;
coinex

قطع تلفن شورای رقابت ؛ اقدام تلافی جویانه مخابرات یا بدهی معوقه؟

شرکت مخابرات اقدام به قطع تلفن شورای رقابت به دلیل بدهی معوقه کرد. البته شورای رقابت مدعی است این تصمیم یک اقدام تلافی جویانه است.

خبر قطع تلفن شورای رقایت توسط همین سازمان اعلام شد. این نهاد مخابرات را متهم کرد و قطعی تلفن را اقدای تلافی جویانه خواند. در مقابل مخابرات دلیل قطعی تلفن را امری قانونی و در نتیجه بدهی‌های شورای رقابت اعلام کرده است.

شرکت مخابرات در اواسط آبان سال جاری از سوی شورای رقابت متهم به ارتکاب رویه ضد رقابتی در افزایش تعرفه تلفن ثابت شده بود. طبق طرح افزایش تعرفه، مشترک‌های پایتخت‌نشین ملزم به پرداخت ماهانه 20 هزارتومان بودند و مشترک‌های ساکن باقی استان‌ها به ترتیب در مراکز استان 15 و سایر شهرها 10 هزار تومان به طور ماهانه باید پرداخت می‌کردند.

بیشتر بخوانید: دریافت مبالغ اضافی در قبوض تلفن ؛ وقتی مخابرات هیچ رقیبی ندارد!

جزئیاتی از قطع تلفن شورای رقابت

مرکز ملی رقابت با طرح افزایش تعرفه مخالفت شدیدی کرده بود و حالا قطع تلفن شورای رقابت از سوی مخابرات را واکنشی کودکانه و انتقام‌جویانه از سوی مخابرات قلمداد کرده است. مرکز شورای ملی رقابت در اطلاعیه‌ای بیان کرد: «شرکت مخابرات ایران در یک اقدام تأمل برانگیز و به دلیل اصرار شورای رقابت بر استیفای حق مردم در مقابله با افزایش غیرقانونی تعرفه تلفن ثابت، اقدام به قطع تمامی خطوط ارتباطی شورا و مرکز ملی رقابت کرد.»

قطع تلفن شورای رقابت

در طرف مقابل، مخابرات ادعای شورای رقایت را رد کرد و دلیل قطع تلفن شورای رقابت را بدهی‌های این مرکز اعلام کرد. در همین راستا «محمدرضا بیدخام»، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران در گقتگو با رسانه‌ها گفت:

«براساس مصوبه 207 ابلاغی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت مخابرات ایران مکلف است چنانچه حدنصاب کارکرد هزینه تلفن ثابت مشتریان از سقف تعیین‌شده بالاتر رود به‌صورت سیستماتیک و خودکار، خطوط بدهکار ابتدا به‌صورت یک‌طرفه و سپس به‌صورت دوطرفه قطع کند. همچنین اگر سازمان، نهاد و ارگانی نیاز به سقف بالاتر داشته باشد با اعلام درخواست این سقف بدهی افزایش پیدا می‌کند.»

وی با اشاره به قطعی تعدادی از خطوط شورای رقابت به‌ علت بدهی به‌صورت سیستماتیک اعلام کرد: «این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به نیاز آن شورا، سقف کارکرد شماره‌ها افزایش پیدا کرد. در زمان حاضر شماره‌های مورد نظر وصل است.»

محمدرضا بیدخام؛ مدیرکل ارتباطات شرکت مخابرات در واکنش به ادعای شورای رقابت گفت: «سازمان‌ها و مؤسسات دولتی به‌جای استفاده ابزاری و غیرحرفه‌ای از رسانه‌ها نسبت به پرداخت بدهی تلفن‌های خود اقدام کنند. همچنین در صورت نیاز، مسائل مطروحه را از کانال‌های مخابراتی دنبال کنند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قطع تلفن شورای رقابت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر