;
coinex

حذف خودکار ویدیوهای اعتراضات چین از گوشی های هواوی ؛ استبداد دیجیتال به سبک چینی!

اخیرا ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن کاربران چینی مدعی حذف خودکار ویدیوهای اعتراضات چین از گوشی های هواوی شده‌اند.

این روزها چین هم درگیر اعتراضات گسترده‌ای در سراسر کشور علیه نظام حاکم است. جرقه اعتراضات در چین با یک آتش‌سوزی و مشکلات ناشی از محدودیت‌هایی کرونایی آغاز شد و در نهایت به اعتصابات و درگیری‌ها در بزرگترین کارخانه تولید آیفون انجامید.

همانطور که احتمالا در جریان هستید، چین با دیوار آتشین خود یکی از مهمترین کشورها در رده‌بندی فیلترینگ در جهان است و سیستم فیلترینگ هوشمند را سال‌ها است که با موفقیت اجرا می‌کند و از جریان اطلاعات آزاد جلوگیری می‌کند. با این وجود اتفاقی عجیب در خصوص گالری گوشی‌های هواوی، یعنی پاک شدن خودکار ویدیوهای اعتراضات از گوشی هواوی موجب شگفتی کاربران شده است!

بیشتر بخوانید: استعفای گسترده در بزرگترین کارخانه تولید آیفون در چین ؛ تولید آیفون 14 در وضعیت بحرانی!

حذف خودکار ویدیوهای اعتراضات چین از گوشی های هواوی

کاربران چینی گزارش داده‌اند هواوی به صورت اتوماتیک فیلم‌های مربوط به تظاهرات ضد حکومت چین را از موبایل افراد حذف کرده است. این موضوع در نوع خود بسیار عجیب به نظر می‌رسد و حاکی از حجم گسترده همکاری هواوی با دولت چین در سرکوب اعتراضات و کنترل جریان اطلاعات است. در این خصوص ویدیویی نیز توسط کاربران چینی منتشر شده که جزئیات کار را نشان می‌دهد.

گرچه نمی‌توان با قطعیت صحت و سقم این موضوع را از این ویدیو کوتاه تایید کرد، اما در هر حال این ادعایی است که توسط کاربران چینی مطرح شده است و بی‌تردید با توجه به سابقه دولت کمونیست چین در سرکوب و جلوگیری از نشر آزاد اطلاعات که حتی این روزها منجر به رشد دانلود توییتر توسط چینی‌ها شده، این موضوع خیلی بعید نیست.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره حذف خودکار ویدیوهای اعتراضات چین از گوشی های هواوی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر