;
coinex

مطالعه: ارتباط مستقیم هوش با شرط‌بندی در مردان!

ارتباط مستقیم هوش با شرط‌بندی در مردان! تحقیقات اخیر نشان داد که مردان فنلاندی با ضریب هوشی بالا، بیشتر در مسابقات اسب دوانی شرط‌بندی می‌کنند.

بر اساس مطالعه اخیر محققان دانشگاه فنلاند شرقی و دانشگاه لیورپول، مردان با ضریب هوشی بالاتر تمایل بیشتری به شرط‌بندی در مسابقات اسب دوانی دارند. حقیقت ماجرا چیست؟

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی مسابقات ورزشی با الگوریتمی تازه؛ هوش مصنوعی فراتر از انتظار عمل می‌کند!

ارتباط مستقیم هوش با شرط‌بندی در مردان!

بیش از پانزده هزار مرد فنلاندی که موظف به خدمت سربازی اجباری بوده و در هنگام ثبت‌نام تست هوش داده بودند در این مطالعه شرکت کردند. این امر، با انطباق بر سوابق کامل در مورد رفتارشناسی شرط‌بندی مردان در فضای مجازی و همچنین آمارهای مرکز آمارِ فنلاند در مورد وضعیت اجتماعی-اقتصادی، درآمد و سطح تحصیلات آنها بدست آمده است.

ارتباط مستقیم هوش با شرط‌بندی در مردان

زنان در این داده‌ها گنجانده نشده‌اند، زیرا قوانین فنلاند فقط مردان را ملزم می‌کند که خدمت سربازی و تست هوش را انجام دهند.

مطالعهٔ ما ارتباطی قوی‌ بین مردان با ضریب هوشی بالا و کسانی که در شرط‌بندی‌های حرفه‌ای شرکت می‌کنند، یافته است؛ مانند شرط‌بندی در مسابقه اسب‌سواری. توجّه به این نکته مهم است که یافته‌های ما لزوماً نمی‌تواند به قمار مبتنی بر شانس، مانند ماشین‌های بازی تعمیم داده شود. با این حال، تحقیقات بسیار کمی در باره ارتباط بین هوش و قمار مبتنی بر مهارت وجود دارد و بنابراین یافتن چنین پیوند معناداری بسیار مهم است. ــ‌پروفسور دیوید فارست از دانشکده مدیریت دانشگاه لیورپول‌ـ‌ـ‌

این مطالعه پاسخ قطعی در مورد اینکه چرا مردان با ضریب هوشی بالاتر از شرط بندی در مسابقات اسب دوانی لذت می برند ارائه نمی‌دهد، اما پژوهشگران معتقدند که این امر می‌تواند ناشی از این باشد که مردان با ضریب هوشی بالا از چالش ریاضی مبتنی بر مهارت لذت می برند. جانی ساستاموینن استادیار دانشگاه فنلاند شرقی گفت:

«شرطبندی را می‌توان با حل جدول کلمات متقاطع مقایسه کرد. شاید، شرط‌بندان دوست دارند اعداد را به‌هم زده و اسب‌های برنده را بیابند – حتی اگر می‌دانند که در درازمدت پول خود را از دست خواهند داد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ارتباط مستقیم هوش با شرط‌بندی در مردان چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: scitechdaily

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر