;
coinex

ورشکستگی صرافی بلاک‌فای (BlockFi) ؛ زمستان کریپتو همچنان قربانی می‌گیرد

در شرایطی که دنیای کریپتو همچنان با چالش‌ها و بحران ناشی از ورشکستگی FTX دست و پنجه نرم می‌کند، یک غول دیگر حوزه رمزارزها خبر از ورشکستگی خود داده است. خبر ورشکستگی صرافی بلاک‌فای (BlockFi) ساعاتی پیش رسمی شد.

در شرایطی که این روزها جو کلی بازار کریپتو در نتیجه تداوم دوره‌ای که به زمستان کریپتو معروف شده و فروپاشی صرافی FTX با بحران‌های بزرگی دست و پنجه نرم‌ می‌کند، یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ حوزه رمزارزها نیز اخیرا خبر از ورشکستگی خود داده است.

بیشتر بخوانید: احتمال ورشکستگی پارس خودرو چقدر است؟

ورشکستگی صرافی بلاک‌فای (BlockFi)

بنابر جدیدترین گزارش‌ها، شرکت وام‌دهنده بلاک‌فای برای فصل 11 ورشکستگی تشکیل پرونده داده و رسما روند بازسازی برای تثبیت کسب‌وکار و به حداکثر رساندن ارزش برای همه مشتریان را آغاز کرده است. بنابر این اطلاعات، این شرکت بزرگ بیش از 100 هزار طلبکار دارد در حالی که بدهی‌های آن چیزی بین 1 تا 10 میلیارد دلار ارزش خالص دارد.

عمده مشکلات بلاک‌فای با تداوم زمستان کریپتویی به خصوص بعد از فروپاشی ترا آغاز شده و به نظر می‌رسید چندی بعد قایق نجات از سوی FTX برای بلاک فای فرستاده شده چراکه این صرافی وامی 400 میلیون دلاری به بلاکفای داد و در نظر داشت حتی این شرکت را بخرد. اما زمانی که FTX در اوایل ماه جاری به طرزی شگفت‌انگیز خبر از ورشکستگی خود داد، موج جدیدی از مشکلات برای بلاکفای آغاز شد.

ورشکستگی صرافی بلاک‌فای (BlockFi) ؛ زمستان کریپتو همچنان قربانی می‌گیرد

پیش از این، این شرکت اعلام کرده بود که وضعیت آن بستگی خاصی به رویدادهای پیرامون صرافی FTX دارد و حالا باید منتظر ماند و دید چند شرکت دیگر با چنین شرایطی مواجه می‌شوند.

احساسات منفی بازار پیرامون بحران نقدینگی به وجود آمده، بر قیمت ارزهای دیجیتال نیز تأثیر نامطلوبی دارد و سرمایه‌گذاران خرد در صنعت نوپای کریپتو را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در همین حال و به دنبال سقوط FTX، چندین نهاد نظارتی در سراسر جهان سیاست‌های خود را در مورد ارزهای دیجیتال سخت‌تر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ورشکستگی صرافی بلاک‌فای چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر