;
coinex

بررسی شیائومی 12 پرو ؛ موشکافی امکانات و مشخصات پرچمدار شیائومی

پرچمدار سال 2022 شیائومی به‌عنوان یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار‌های جهانی شناخته می‌شود. در ادامه به بررسی شیائومی 12 پرو می‌پردازیم.

این محصول کمپانی شیائومی به سبب طراحی زیبا و سرعت شارژ خارق‌العاده، مورد توجه علاقه‌مندان دنیای گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است. البته نکات مثبت این محصول تنها به توان شارژ بالا و طراحی مناسب ختم نمی‌شود. این گوشی هوشمند در بازار با پرچمدارها و گوشی‌های قدرتمند رقابت می‌کند. بنابراین از چنین اسمارت‌فونی انتظار می‌رود که در هر بخشی، بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد‌.

پیش‌از این‌که به بررسی مشخصات شیائومی 12 پرو بپردازیم، خالی از لطف نیست که نیم‌نگاهی به برخی از نقاط قوت و نکات منفی آن داشته باشیم. از جمله نکات مثبت این محصول می‌توان به طراحی زیبا و ضداثر انگشت بدنه، شارژ سیمی با سرعت بسیار زیاد و نمایشگر با کیفیت اشاره کرد. از طرف دیگر، نکات منفی که طی بررسی مشخصات فنی شیائومی 12 پرو به آن‌ها می‌پردازیم شامل محدودیت زوم اپتیکال و بهره‌مند نشدن از گواهی IP می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 پرو یکی از بهترین گوشی های شیائومی 2022 محسوب می‌شود. باید گفت که شیائومی طی سال 2021 گام‌های بزرگی جهت پیشرفت در دنیای گوشی‌های هوشمند برداشت. در سال گذشته شاهد عرضه شیائومی 11 تی پرو بودیم که به‌عنوان اولین اسمارت‌فون با توان شارژ 120 وات شناخته می‌شود که به مرحله تولید گسترده و عرضه جهانی رسید. علاوه‌براین، شاهد عرضه شیائومی Mi 11 Ultra نیز بودیم که از سنسور دوربین تقریبا 1 اینچی پشتیبانی می‌کرد.

بررسی شیائومی 12 پرو
بررسی شیائومی 12 پرو

گوشی‌های اقتصادی شیائومی که تحت برند ردمی و پوکو عرضه شدند، بیش‌ازپیش توجه کاربران را به غول تکنولوژی چینی جلب کردند. ردمی نوت 10 پرو که با قیمت مناسب خود، دوربین و نمایشگر فوق‌العاده‌‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و پوکو F3 که از سخت‌افزار قابل قبولی برای یک گوشی میان‌رده پشتیبانی می‌کرد،‌ از جمله بهترین‌های شیائومی به شمار می‌روند. البته این محصولات علاوه بر سخت‌افزار و توان شارژ عالی، نقطه قوت‌های دیگری نیز دارند، اما در این نوشتار قصد داریم توجه خود را روی بررسی شیائومی 12 پرو متمرکز کنیم.

همانطور که در ابتدا گفتیم Xiaomi 12 Pro از بدنه مقاوم در برابر اثرانگشت برخوردار است و حتی لمس کردن آن، می‌‌تواند برای کاربران بسیار لذت بخش باشد. ناگفته نماند که به دلیل این طراحی، بدنه گوشی گاهی اوقات لغزنده خواهد بود؛ اما بدنه منحصربه‌فرد آن، همچنان به‌عنوان نقطه قوت این محصول شناخته می‌شود. در ادامه بررسی مشخصات فنی شیائومی 12 پرو نمایشگر 6.73 اینچی با رتبه‌بندی A+ و پشتیبانی از فناوری LTPO AMOLED سامسونگ و وضوح +WQHD سبب می‌شود که تصاویر در این اسمارت‌فون بسیار چشم‌نواز باشند.

سیستم صوتی شیائومی 12 پرو شامل 4 بلندگو با پشتیبانی از فناوری Dolby Vision و تنظیمات هارمن کاردون می‌شود‌. اگرچه این محصول در بخش سیستم صوتی از برخی پرچمدارهای کمپانی‌های بزرگ همچون اپل شکست می‌خورد، اما همچنان کیفیت صدای آن در خور یک محصول رده‌بالا خواهد بود.

جهت بررسی شیائومی 12 پرو از نظر عملکرد، به اجرای بازی‌های مختلف اشاره می‌کنیم که طی آن، هیچ اخلالی در پردازش بازی‌ها مشاهده نشد. بهره بردن از نسل اول تراشه اسنپدراگون 8 و 12 گیگابایت RAM از نوع LPDDR5، سبب می‌شود که کاربران از سخت‌افزار خوبی در مقابل هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند بهره‌مند شوند. حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی UFS 3.1 نیز می‌تواند در بررسی مشخصات فنی شیائومی 12 پرو قابل توجه باشد. متاسفانه این گوشی از درگاه کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند.

بررسی شیائومی 12 پرو

طی بررسی شیائومی 12 پرو متوجه می‌شویم که در تئوری، ضعیف‌ترین عملکرد این پرچمدار مربوط به سیستم تصویربرداری خواهد بود. زوم اپتیکال نه‌چندان خوب و دوربین فوق عریض که از فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کند، از جمله دلایل نارضایتی کاربران از سیستم تصویربرداری این اسمارت‌فون هستند. اما دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد و به لطف نرم‌افزار هوشمند، رنگ‌ها در تصاویر ثبت شده این سنسور کاملا متعادل خواهند بود‌.

موضوع دیگری که طی بررسی مشخصات فنی شیائومی 12 پرو مورد بحث قرار می‌گیرد، ظرفیت باتری و توان شارژ آن است. باوجود این‌که یک باتری بزرگ 4600 میلی‌آمپر ساعتی وظیفه تامین توان مورد نیاز دستگاه را برعهده دارد، با این‌حال عمر باتری فراتر از یک روز نخواهد بود و در انتهای روز، تنها 10 یا 20 درصد از شارژ باتری باقی خواهد ماند؛ اما نکته قابل توجهی که به چشم می‌خورد، توان شارژ فوق‌العاده این پرچمدار است.

شارژر 120 وات گوشی قادر است تنها در مدت زمان 18 دقیقه باتری 12 پرو را به صورت کامل شارژ کند. علاوه‌براین، پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم با توان 50 وات یکی دیگر از ویژگی‌های بارز پرچمدار کمپانی شیائومی خواهد بود. پیش از بررسی مشخصات فنی شیائومی 12 پرو به صورت تخصصی، بد نیست بدانید که غول تکنولوژی چینی با عرضه این محصول بهترین سیستم‌ تصویربرداری یا مقاوم‌ترین گوشی سال 2022 را ارائه نکرده است؛ اما همچنان می‌توان گفت که این اسمارت‌فون به‌عنوان یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی شناخته می‌شود. اکنون می‌خواهیم به بررسی شیائومی 12 پرو به صورت تخصصی بپردازیم. اگر تا این لحظه Xiaomi 12 Pro توجه شما را به خود جلب کرده، پیشنهاد می‌کنم که ادامه مطلب را از دست ندهید.

بررسی شیائومی 12 پرو شیائومی 12 پرو
طراحی و ساختار
  • ابعاد: 163.6×74.6×8.2 میلی‌متر
  • وزن: 205 گرم
  • رنگ‌بندی: خاکستری، سبز، آبی، صورتی
  • بدنه: پنل جلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس Victus)، پنل پشتی شیشه‌ای، فریم آلومینیوم
نمایشگر
  • نوع: LTPO AMOLED
  • ابعاد: 6.73 اینچ (~89.6% نسبت نمایشگر به بدنه)
  • وضوح: 1440 در 3200 پیکسل، نسبت تصویر 20:9 (~521 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
  • نمایش 1 میلیارد رنگ
    فناوری دالبی ویژن
    پشتیبانی از +HDR10
    نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز
    حداکثر روشنایی 1500 نیت
پردازنده
  • پردازنده مرکزی: 8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 3.00 گیگاهرتز Cortex-X2 و سه هسته‌ی 2.50 گیگاهرتز Cortex-A710 و چهار هسته‌ی 1.80 گیگاهرتز Cortex-A510)
  • تراشه: اسنپدراگون 8 نسل 1 با فناوری 4 نانومتری
  • پردازنده گرافیکی: Adreneo 730
نرم‌افزار
  • سیستم عامل: اندروید 12 با رابط کاربری MIUI 13
رم و حافظه
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 12 گیگابایت رم از نوع UFS 3.1
  • درگاه کارت حافظه: پشتیبانی نمی‌کند
دوربین
  • دوربین اصلی: 50 مگاپیکسل (لنز واید 24 میلی‌متری، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، 1/1.28 اینچ سایز سنسور، 1.22 میکرومتر سایز پیکسل، f/1.9)
    50 مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش 115 درجه، f/2.2)
    50 مگاپیکسل (لنز 48 میلی‌متری تله‌فوتو، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، زوم اپتیکال دو برابر، f/1.9)
  • فیلم‌برداری: 8K@24fps ،4K@30/60fps ،1080p@30/60/120/240/960fps، لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 0.7 میکرومتر سایز پیکسل)
  • فیلم‌برداری سلفی: 1080p@30/60fps، 720p@120fps
  • قابلیت‌ها سلفی: فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR
باتری
  • نوع: باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4600 میلی آمپر ساعت
  • توان شارژ: شارژ سریع 120 وات (100 درصد در 18 دقیقه)
    شارژ سریع بی‌سیم 50 وات (100 درصد در 42 دقیقه)
    شارژ معکوس بی‌سیم 10 وات
    پشتیبانی از Power Delivery 3.0
    پشتیبانی از +Quick Charge 4
اسپیکر
  • نوع: اسپیکر استریو
  • صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز توسعه داده شده توسط هارمن کاردن
  • جک 3.5 میلی‌متری صدا: پشتیبانی نمی‌کند
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • فناوری: GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
  • GPS: بله، با A-GPS تا سه‌بانده، GLONASS (1)، BDS (3)، GALILEO (2)، QZSS (2)، NavIC
  • بلوتوث: نسخه 5.2، LE، A2DP
  • شبکه بی‌سیم: دوبانده Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، Wi-Fi Direct و هات‌اسپات
  • NFC: دارد
  • اینفرارد: دارد
  • از کابل USB Type-C و کابل OTG پشتیبانی می‌کند
  • رادیو: ندارد
سایر ویژگی‌ها
  • حسگر: حسگر اثرانگشت اپتیکال (زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، ژیروسکوپ، قطب‌نما، فشارسنج، طیف رنگ

بررسی شیائومی 12 پرو از نظر طراحی و ساختار

در ابتدای بررسی Xiaomi 12 Pro از نظر طراحی، باید گفت که برتری ظاهر و ساختار این گوشی هوشمند در مقایسه با سایر محصولات شیائومی به وضوح قابل رویت است. ماژول دوربین به صورت یک مستطیل با لبه‌های خمیده طراحی شده و بدنه گوشی از مقاومت بالایی در برابر اثرانگشت برخوردار است. این محصول در رنگ‌های سبز، آبی، خاکستری و بنفش عرضه شد و گفتنی است که رنگ‌ها نسبتا مات هستند. شاید در نگاه اول برخی از کاربران جذابیت بدنه شیائومی 12 پرو را به خوبی درک نکنند، اما با اطمینان می‌‌توان گفت که طراحی گوشی نسبت به نسل‌های قبلی اسمارت‌فون‌های شیائومی بهبود یافته و ظاهر به‌روزتری را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

بررسی Xiaomi 12 Pro
بررسی مشخصات شیائومی 12 پرو

فرقی ندارد که تمایل دارید پرچمدار 2022 شیائومی را با کدام رنگ تهیه کنید، به هر‌حال جنس بدنه که مهم‌‌ترین عامل در بررسی شیائومی 12 پرو از نظر ظاهر است، تفاوتی نخواهد کرد‌‌. نمایشگر گوشی با گوریلا گلس Victus محافظت می‌شود و با قاب فلزی مات که با پنل پشتی نسبتا سازگار است همراه خواهد بود. این گوشی با وزنی معادل 205 گرم و ضخامت 8.2 میلی‌متر بسیار خوش‌دست، سبک و زیبا به‌نظر می‌رسد.

طی بررسی مشخصات شیائومی 12 پرو با نکته عجیبی روبه‌رو می‌شویم. با این‌که محصول مذکور به‌عنوان پرچمدار شناخته می‌شود، اما از گواهی IP پشتیبانی نمی‌کند. انتظار داشتیم که در این گوشی شاهد گواهی IP68 باشیم. با این‌حال نبود گواهی IP به این معنی نیست که دستگاه هیچ مقاومتی در برابر گردوغبار و آب نخواهد داشت.

طی آزمایش‌های مختلف ثابت شد که این دستگاه دربرابر آب مقاوم است و حساسیت تاچ صفحه‌نمایش زیر قطره‌های آب همچنان عالی خواهد بود؛ اما باوجود این موضوع نیز توصیه می‌شود که گوشی خود را کاملا در زیر آب قرار ندهید. ناگفته نماند که این اقدام کمپانی شیائومی، منجر به کاهش قیمت نهایی دستگاه شده است.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی 12 پرو از نظر صفحه‌نمایش

Xiaomi 12 Pro از نمایشگر کوچک‌تری نسبت به سری‌های قبلی اسمارت‌فون‌های شیائومی برخوردار است. شیائومی Mi 11 با صفحه‌نمایش 6.81 اینچی عرضه شد، اما غول تکنولوژی برای نسل جدید اسمارت‌فون‌های خود ابعاد نمایشگرها را تا حدی کاهش داده است. بررسی مشخصات شیائومی 12 پرو نشان می‌دهد که در این گوشی از یک نمایشگر 6.73 اینچی LTPO AMOLED سامسونگ با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز استفاده شده است.

طبق ادعای کمپانی شیائومی، نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش بین 1 تا 120 هرتز متغیر است که این امر منجر به صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌شود. علاوه‌براین، اگر تمایل داشته باشید جهت صرفه‌جویی هرچه بیشتر می‌توانید رفرش‌ریت را در میزان 90 هرتز و رزولوشن را روی 1080 (در سطح نرم افزار) تنظیم کنید‌.

بررسی Xiaomi 12 Pro

یکی از ویژگی‌های، قابل توجهی که طی بررسی شیائومی 12 پرو باید به آن اشاره کنیم، وضوح تصویر +WQHD است. نمایشگر این گوشی هوشمند در هر اینچ دارای 521 پیکسل است که سبب می‌شود در این زمینه، نسبت به آیفون 13 پرو و گلکسی S22 Plus عملکرد بهتری داشته باشد. همچنین، پشتیبانی از +HDR10 و حداکثر میزان روشنایی 1500 نیت، از جمله ویژگی‌های بارز نمایشگر Xiaomi 12 Pro محسوب می‌شوند.

این پرچمدار کمپانی شیائومی از حالت‌های گوناگونی جهت نمایش ویدیوها پشتیبانی می‌کند و هنگام پخش تصاویر، کیفیت مناسب رنگ‌ها و White Balance (تراز سفیدی) به وضوح قابل رویت است.

بررسی مشخصات شیائومی 12 پرو از نظر دوربین

تا این لحظه، بررسی مشخصات شیائومی 12 پرو تنها با نکات مثبت همراه بود، اما این اسمارت‌فون در بخش دوربین با کاستی‌هایی همراه است‌ که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم. باتوجه به مشخصات، دوربین پرچمدار شیائومی از سایر رقیبان خود شکست می‌خورد و انتظار داشتیم که شیائومی در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشد‌.

محدودیت زوم اپتیکال و نبود فوکوس خودکار در دوربین فوق عریض، می‌تواند باعث ناامید شدن کاربران شود؛ چراکه برخی از گوشی‌های ارزان قیمت‌تر مانند اوپو Find X3 Pro در موارد ذکر شده عملکرد بهتری نسبت به پرچمدار سال 2022 شیائومی دارند‌. در نتیجه اگر تمایل داشته باشید از سوژه‌های خود با نهایت میدان دید عکاسی کنید، دوربین فوق عریض شیائومی 12 پرو به دلیل بهره نبردن از فوکوس خودکار، گزینه مناسبی نخواهد بود.

بررسی Xiaomi 12 Pro
بررسی شیائومی 12 پرو

اکنون که نکات منفی دوربین را در بررسی شیائومی 12 پرو مرور کردیم، باید به نقطه قوت‌های آن نیز بپردازیم. به لطف نرم‌افزار هوشمند، سیستم تصویربرداری سه‌گانه این پرچمدار نتایج قابل قبولی را به ثبت می‌رساند. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 از سنسور IMX707 سونی بهره می‌برد. ناگفته نماند که سنسور 1/1.28 اینچی دوربین اصلی Xiaomi 12 Pro به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سنسورهای موجود در بازار شناخته می‌شود. اندازه بزرگ سنسور دوربین پرچمدار شیائومی باعث می‌شود که عمق در تصاویر ثبت شده به خوبی مشخص باشد.

بیشتر بخوانید:

در عکس‌های شیائومی 12 پرو علاوه بر وضوح بالا، شاهد رنگ‌های زنده و طبیعی نیز هستیم. درحالی‌که تمام دوربین‌ها از وضوح 50 مگاپیکسل پشتیبانی می‌کنند، تنها دوربین اصلی از یک سنسور بزرگ بهره می‌برد. به همین جهت دوربین‌های فوق عریض و تله‌فوتو که از سامسونگ Isocell JN1 برخوردارند، کیفیت کم‌تری نسبت به دوربین اصلی دارند. دوربین فوق عریض این محصول دارای میدان دید 115 درجه و کیفیت رنگ‌ چشم‌گیری است، اما از فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کند.

پیش از این‌که به بررسی مشخصات شیائومی 12 پرو از نظر عکاسی خاتمه دهیم، باید گفت که سیستم تصویربرداری این گوشی به دلیل محدودیت‌های زوم اپتیکال، برای کاربرانی که علاقه زیادی به عکاسی از سوژه‌های دور دست دارند گزینه مناسبی نخواهد بود. اکنون که کیفیت عکاسی سیستم‌ تصویر‌برداری را مورد بحث قرار دادیم، بدنیست که به بررسی شیائومی 12 پرو از نظر فیلم‌برداری نیز بپردازیم.

دوربین این گوشی هوشمند در فضاهای با نوردهی زیاد ویدیو‌های باکیفیتی را ضبط می‌کند و لرزش‌گیر تصویر نیز به خوبی عمل می‌کند، حتی در کیفیت‌های 8K و 4K با فریم‌ریت 60. گفتنی است که هنگام ضبط ویدیو می‌توانید با خیال راحت بین دوربین اصلی و فوق عریض سویچ کنید و اطمینان داشته باشید که این جابه‌جایی، بسیار روان صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه اخلالی در ویدیو ایجاد نمی‌کند. اگرچه دوربین این محصول در موقعیت‌هایی که تابش نور کم‌ است همچنان عملکرد خوبی دارد، اما از سایر رقیبان خود در ضبط فیلم در فضا‌های کم‌نور شکست می‌خورد.

بررسی مشخصات فنی شیائومی 12 پرو از نظر عملکرد

برای بررسی شیائومی 12 پرو از نظر عملکرد می‌توان به اجرای بازی‌های مختلف با حداکثر تنظیمات گرافیکی پرداخت. باید گفت که این محصول را می‌توان به عنوان یک گوشی گیمینگ قدرتمند شناخت و اطمینان داشت که دمای آن طی انجام پردازش های مختلف در طول روز خیلی افزایش پیدا نمی‌کند.

برای پرچمدار شیائومی در آزمون چند هسته‌ای گیک‌بنچ، امتیاز 3600 و در Mark Wild Life 3D امتیاز بین 8000 تا 9899 به ثبت رسید. اگرچه شیائومی 12 پرو از گوشی‌های مانند ZTE Nubia Red Magic 7 در بخش عملکرد شکست می‌خورد، اما می‌تواند نیازهای کاربران خود را به درستی برطرف کند.

در ادامه بررسی Xiaomi 12 Pro لازم است این نکته را خاطر نشان کنیم که در سخت‌افزار این محصول از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 به همراه 12 گیگابایت Ram از نوع LPDDR5 استفاده شده است؛ به همین جهت تمام برنامه‌هایی که مورد آزمایش قرار گرفتند به راحتی اجرا شدند و علاوه‌برآن، هنگام جابه‌جا شدن بین چند اپلیکیشن هیچ‌گونه کاهش سرعتی مشاهده نشد.

این پرچمدار با حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت UFS 3.1 عرضه شده است و باتوجه به این موضوع که درگاه کارت حافظه در Xiaomi 12 Pro مشاهده نمی‌شود، پیشنهاد می‌کنم که نسخه با حافظه 256 گیگابایت را تهیه کنید.

بررسی Xiaomi 12 Pro
بررسی مشخصات فنی شیائومی 12 پرو

پیش‌از این‌که عملکرد اسکنر‌ را در بررسی شیائومی 12 پرو مورد بحث قرار دهیم، باید بگوییم که در گذشته اسکنر‌های اثرانگشت زیر نمایشگر شیائومی با مشکلاتی همراه بودند یا سرعت عملکرد کمی داشتند؛ اما شیائومی 12 پرو این مشکل را کاملا برطرف کرده و سرعت عمل و دقت خود را در این بخش به صورت چشم‌گیری افزایش داده است.

رابط کاربری دستگاه که بر پایه اندروید 12 اجرا می‌شود، تجربه شگفت‌انگیزی را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد‌. در بررسی Xiaomi 12 Pro از نظر عملکرد، می‌توان گفت که این اسمارت‌فون نسبت به نسل‌های قبلی شیائومی پیشرفت‌هایی را به همراه دارد. برخی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض شیائومی مانند Ali Express همچنان با مشکلات کوچکی همراه هستند؛ اما این برنامه‌ها با پرچمدار شیائومی سازگاری بیشتری دارند و برطرف شدن گلیچ‌های این اپلیکیشن‌ها، گام‌ بزرگی جهت پیشرفت هرچه بیشتر غول تکنولوژی چینی محسوب می‌شود.

بررسی شیائومی 12 پرو از نظر باتری

در ابتدای بررسی شیائومی 12 پرو از نظر باتری، لازم است به گنجایش کم آن در مقایسه با سایر رقبا اشاره کرد‌. درحالی که اکثر پرچمدارها از باتری‌های با گنجایش 5000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند، شیائومی تصمیم گرفته که پرچمدار خود را به باتری 4600 میلی‌آمپر ساعتی مجهز کند. البته ظرفیت باتری پرچمدار شیائومی از گلکسی S22 پلاس و آیفون 13 پرو مکس بیشتر است. کاربران با اعمال تنظیمات گوناگون می‌توانند میزان توان مصرفی باتری Xiaomi 12 Pro را مطابق میل خود کاهش یا افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:

با فعال کردن Performance Mode توان مصرفی گوشی افزایش پیدا می‌کند، درحالی‌که با فعال کردن حالت Battery Saver فرآیندهای پس‌زمینه جهت صرفه‌جویی در مصرف شارژ غیر فعال می‌شوند. در این میان شاهد حالت Ultra Battery Saver نیز هستیم که تمام قابلیت‌های گوشی به غیر از امکانات اولیه را غیرفعال می‌کند که در نتیجه آن، عمر باتری به صورت چشم‌گیری افزایش می‌یابد.

بررسی Xiaomi 12 Pro

یکی دیگر از نکات قابل‌ توجهی که در بررسی شیائومی 12 پرو به چشم می‌خورد، توان شارژ فوق العاده آن است‌. باتری این محصول با توان شارژ 120 وات قادر است در مدت زمان کم‌تر از 20 دقیقه باتری گوشی را به صورت کامل شارژ کند. در حال‌حاضر شارژر پرچمدار شیائومی در کنار محصول دیگر این کمپانی یعنی شیائومی 12 تی پرو، به‌عنوان یکی از سریع‌ترین شارژرها در گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شوند.

علاوه‌بر توان شارژ بسیار مناسب، پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم یکی دیگر از امکانات قابل توجهی است که در بررسی مشخصات شیائومی 12 پرو با آن روبه‌رو می‌شویم. درحالی که جای خالی قابلیت شارژ بی‌سیم در نسل‌های قبلی اسمارت‌فون‌های شیائومی حس می‌شود، پرچمدار سال 2022 غول تکنولوژی چینی شارژ بی‌سیم سریع را با توان 50 وات و شارژ بی‌سیم معکوس را با توان 10 وات، در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

بررسی شیائومی 12 پرو را با اشاره به Adaptive شارژ پایان می‌دهیم. زمانی که کاربران عجله‌ای برای شارژ کردن گوشی خود ندارند، می‌توانند از Adaptive Charge استفاده کنند که سرعت شارژ را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. بنابراین می‌توانید سرعت شارژ را متناسب با نیاز خود کاهش یا افزایش دهید.

بررسی Xiaomi 12 Pro از نظر صدا و قابلیت‌های اتصال

سیستم صوتی این گوشی هوشمند از چهار اسپیکر تشکیل می‌شود که به تنظیم هارمن کاردون مجهز هستند. سیستم صوتی چهارگانه پرچمدار شیائومی از فناوری Dolby Atoms پشتیبانی می‌کند. اگرچه در بررسی شیائومی 12 پرو از نظر کیفیت صدا جایی برای انتقاد وجود ندارد، اما سیستم صوتی این محصول، همچنان در مقایسه با آیفون 13 پرو مکس و 13 پرو شکست می‌خورد.

طی بررسی شیائومی 12 پرو از نظر قابلیت‌های اتصال شاهد پشتیبانی از شبکه 5G/LTE/EVDO/HSPA/CDMA/GSM هستیم‌. این دستگاه از شبکه بی‌سیم دوبانده Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، Wi-Fi Direct و هات‌اسپات بهره می‌برد. گفتنی است که GPS پرچمدار شیائومی از ماهواره‌های GLONASS، GALILEO، BDS، QZSS و NAVIC پشتیبانی می‌کند و از سایر قابلیت‌های این محصول می‌توان به بلوتوث نسخه 5.2، USB Type-C 2.0 و پشتیبانی از کابل OTG اشاره کرد.

بررسی Xiaomi 12 Pro
قیمت شیائومی 12 پرو

قیمت شیائومی 12 پرو

اکنون که به بررسی شیائومی 12 پرو از جنبه‌های مختلف پرداختیم، نوبت به قیمت شیائومی 12 پرو می‌رسد. این گوشی هوشمند در بازارهای جهانی، حدود 536 دلار قیمت دارد. در بحث قیمت کمپانی شیائومی مثل همیشه عملکرد خوبی داشته و قیمت پرچمدار 2022 شیائومی در مقایسه با سایر رقیبان خود مناسب‌تر است.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی شیائومی 12 پرو در بخش‌های مختلف پرداختیم. همانطور که می‌دانید، نیازهای کاربران و انتظارهای آن‌ها از گوشی‌های هوشمند متفاوت است، به همین دلیل بهتر است بعد از ارزیابی امکانات و نقاط قوت و ضعف این محصول، نتیجه‌گیری نهایی برعهده شما باشد. با این‌حال به صورت خلاصه می‌توان گفت در صورتی‌که توان شارژ برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، پرچمدار شیائومی گزینه مناسبی خواهد بود. اگرچه ظرفیت باتری این محصول نمی‌تواند نیاز کاربران را برای دو روز متوالی تامین کند، اما به لطف توان شارژ فوق‌العاده گنجایش باتری هیچ‌ مشکلی برای کاربران ایجاد نمی‌کند.

ظاهر زیبای گوشی برای تمام کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر تمایل دارید که ظاهر اسمارت‌فون بعد از استفاده‌های طولانی مدت بدون استفاده از گارد، همچنان مانند روز اول جذاب باشد و هیچ‌گونه اثرانگشتی روی بدنه آن مشاهده نشود، Xiaomi 12 Pro یک گوشی ایده‌آل برای شما خواهد بود. علاوه‌براین، اگر به‌دنبال یک پرچمدار هستید که در کنار قیمت نسبتا زیاد خود، امکانات قابل قبولی را در اختیار شما قرار دهد همچنان می‌توان خرید شیائومی 12 پرو را توصیه کرد؛ چراکه نقاط ضعف این محصول در زوم اپتیکال و استفاده نکردن از فوکوس خودکار در دوربین فوق عریض خلاصه می‌شود و می‌توان گفت که به نسبت قیمت شیائومی 12 پرو، کاربران از امکانات بسیار مناسبی بهره‌مند می‌شوند.

همان‌طور که در بررسی شیائومی 12 پرو اشاره کردیم، کاربرانی که علاقه زیادی به عکاسی از سوژه‌های دور دست یا نمایشگر صاف دارند، بهتر است گزینه‌های دیگری را برای خرید انتخاب کنند. البته صفحه‌نمایش خمیده AMOLED پرچمدار شیائومی، عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به نمایش می‌گذارد؛ اما طبیعی است که برخی از کاربران نمایشگر‌های تخت را به صفحه‌نمایش‌های خمیده ترجیح دهند.

سوالات متداول

آیا شیائومی 12 پرو ارزش خرید دارد؟

با بررسی شیائومی 12 پرو متوجه شدیم که این گوشی برای نیازهای روزانه و همچنین گیمینگ گزینه مناسبی است. نمایشگر خوب، سرعت شارژ بالا و پردازنده قدرتمند، از جمله ویژگی‌های مثبت این گوشی محسوب می‌شوند. این گوشی از نظر دوربین هم عملکرد مناسبی دارد؛ مگر اینکه کاربر حرفه‌ای دوربین باشید که در این‌صورت پیشنهاد می‌کنیم گلکسی اس 22 اولترا را در نظر بگیرید.

قیمت شیائومی 12 پرو در بازارهای داخلی چقدر است؟

قیمت شیائومی 12 پرو برای نسخه 256 گیگابایتی با Ram 12 معادل 27.600.000 تومان و قیمت نسخه 128 گیگابایتی با Ram 8 معادل 22.700.000 تومان است.

بیشتر بخوانید:

منبع: techradar

نظر شما درباره بررسی شیائومی 12 پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام دوستان
    من دو شب پیش 04/22 گوشیم یهویی مدیریت فایلهام همه پاک شد
    گوشی 12پرو
    پارسال 1401برج 2 خریدم
    یکم بی احتیاطی کردم
    تاچ شکست
    هر چه میگردم گیر نمیاد
    اما گوشی خوبی بود تا قبل پاک شدن

    پاسخ