;
coinex

جریمه صرافی رمزارزی کراکن به جرم دور زدن تحریم‌های ایران

بنابر جدیدترین گزارش‌ها و در شرایطی که اتهاماتی علیه صرافی بایننس در میان بود، شاهد جریمه صرافی رمزارزی کراکن به جرم دور زدن تحریم‌های ایران هستیم.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر کسی پوشیده نیست و عموم شرکت‌های خارجی به علت احتمال مواجه شدن با جریمه و مجازات می‌کوشند تا حد امکان هیچ ارتباط تجاری با ایران برقرار نکنند. با این وجود بعضا برخی شرکت‌های خارجی به طور سهوی یا عمدی با اقدامات خود، کاری می‌کنند که به نوعی کمک به دور زدن تحریم‌ها تلقی می‌شود.

در جدیدترین مورد در این خصوص، صرافی رمزارزی کراکن به پرداخت 362,158.70 دلار جریمه مالی به علت دور زدن تحریم‌های جامعه جهانی متهم شده است. صرافی Kraken (که به کاربران امکان خرید، فروش، نگهداری و تجارت ارزهای دیجیتال را می‌دهد) علاوه بر جریمه فوق‌الذکر ملزم به سرمایه گذاری 100000 دلار اضافی در برخی از سازمان‌های کنترل تحریم‌ها است.

بیشتر بخوانید:‌ تجارت 8 میلیارد دلاری ایران با دور زدن تحریم‌ها توسط بایننس فاش شد!

جریمه صرافی رمزارزی کراکن به جرم دور زدن تحریم‌های ایران

آنطور که در جزئیات این جریمه ذکر شده، صرافی کراکن به دلیل انجام 826 تراکنش به مبلغ 1.68 میلیون دلار که برای کاربران در ایران انجام شده، جریمه شده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید این تخلفات آشکار بین 14 اکتبر 2015 تا 29 ژوئن 2019 رخ داده و رسما توسط خود صرافی افشا شده‌اند.

کراکن پیش از این یک برنامه انطباق با تحریم‌های موجود داشت که کاربران از از ثبت‌نام با آی‌پی‌های تحریم شده منع می‌کرد. اما در این مورد ادعا شده که صرافی کراکن در این مدت پروتکل مسدودسازی آدرس IP را از سراسر پلتفرم خود حذف کرده است. بنابر داده‌های آدرس آی‌پی به دست آمده توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا، این به این معنا است که برخی از کاربران می‌توانند در مناطقی که مشمول تحریم‌های آمریکا نیستند، برای این پلتفرم ثبت‌نام کنند و سپس از مکان‌های تحریم‌شده مانند ایران اقدام به انجام معاملات کنند.

جریمه صرافی رمزارزی کراکن به جرم دور زدن تحریم‌های ایران

مارکو سانتوری، مدیر ارشد حقوقی کراکن در ایمیلی به خبرگزاری‌ها گفته که این شرکت از آن زمان تغییراتی از جمله اضافه کردن مسدودسازی موقعیت جغرافیایی برای جلوگیری از دسترسی کاربران به سایت صرافی در مکان‌های تحریم شده و همچنین استخدام یک سرپرست اختصاصی تحریم‌ها را انجام داده است. این شرکت همچنین در آموزش رعایت تحریم‌ها برای کارکنان سرمایه‌گذاری کرده و ابزارهای تجزیه و تحلیل بلاکچین را برای کمک بر نظارت بر تحریم‌ها پیاده کرده است.

این جرایم در حالی انجام شده که بسیاری از شرکت‌های ارزهای دیجیتال بعد از فروپاشی صرافی FTX که در زمانی سومین صرافی بزرگ رمزارزی بود، به دنبال جلب اعتماد کاربران کریپتو هستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جریمه صرافی رمزارزی کراکن به جرم دور زدن تحریم‌های ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر