;
coinex

رونمایی از کشتی فضایی MS Voyager ؛ ارسال توریست به فضا

Space Perspective از کشتی فضایی MS Voyager برای ارسال توریست‌ به فضا رونمایی کرد. قابلیت‌های این کشتی فضایی را در تکراتو بخوانید.

کشتی فضایی MS Voyager با حدود 89 متر طول برای پرتاپ از کپسول‌های فضایی Space Perspective بهره خواهد برد. این کشتی با هدف انتقال مشتریان به استراتوسفر تا سال 2024 خریداری شده است. شرکت Space Perspective قصد دارد این کشتی را به «فضاپیماهای شناور» برای گردشگری فضایی خود تبدیل کند. رسانه‌ها گزارش کردند که کشتی MS Voyager بر اساس مأموریت Voyager 1 ناسا نام‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: عجیب ترین هتل جام جهانی قطر 2022 ؛ این کشتی تفریحی است [+تصاویر]

جزئیات طراحی کشتی فضایی MS Voyager

قیمت این کشتی هنوز مشخص نیست اما Space Perspective اعلام کرد که آن را از شرکت کشتی‌سازی Edison Chouest Offshore خریداری کرده است. به نظر می‌رسد Space Perspective هدف شخصی‌سازی پرتاب و بازیابی Spaceship Neptune با کپسول‌های فضایی خود را در سر دارد. هر کدام از صندلی‌های این کپسول‌ها به قیمت 125 هزار دلار فروخته خواهند شد.

 کشتی فضایی MS Voyager 

بنیان‌گذار و یکی از مدیران عامل اسپیس پرسپکتیو جین پوینتر در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«حذف مرزهای جغرافیایی برای پرتاب و فرود، مأموریت ما را برای دسترسی بیشتر به این تجربه دگرگون‌کننده برای جهان و بازار بین‌المللی، به‌گونه‌ای ایمن، قابل اعتماد و با کمترین تأثیر بر سیاره ما، تسریع می‌کند.»

این کشتی به منظور کاهش انتشار کربن از سوخت زیستی بهره خواهد برد. Space Perspective همچنین اعلام کرد که این پایگاه فضایی دریایی، از دو طریق شرایط یک پرتاب ایده‌آل را ایجاد می‌کند. با حرکت به سمت مناطق با آب‌وهوای مساعد و با حرکت همراه با نسیم دریا. در شرط اول امکان انجام عملیات سالانه در یک منطقه فراهم خواهد شد و در شرط دوم عملاً هیچ بادی در سراسر عرشه آن وجود نخواهد داشت.

کشتی فضایی MS Voyager 

از دیگر مزایای کشتی فضایی MS Voyager که این شرکت به آن اشاره کرده است، موارد زیر هستند:

دستیابی به فرصت‌های پرتاب بیشتر، قابلیت‌های بیشتر برای پرتاب‌های شبانه یا روزانه و مقاصد انعطاف‌پذیر برای مسافرانی که ممکن است نتوانند به یک سایت پرتاب زمینی پرواز کنند.

با تمام این تفاسیر هنوز گردشگری فضایی به‌ عنوان یک صنعت نوپاست و جای تکامل زیادی دارد. نخستین ارائه‌دهندگان این صنعت مانند Blue Origin و Virgin Galactic با مشکلاتی زیادی در راه خود روبه رو هستند. این دو شرکت، برخلاف Space Perspective، مسافران خود را به ارتفاع بیش از 80 کیلومتری زمین می‌برند. این ارتفاع طبق اعلام ناسا، اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده و ارتش ایالات متحده فضای خارج از جو طبقه‌بندی شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کشتی فضایی MS Voyager چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر