;
coinex

سامسونگ به زودی فرایند تعمیر گجت‌های هوشمند خود را به خریداران می‌سپارد!

اطلاعات به دست آمده از یک اپلیکیشن موبایلی سامسونگ نشان دهنده تصمیم این شرکت برای فراهم کردن قابلیت تعمیر گجت‌های هوشمند است.

سامسونگ، درخواست نشان تجاری یک اپلیکشین موبایلی به نام «Self Repair Assist» را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا ثبت کرده است. آیکن این اپلیکیشن که اولین بار سایت SamMobile آن را رویت کرده، به صورت یک چرخ دنده و آچار با پس زمینه آبی است. در ادامه مطلب سایر اطلاعات به دست آمده از این ابزار جدید را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: آپدیت گلکسی واچ 4 ممکن است این ساعت را برای همیشه خاموش کند!

قابلیت تعمیر گجت‌های هوشمند سامسونگ

در توضیحات اپلیکیشن مورد نظر نوشته شده است:

یک نرم‌افزار کامپیوتری برای گوشی‌های هوشمند جهت نصب و تعمیر خودکار ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند و ایربادها.

تعمیر گجت‌های هوشمند

از این متن به نظر می‌رسد که سامسونگ در حال توسعه طرح تعمیر گجت‌های هوشمند است تا در آینده ایرباد و ساعت‌های هوشمند را هم پوشش دهد. طرح فعلی سامسونگ محدود به تبلت‌ها و گوشی‌های گلکسی است از جمله سری گلکسی S20، گلکسی S21 و گلکسی تب S7 پلاس.

به غیر از پوشش گجت‌های بیشتر در این طرح تعمیر، اطلاعاتی از یک اپلیکیشن مستقل دیگر این شرکت هم به دست آمده که پایان همکاری آن با شرکت آی‌فیکس (iFixit) را نشان می‌دهد. آی‌فیکس، راهنمای تعمیر دستگاه‌های سامسونگ را ارائه می‌دهد و قطعاتی برای تعمیر دستگاه‌های سامسونگ به مشتریان این شرکت می‌فروشد. به عبارت دیگر، ممکن است برای تعمیر دستگاه توسط خودتان نیازی به استفاده از خدمات آی‌فیکس نداشته باشید.

البته همه این صحبت‌ها در حد حدس و گمان هستند. شرکت‌ها دائماً در حال ثبت پرونده‌های درخواست نشان تجاری هستند اما فقط برخی از این درخواست‌ها به تولید یک محصول واقعی منجر می‌شوند. بنابراین باید منتظر ماند و دید که آیا سامسونگ برای این اپلیکیشن هم این مسیر را طی می‌کند و ساعت‌های هوشمند و ایربادهای بیشتری را به طرح تعمیر خودکارش اضافه می‌کند یا خیر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قابلیت تعمیر گجت‌های هوشمند توسط کاربران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر