;
coinex

تغییر برند کیا کاربران را به دردسر انداخته است

تغییر برند کیا بسیاری از مردم را به این فکر واداشته است که برند «KN» برای چه خودرویی است. این موضوع مشکلاتی را در موتورهای جستجوی برای این برند ایجاد کرده است.

وقتی به لوگوی نسبتاً جدید کیا دقت می‌کنید، فقط نام برند آن را مشاهده می‌کنید، اما با فونت بسیار زاویه‌دار و برش خورده با «I» به ظاهر متصل و «A» بدون خط وسط، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد این است؛ که این در یک خودروی الکتریکی پیشرفته منطقی به نظر می‌رسد، اما در یک مینی ون کمی خنده‌دار خواهد بود. اما ظاهراً افراد بسیار زیادی هستند که حتی در خواندن نام این برند مشکل دارند و به سختی آن را متوجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: واردات کیا سراتو 2022 به ایران [+ مشخصات فنی و قیمت کیا سراتو 2022 جدید]

دردسرهای تغییر برند کیا

طبق داده‌های ارسال شده توسط مالک آژانس تبلیغاتی اشوین کریشناسوامی در توییتر، هر ماه حدود 30000 جستجوی اینترنتی برای «خودرو KN» انجام می‌شود. افزایش این جست‌وجوها (که به نظر می‌رسد از سوی افرادی است که در تلاش برای فهمیدن اطلاعاتی از ایجاد یک شرکت خودروسازی کاملاً جدید هستند) از اوایل سال گذشته شروع شده است و به گزارش The Drive این یعنی درست در زمانی که خودروهای کیا با لوگوی جدید وارد بازار شدند.

این داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که سایر جستجوهای پرطرفدار، با هزاران بازدید در ماه، عبارتند از «مارک خودرو kn»، «آرم خودرو kn» و «ماشین کارناوال kn» («کارناوال» نام کیا برای مینی‌ون است که قبلاً به آن اشاره کردیم). وقتی به این داده‌ها توجه می‌کنیم، برای همه سوال پیش می‌آید که نام KN برای کدام برند خودرو است.

لازم به ذکر است که سرزنش مردم به دلیل سردرگمی در مورد تغییر برند کیا کار اشتباهی است است. مطمئناً کیا برند کوچکی نیست، اما احتمالاً شرکتی هم نیست که بیشتر مردم با یک نگاه به خودرویی متوجه شوند که آن خودرو برای برند کیا است. قطعاً حروف فوق مدرن و به هم پیوسته لوگوی جدید آن کمکی به این موضوع نمی‌کند، به خصوص زمانی که یک سدان، SUV، یا کراس اوور با طراحی باتلاقی استاندارد را تولید می‌کند. یک سورنتو یا تلوراید که در بزرگراه از کنار شما می گذرد کاملاً غیرقابل توجه به نظر می‌رسد تا زمانی که نگاهی اجمالی به لوگوی کیا بیندازید و بگویید: «صبر کن، این برند چه خودرویی است؟»

سردرگمی در مورد تغییر برند کیا پدیده جدیدی نیست، پیش از این Creative Bloq تقریباً یک سال و نیم پیش در مورد افرادی نوشت که با لوگوی جدید گیج شده‌اند. همچنین شایان ذکر است که برخی از لوگوهای خودرو همیشه گیج کننده بوده‌اند، برند فورد نام شرکت را بر روی خودروهای خود قرار داده است، اما چگونه می‌توان لوگوی مرسدس، مزدا یا سوبارو را در گوگل جستجو کرد؟ اما، توییت‌هایی که آن را با لوگوی Nine Inch Nails اشتباه می‌گیرند، نیز وجود دارد که مطمئنا خنده‌دار هستند.

تغییر برند کیا

کیا تا این لحظه به درخواست The Verge برای اظهار نظر در مورد این سردرگمی‌ها پاسخ نداده است. خبر خوب برای کسانی که سردرگم هستند این است که گوگل می‌تواند راهنمای بسیار خوبی در این زمینه باشد. بهترین نتیجه برای جستجوی عبارت «خودرو KN» در وب‌سایت کیا قرار دارد. البته اطلاعات مفیدی در بخش اخبار و تصاویر گوگل نیز وجود دارد.

وقتی The Drive سعی کرد عبارت «خودرو KN» را در موتورهای جستجوی دیگر جستجو کند، DuckDuckGo و Bing خیلی خوب عمل نکردند. وقتی آن را امتحان کنید، دو موتور جستجو هنوز به خوبی وب سایت کیا را نشان نمی‌دهند. اولی فقط یک لینک به سایت خودروساز در صفحه اول نتایج خود دارد (به طور عجیبی، مردم را به سمت صفحه Niro سوق می‌دهد)، و دومی هیچ لینکی ندارد. با این حال، آن‌ها تمامی مقالاتی که در مورد این سردرگمی نوشته شده است، را ارائه می‌کنند، که احتمالاً مردم را در مسیر درستی قرار می‌دهد.

به نظر من، قربانی واقعی همه این‌ها برند ساخت قطعات خودرو K&N است، برندی که ممکن است برخی افراد به همگام جست‌و‌جو در بخش فیلتر هوا و روغن با آن آشنا شده باشند. در حال حاضر، گوگل در نتایج جستجوی عبارت «ماشین KN» به‌طور مناسبی رتبه بالایی دارد، اما یک تصحیح کوچک از سوی Google می‌تواند مشکل آن را کاملاً رفع کند. در حال حاضر فیلترهای Wix کمک خوبی در این زمینه می‌کند. (این نام تجاری مطمئناً در زمینه مقابله با مشکلات سئوی سایت‌ها به خوبی عمل کرده است).

لازم به ذکر است، 30000 جستجو برای «خودرو KN» زیاد است، اما طبق داده‌های Google Trends، در مقایسه با تعداد افرادی که برای «Kia» جستجو می‌کنند، عدد قابل توجهی نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما مشکلات تغییر برند کیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر