;
coinex

تولد دختری با دم 6 سانتی‌متری در مکزیک!

در مکزیک، تولد دختری با دم 6 سانتی‌متری موجب تعجب پزشکان شد. این دم در انتهای استخوان دنبالچه رویت شده است. تیم پزشکی این پدیده را بسیار نادر معرفی کردند.

گزارش‌ها حاکی از تولد دختری با دم 6 سانتی‌متری در مکزیک است. این دختر با عمل سزارین متولد شده و والدین آن جوان هستند و در دهه سوم زندگی قرار دارند. مورد مذکور زائده‌ای گوشتی به‌همراه پوست و مو به دنیا آمد و پزشکان توانستند آن را از بدن کودک جدا کنند.

رسانه دیلی میل اعلام کرد که این تیم پزشکی با رهبری دکتر «خوزه روئدا»، نتایج یافته‌های خود را در مجله علمی Journal of Paediatric Surgery Case Reports منتشر کردند. طبق یافته‌های تیم پزشکی این نخستین مورد کشف دم در نوزادان در مکزیک است. پیش‌تر شاهد رویت این پدیده در کمتر از 200 نفر در سایر نقاط دنیا بودیم.

بیشتر بخوانید: استفاده از محلول آب نمک به عنوان سوخت خودرو ؛ ایده عجیب مهندسان سوئیسی!

تولد دختری با دم 6 سانتی‌متری

والدین این کودک صاحب فرزند پسر هم هستند که هیچ‌‎گونه مشکلی ندارد. مادر این دختر، در دوران بارداری هیچ مشکلی نداشته و بسیار خوب این دوره را سپری کرده است. پزشکان نیز از به دنیا آمدن این دختر در موعد طبیعی می‌گویند. اما تیم پزشکی به فاصله چند ثانیه پس از تولد این کودک متوجه وجود زائده‌ای شبیه دم در انتهای استخوان دنبالچه شدند.

تولد دختری با دم 6 سانتی‌متری در مکزیک!

طبق گفته پزشکان، قطر این زائده بین 3 تا 5 میلی‌متر بود و انتهای آن حالت نوک‌تیز پیدا می‌کرد. این تیم پزشکی اعلام کرد: «ساختار زائده‌ی مذکور، نرم و پوشیده از پوست و مو بود. حرکت دادن این زائده موجب درد نوزاد نمی‌شد، اما دم به‌تنهایی حرکت نمی‌کرد. با این وجود وقتی به دم، سوزن زدیم، بچه به گریه افتاد.»

این دختر مکزیکی از نظر سایر اندام‌ها از جمله مغز، قلب، کلیه و حس شنوایی سالم بود. علاوه بر این، بر اساس اسکن‌های پزشکی این دم نتیجه مشکلی در ستون مهره‌ها مثل دیسرافیسم که موجب می‌شود مهره‌ها به‌درستی شکل نگیرند و در پایین ستون آنها زائده‌ای شبیه دم رشد پیدا کند، نبود. این دم شامل بافت‌های نرم، رگ و مجموعه‌ای از اعصاب بوده است.

در دو ماهگی این فرزند، تیم پزشکی دوباره کودک را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که وزن و قد او در شرایط عادی قرار دارد. البته در طی 2 ماه، اندازه دم 0.8 سانتی‌متر بزرگ‌تر شده بود. این تیم پزشکی طی یک جراحی کوچک که با بی‌حسی موضعی انجام شد، دم را قطع کردند.

گفتنی است که این پدیده بیشتر در میان پسرها دیده می‌شود و از هر 17 مورد، ممکن است یکی از این افراد دچار اختلال رشد مغزی یا جمجمه نیز شود. هنوز علت به وجود آمدن این زائده مشخص نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما تولد دختری با دم 6 سانتی‌متری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر