;
coinex

گلکسی اس 23 با ارتباط ماهواره‌ای عرضه می‌شود

به گفته یکی از منابع معتبر، امسال باید شاهد رونمایی از گلکسی اس 23 با ارتباط ماهواره‌ای باشیم اما ظاهرا ارتباط ماهواره‌ای کره‌ای‌ها کمی متفاوت‌تر خواهد بود.

در بازار کنونی تلفن‌های همراه که رقابت بسیار تنگاتنگ و نزدیک است، اگر رقیب شما قابلیتی را ارائه دهد و شما آن را نداشته باشید، گویی واقعا توانایی دستیابی به آن فناوری را نداشته‌اید. در شرایطی که هوآوی اولین برند ارائه کننده قابلیت ارتباط ماهواره‌ای بود و کمی بعد اپل نیز چنین قابلیتی را برای آیفون 14 ارائه کرد، به نظر می‌رسد سامسونگ در این زمینه بسیار محتاطانه عمل می‌کند. امروز در گزارشی متوجه شدیم که سامسونگ گلکسی اس 23 احتمالاً دارای این ویژگی مهم آیفون 14 خواهد بود.

بیشتر بخوانید: عملکرد گلکسی اس 23 اولترا در گیک بنچ ؛ پرچمدار مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2

گلکسی اس 23 با ارتباط ماهواره‌ای ؛ دیرتر از رقبا اما متفاوت

امروز در توییتی، ice universe مطالبی منتشر کرد که به تجهیز پرچمدار آتی سامسونگ به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اشاره دارد. قابلیت ماهواره‌ای که فقط محدود به ارسال پیام‌های کم حجم برای شرایط اضطراری نیست و حتی زمینه انتقال اطلاعات را روی ارتباط ماهواره‌ای احتمالا فراهم کند؛ اگر چنین چیزی محقق شود، سامسونگ گامی بزرگ در صنعت ارتباطات بر بستر ماهواره خواهد برداشت. او در توییت خود این‌گونه بیان کرد:

Samsung Electronics در حال توسعه فناوری برای ارائه اتصال ماهواره‌ای در نسل بعدی گوشی‌های هوشمند Galaxy است. شرکت ایریدیوم یک شریک ارتباطات ماهواره‌ای قوی است. سامسونگ الکترونیک پس از تجهیز پرچمداران اپل و هواوی به ارتباطات ماهواره‌ای در گوشی هوشمند در این نبرد شرکت می‌کند. چنین تصمیمی توجه را به این موضوع جلب می‌کند که آیا بازار گوشی‌های دارای قابلیت ارتباط ماهواره‌ای گسترش خواهد یافت یا خیر؟ ایریدیوم با استفاده از 66 ماهواره ارتباطی مدار پایین (LEO) خدمات ارتباطات صوتی و داده‌ای را در فضا ارائه می‌دهد. در دو سال گذشته، Samsung Electronics خود را برای غلبه بر چالش‎‌های تکنولوژیکی ارتباطات ماهواره‌ای آماده کرده است.

گلکسی اس 23 با ارتباط ماهواره‌ای عرضه می‌شود

گفته می‌شود که سامسونگ الکترونیکس در حال آماده‌سازی ارتباطات ماهواره‌ای برای گوشی‌های هوشمند با هدف انتقال داده‌هایی مانند پیام‌های متنی و تصاویر کوچک با سرعت چند صد کیلوبیت بر ثانیه است. با توجه به ساختار فناوری ارتباطات ماهواره‌ای، آنتن (RF) باید بزرگ باشد تا امکان برقراری ارتباط صوتی و اینترنت با سرعت بالا را فراهم کند. بزرگترین چالش فنی این بود که آنتن را به اندازه کافی کوچک کنیم تا در یک گوشی هوشمند معمولی جا شود. فناوری پردازش داده‌های دیجیتال نیز تا حد زیادی با ادغام مودم‌های ارتباط سلولاری موجود و مودم‌های ارتباطی ماهواره‌ای تکمیل شده است.

اپل قبلاً با شرکت ماهواره‌ای Globalstar برای ارائه ارتباطات ماهواره‌ای به آیفون 14 شریک شده است، اما ظرفیت پردازش داده‌های آن محدود به درخواست‌های نجات اضطراری است. هواوی با استفاده از ماهواره‌های Beidou قادر به ارسال و دریافت پیامک محدود است. در کره (به دلیل منطقه جغرافیایی کوچک آن)، انتظار می‌رود استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای کم باشد، اما هنوز پوشش مخابراتی 5G (یا NR) و 4G (یا LTE) کافی نیست، بنابراین ارتباطات ماهواره‌ای با ویژگی‌های متمایز به شدت استفاده می‌شود. سامسونگ الکترونیکس در حال بررسی ویژگی‌های ذکر شده برای گلکسی اس 23 است، دستگاهی که سال آینده معرفی خواهد شد.

با توجه به شرایط رقابتی اپل و هواوی، انتظار می‌رود فناوری ارتباط ماهواره‌ای سامسونگ در سال جاری همزمان با رونمایی از گلکسی اس 23 معرفی شود. همچنین یکی از مقامات سامسونگ الکترونیکس در مصاحبه‌ای گفت: «با توجه به سیاست‌های شرکت، در حال حاضر اطلاعاتی در مورد توسعه این فناوری فاش نمی کنیم».

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد رونمایی از گلکسی اس 23 با ارتباط ماهواره‌ای چیست؟ نظرات خود را با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر