;
coinex

پایان استفاده از ثانیه کبیسه در سال 2035 ؛ معضل بزرگ شرکت‌های فناوری رفع می‌شود؟

پایان استفاده از ثانیه کبیسه در سال 2035 توسط اداره‌ی بین‌المللی اوزان و معیارها رسماً اعلام گردید. جزئیات خبر را در تکراتو بخوانید.

جمعی از دانشمندان و نمایندگان دولت‌ها، پایان استفاده از ثانیه کبیسه در سال 2035 را اعلام کردند. هر چند سال یک بار، ثانیه‌ی کبیسه با هدف سازگاری با کاهش تدریجی سرعت چرخش زمین، به ساعت هماهنگ جهانی اضافه می‌گردد. این اقدام طی سال‌های اخیر، سبب مشکلاتی برای شرکت‌های حوزه‌ی فناوری شده است.

بیشتر بخوانید: پیوند فوتونی راه پژوهشگران برای اینترنت کوانتومی تمام سیلیکونی

پایان استفاده از ثانیه کبیسه در سال 2035

گزارش‌های منتشر شده از ورج و نیویورک تایمز، در خصوص ثانیه‌ی کبیسه از این قرار است: این ثانیه اولین بار در سال 1971 معرفی گردید و تا کنون به طور تقریبی هر 21 ماه یک بار، در ساعت هماهنگ جهانی تنظیم شود. شایان ذکر است که این ثانیه پیرو قاعده خاصی نیست. لذا به‌دلیل سرعت متغیر چرخش زمین، پیش‌بینی آن‌ها نیز بسیار دشوار است. همین مسائل سبب ایجاد مشکلات زیادی برای سیستم‌هایی که مبتنی‌بر گاه‌شماری دقیق هستند، شده است.

پایان استفاده از ثانیه کبیسه

متا پلتفرمز در اوایل سال جاری میلادی در بیانیه‌ای از مشکلاتی که استفاده از ثانیه کبیسه ایجاد می‌کند، شکایت کرد و خواستار توقف استفاده از آن شد. یکی از مشکلاتی که استفاده از ثانیه کبیسه ایجاد کرده است،از دسترس خارج شدن شبکه‌ی اجتماعی ردیت به‌مدت ۴۰ دقیقه به‌دلیل اعمال ثانیه‌ی کبیسه است. علاوه بر این، در سال 2017، اتفاق مشابهی برای سرویس DNS شرکت کلادفلر رخ داد.

در همین راستا «قطع‌نامه‌ی D» با رای موافق کشورهای عضو اداره‌ی بین‌المللی اوزان و معیارها در حال تصویب است. توفف استفاده از ثانیه‌ی کبیسه در میان سالهای 2035 تا حداقل سال 2135 در این قطعنامه ذکر شده است. موافقین این قطعنامه امیدوار به طراحی سیستم بهتری برای سازگاری بین مقیاس زمانی اتمی و نجومی توسط دانشمندان هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پایان استفاده از ثانیه کبیسه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر