;
coinex

بهبود قابلیت‌های دایرکت مسیج توییتر ؛ رمزنگاری سرتاسری، ارسال ویدیو و موارد بیشتر

بهبود قابلیت‌های دایرکت مسیج توییتر در دستور کار این شرکت قرار گرفت. ایلان ماسک، مالک جدید توییتر در نشستی با کارمندانش درباره این قابلیت توضیح داد.

ایلان ماسک در جلسه‌ای که روز دوشنبه در مقر توییتر در سانفرانسیسکو با کارمندان این شرکت داشت، از برنامه‌های توییتر برای رمزنگاری پیام‌های دایرکت و همچنین تماس‌های صوتی و تصویری بین حساب‌های کاربری خبر داد.

در پیام ضبط شده‌ای که از این جلسه به دست آمده، ایلان ماسک به کارمندانش می‌گوید: «هدف ما این است که کاربران بتوانند بدون نگرانی درباره حریم خصوصی خودشان، یا احتمال وقوع رخنه اطلاعاتی که پیام‌های آنها را در وب منتشر کند یا نگرانی از جاسوسی توییتر درباره پیام‌هایشان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.»

بیشتر بخوانید: مدیر اپ استور توییتر را ترک کرد!

بهبود قابلیت‌های دایرکت مسیج توییتر

ماسک دلیل این نگرانی کاربران را رویدادهای گذشته اعلام کرده است. یک نمونه از این رویدادها در سال 2018 رخ داد. در آن زمان توییتر اعلام کرد که برای بیش از یک سال هکرها به دایرکت مسیج برخی از مشاغل و مشتریان‌شان دسترسی داشته‌اند. اوایل امسال هم دولت آمریکا یکی از کارمندان سابق خودش را متهم به دسترسی به داده‌های کاربران برای عربستان سعودی کرد؛ هر چند مشخص نیست که چه استفاده‌ای از دایرکت مسیج کاربران شده است.

بهبود قابلیت‌های دایرکت مسیج توییتر

در سال‌های اخیر، فرایند بهبود قابلیت‌های دایرکت مسیج توییتر چند بار شروع و سپس متوقف شده است. حالا ماسک قصد دارد رمزنگاری را به عنوان یکی از اولویت‌های خودش برای توییتر 2 معرفی کند. او روز دوشنبه به کارمندانش گفت:

این کار باید انجام شود تا اگر کسی ما را تهدید کرد، نتوانیم پیام‌های دایرکت کاربران را در اختیار آنها قرار دهیم.

او در ادامه صحبت‌هایش از سیگنال تمجید کرد؛ اپلیکیشن پیام‌رسانی که به صورت غیرانتفاعی اداره می‌شود. ماسک گفت که با سازنده سیگنال ماکسی مارلینسپایک صحبت کرده و او مایل است به بهبود قابلیت‌های دایرکت مسیج توییتر کمک کند. به گفته ماسک «جالب اینجاست که ماکسی مارلینسپایک در توییتر کار می‌کرده و چند سال پیش پیشنهاد رمزنگاری دایرکت مسیج را مطرح کرده بود اما این پیشنهاد او رد شد. در نتیجه تصمیم به جدایی و ساختن سیگنال گرفت.»

ماسک در ادامه افزود: «ما قصد داریم قابلیت چت صوتی و تصویری را هم به دایرکت مسیج اضافه کنیم.» به گفته ماسک، در سیگنال برای شروع گفتگو باید شماره تلفن‌تان را در اختیار طرف مقابل قرار دهید اما به لطف سیستم خاص توییتر نیازی به انجام این کار وجود ندارد. سیگنال از سال 2020 اعلام کرده بود که سعی می‌کند نیاز به استفاده از شماره تلفن را حذف کند اما هنوز چنین قابلیتی فراهم نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهبود قابلیت‌های دایرکت مسیج توییتر چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر