;
coinex

استعلام بیمه شخص ثالث و اضافه کاری در سال 1401

یکی از انواع بیمه هایی که برای رانندگان الزام دارد که خریداری کنند، بیمه شخص ثالث می باشد. این نوع بیمه در سال های گذشته به صورت حضوری به فروش می رسید؛ اما امروزه با افزایش شرکت های فروش بیمه به خصوص بیمه شخص ثالث بسیاری از افراد دیگر نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می توانند به صورت آنلاین هر نوع بیمه ای را خریداری نمایند.

برای بسیاری از افراد این سوال ممکن است به وجود آید که بیمه شخص ثالث دقیقا چه نوع بیمه اس است و چه خدماتی را به متقاضی ارائه می دهد؟ بجز بیمه شخص ثالث بیمه های دیگری نیز از جمله بیمه عمر پاسارگاد، بیمه بدنه و… وجود دارد که متقاضیان می توانند با افزایش آگاهی از هر کدام از آنها نسبت به خرید آن اقدام نمایند. در این مقاله ما قصد داریم تا در رابطه با بیمه شخص ثالث و نحوه محاسبه اضافه کاری در سال جاری برای شما عزیزان توضیحاتی را بیان کنیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

بیمه شخص ثالث چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

برای بسیاری از افراد، ماشین اهمیت بسیاری زیادی دارد، به طوری که دوست ندارند خسارتی به آن وارد شود. حوادث گوناگونی ممکن است برای خودرو به رخ دهد از جمله آتش سوزی، سرقت، آسیب سرنشینان خودرو و … که هر کدام از آنها دارای هزینه های سرسام آوری می باشند. همین امر نیز موجب شده است که صاحبان خودرو اقدام به خرید انواع گوناگونی بیمه برای خودرو خود نمایند.

بیمه شخص ثالث یکی از انواع بیمه خودرو می باشد که شخص ثانی آن شرکت بیمه و شخص ثالث آن بیمه گذار است. شرکت بیمه در صورت بروز حادثه برای خودرو متعهد به پرداخت هزینه های آن می باشد. توجه داشته باشید که این بیمه تنها هزینه هایی را به بیمه گذاران پرداخت می کند که در حوادثی همچون تصادف زیان های مالی و جانی دیده باشند. بیمه شخص ثالث پوشش های متنوع و گوناگونی ندارد و پوشش های این نوع بیمه تنها جبران هزینه های مالی اشخاص ثالث در سوانح رانندگی و جبران هزینه خسارت های جانی به سرنشینان خودرو می باشد.

نکته قابل توجه در سوانح رانندگی این است که اگر شما این حادثه را صحنه سازی کرده باشید و قصد گرفتن خسارت تان را از بیمه داشته باشید، شما مجرم شناخته شده و جریمه خواهید شد.

نحوه استعلام و هزینه بیمه شخص ثالث

یکی از دغدغه هایی که امروزه اکثر افراد دارا هستند، چگونگی استعلام بیمه به صورت آنلاین می باشد. شما از طریق سامانه سنهاب به راحتی می توانید به صورت آنلاین از بیمه تان استعلام بگیرید. این استعلام تاریخ اعتبار بیمه را به شما نشان می دهد. البته این سامانه علاوه بر استعلام بیمه، اصالت بیمه خریداری شده را نیز به شما نشان می دهد. شما در صورت داشتن کد یکتا بیمه و یا شماره بیمه نامه می توانید استعلام بیمه تان را در این سامانه بگیرید.

استعلام آنلاین بیمه موجب شده است که شما به راحتی و بدون مراجعه حضوری به سازمانی استعلام بیمه تان را بگیرید. همچنین شما می توانید از طریق پلتفرم های دیگری مثل بیمه بازار که یکی از شرکت های معتبر در زمینه ارائه خدمات بیمه است، نیز استعلام بیمه تان را بگیرید و از همین پلتفرم بیمه درخواستی تان را دریافت نمایید.

یکی دیگر از دغدغه های امروزه اکثر افراد هزینه های خرید بیمه می باشد. معمولا بیمه شخص ثالث به افرادی که از بیمه شان استفاده نکرده باشند، تخفیف هایی را می دهد. به ازای هر سالی که شما از بیمه شخص ثالث استفاده نکرده باشید، به شما 5 درصد تخفیف ارائه می شود. این تخفیف هر سال از هزینه خرید بیمه شما کاسته می شود. این تخفیف ها موجب شده است که هزینه خرید بیمه شخص ثالث هر ساله برای این دسته از متقاضیان کمتر باشد.

حق بیمه شخص ثالث چگونه محاسبه می شود؟

از دیگر سوالات پرتکرار در رابطه با بیمه شخص ثالث، نحوه محاسبه آن می باشد. عوامل مختلفی بر حق بیمه شخص ثالث تاثیر می گذارد. یکی از عوامل تعیین کننده بیمه شخص ثالث مبلغی دیه افراد می باشد. این نوع بیمه تنها یک چهارم دیه کامل انسان را پرداخت می کند. در نتیجه هر سال با افزایش دیه افراد، هزینه خرید بیمه شخص ثالث نیز افزایش می یابد.

از دیگر عوامل تعیین کننده حق بیمه می توان به تعداد سیلندر و نوع کاربری خودرو نیز اشاره کرد. البته همانطور که گفتیم، دیه انسان یکی از عوامل تاثیر گذار در محاسبه حق بیمه می باشد. علاوه بر این، مقدار جریمه دیرکرد نیز از عواملی است که بر روی محاسبه نهایی بیمه شخص ثالث اثیر می گذارد.

نحوه محاسبه اضافه کاری در سال جاری

یکی از موضوعات پر تکرار از سال های گذشته تا به حال، محاسبه اضافه کاری می باشد. از آنجایی که اضافه کاری یکی از مهم ترین موضوعات هر کارگری است، محاسبه آن برای افراد حائز اهمیت می باشد. از آنجایی که این موضوع تبدیل به دغدغه هر ساله افراد شده، برخی از سایت های ارائه دهنده خدمات بیمه محاسبه اضافه کاری 1401 را به صورت آنلاین در سایت شان قرار داده اند.

بدین صورت که شما دیگر نیازی به نوشتن فرمول های محاسبه اضافه کار ندارید و می توانید تنها با نوشتن حقوق تان و ساعت هایی که اضافه کار هستید، این مبلغ را محاسبه نمایید. اضافه کاری برای کارگران و کارمندان هر شرکت در طول هفته ساعت های متفاوتی است. معمولا برای مشاغل معمولی 7.33 ساعت در روز و نزدیک به 44 ساعت در هفته و برای مشاغل سخت و زیان آور معمولا 6 ساعت در روز و 36 ساعت در هفته اضافه کاری محاسبه شده است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا در رابطه با موضوعات مختلفی صحبت کنیم و اطلاعات مناسبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. به طور کلی، گفتیم که بیمه شخص ثالث برای افرادی که دارای ماشین هستند، الزامی می باشد که البته آنها برای جلوگیری از خسارت های احتمالی که ممکن است به خودرو شان وارد شود می توانند از بیمه بدنه نیز استفاده نمایند. در ادامه در رابطه با نحوه محاسبه اضافه کاری در سال جاری مطالبی را در اختیار تان قرار دادیم که امیدواریم برای شما سودمند باشد.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر