریال جذر و مد
    متولد ۱۳۸۹ آبادان
    از شش سالگی فعالیت هنری خود را با مجری‌گری در برنامه کودک شروع کرد
    فعالیت تاتر و اجرای زنده دارد
    در چند فیلم سینمایی و داستانی و کوتاه ایفای نقش دارد

    پاسخ