;
coinex

هک شماره 500 میلیون کاربر واتساپ در سراسر جهان ؛ شماره چند ایرانی هک شده است؟

برخی گزارش‌ها حاکی از هک شماره 500 میلیون کاربر واتساپ در سراسر جهان و فروش این شماره‌های هک شده در یک انجمن مخصوص هکرها هستند.

بنابر جدیدترین خبرها، هکرها به شماره تلفن حدود 487 میلیون کاربر واتساپ از 84 کشور جهان دست پیدا کرده و قصد دارند آن‌ها را به فروش برسانند.

بیشتر بخوانید: هکر 13 ساله کرجی به 230 هزار حساب بانکی دستبرد زد

هک شماره 500 میلیون کاربر واتساپ در سراسر جهان

از حدود نیم میلیارد شماره در این دیتابیس بیش از 44 میلیون شماره مربوط به مصر و 32 میلیون نیز مربوط به آمریکا است. در مورد ایران، تعداد شماره‌های هک شده بیش از 300 هزار شماره است. رسانه‌ای که این خبر را منتشر کرده گفته که هنوز پاسخی از متا در خصوص علت انتشار این شماره‌ها دریافت نکرده است.

بنابر گزارش‌ها، هکرها نحوه دسترسی به این اطلاعات را مشخص نکرده‌اند و تنها به این توضیح اکتفا کرده‌اند که از استراتژی خود برای جمع‌آوری آن استفاده کرده‌اند. این احتمال وجود دارد که هکرها اساسا واتساپ را از نظر فنی هک نکرده باشند، بلکه داده‌های آن را از طریق وب اسکرپینگ به دست آورده باشند که شامل اجرای یک اسکریپت خودکار برای تایید صفحات وب است که در آن‌ها از شماره برای واتساپ استفاده می‌شود.

هک شماره 500 میلیون کاربر واتساپ در سراسر جهان ؛ شماره چند ایرانی هک شده است؟

این پایگاه اطلاعاتی گسترده را می‌توان در امور فیشینگ و دیگر امور مشابه استفاده کرد و واقعا هم هیچ راهی برای متوجه شدن این موضوع که شماره تلفن شما در بین شماره‌های هک شده است وجود ندارد. اما اگر می‌خواهید عکس و وضعیت پروفایل واتس‌اپ خود را از چشم دیگر افرادی که ممکن است شماره تلفن شما را در اختیار داشته باشند مخفی نگه دارید، می‌توانید در تنظیمات برنامه گزینه‌های آخرین حضور و آنلاین، نمایش عکس پروفایل و درباره من را به «فقط مخاطبین» تغییر دهید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص هک شماره 500 میلیون کاربر واتساپ در سراسر جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر