;
coinex

گزارش جاب‌ویژن از بیکاری افراد در اثر محدودیت‌های اینترنتی

نظرسنجی جاب‌ویژن حاکی از بیکاری افراد در اثر محدودیت‌های اینترنتی است. طبق این نظرسنجی، 23 درصد از شرکت‌کنندگان شغل خود را در این محدودیت‌ها از دست داده‌اند.

نتایج نظرسنجی جاب‌ویژن، سایت کاریابی و استخدامی کشور، خبر از بیکاری افراد در اثر محدودیت‌های اینترنتی می‌دهد. با توجه به محدودیت‌ها و بروز اختلال در اینترنت کشور شاهد تغییرات مهمی در وضعیت شغلی افراد بوده‌ایم. این نظرسنجی با مشارکت هشت هزار نفری از مخاطبان این پلتفرم به انجام رسیده است و گزارش‌هایی درباره مسائلی مانند از دست رفتن شغل و آسیب دیدن مشاغلی مانند دیجیتال مارکتینگ و سئو منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: رئیس مرکز ملی فضای مجازی: آمار خسارات قطعی اینترنت عجیب است

بیکاری افراد در اثر محدودیت‌های اینترنتی طبق گزارش جاب ویژن

این روزها افراد بسیاری در مشاغل مختلف تحت تاثیر اختلالات و محدودیت‌های اینترنت شاهد آسیب به مشاغل خود بوده‌اند. در میان این افراد شاهد حضور برنامه‌نویس‌هایی هستیم که بدون دسترسی به اینترنت کار کردن برایشان دشوارتر شده است. همچنین گرافیست‌ها و تدوین‌گرانی وجود دارند که با از دست دادن شغل و عدم دسترسی به ابزارهای کارشان با کاهش شدید درآمد دست و پنجه نرم می‌کنند و در این میان تریدرهایی نیز هستند که مشکلاتشان به اوج رسیده است. با این حال در میان تمامی این افراد احتمالاً فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ بیش از همه از محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ آسیب دیده‌اند.

بیکاری افراد در اثر محدودیت‌های اینترنتی

از حدود هشت هزار شرکت‌کننده در نظرسنجی جاب‌ویژن، 23 درصد از افراد بر این گزینه تاکید داشته‌اند که درنتیجه اقدامات محدودکننده اینترنت شغل خود را از دست داده‌اند. این درحالی‌ است که وضعیت شغلی 50 درصد از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی تغییری نکرده است، با این حال 12 درصد از افراد اعلام کرده‌اند که احتمال اخراج و تعدیل آن‌ها از کار نیز وجود دارد و امنیت شغلی‌شان با خطر روبرو شده است. در این میان 15 درصد دیگر از شرکت‌کنندگان هم اظهار داشتند که میزان حقوق‌شان کم شده یا با تعویق زمانی حقوق مواجه شده‌اند.

در میان گروه‌های مختلف شغلی کاهش نیاز به نیروی کار در حوزه‌های «دیجیتال مارکتینگ و سئو»، «ترجمه، تولید محتوا، نویسندگی و ویراستاری»، «فروش و بازاریابی» و «خدمات و پشتیبانی مشتریان» از سایر مشاغل بیشتر بوده است. نتایج نظرسنجی جاب‌ویژن هم این موضوع را تایید می‌کند.

بیکاری افراد در اثر محدودیت‌های اینترنتی

دولت با وجود اینکه هنوز در پی دستیابی به اطلاعات موثق برای برآورد میزان خسارت‌های واردشده به کسب‌وکارها و مشاغل وابسته به اینترنت بوده ولی همزمان آمار و  ارقام اعلام‌شده را عجیب قلمداد کرده و آن‌ها را تکذیب می‌کند، این در حالی است که هر روز تعداد بیشتری از شغل‌ها آسیب می‌بینند و افراد را گرفتار مشکلات مالی و غیر مالی بسیار سخت و زیادی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بیکاری افراد در اثر محدودیت‌های اینترنتی طبق نظرسنجی جاب‌ویژن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر