;
coinex

شکایت گسترده از گوگل پلی به دلیل دریافت هزینه اضافی از کاربران!

شکایت گسترده از گوگل پلی به خاطر دریافت هزینه‌های بسیار بالا از کاربران به جاهای باریکی رسیدهاست. گفته می‌شود در یک حرکت دسته‌جمعی، 21 میلیون نفر از گوگل پلی شکایت کردند.

شکایت گسترده از گوگل پلی در پی اقدامات خودسرانه گوگل مبنی بر دریافت هزینه‌های گزاف از کاربران خود برای ارائه خدمات شدت گرفت. این شکایت معطوف به 1 یا چند نفر نمی‌شود بلکه حدود 21 میلیون نفر از کاربران در این حرکت شرکت کرده‌اند. یک تحلیلگر اقتصادی گفت، این شکایت میلیاردها دلار درآمد گوگل پلی را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت استفاده از محصولات گوگل و مایکروسافت در مدارس فرانسه

شکایت گسترده از گوگل پلی توسط کاربران خشمگین

یک قاضی فدرال در منطقه شمال کالیفرنیا با ارائه گزارشی از شکایت گروهی مبنی بر اینکه فروشگاه برنامه گوگل پلی‌استور از قدرت خود در فروش و توزیع اپلیکیشن‌های موبایل اندروید سواستفاده کرده است، موافقت کرد.

این شکایت مصرف کنندگان، بخشی از مبارزه ضد انحصارطلبی است که شامل شکایت تنظیم شده توسط دادستان‌های کل ایالت‌های آمریکا، شرکت اپیک گیمز، مچ گروپ و گروهی از طراحان اپلیکیشن کوچک است.

شکایت گسترده از گوگل پلی

به گفته جنیفر رای، تحلیلگر بلومبرگ اینتلیجنس: «این شکایت میلیاردها دلار درآمد گوگل پلی را تهدید می‌کند.» سخنگوی گوگل در این خصوص گفت:

ما در حال ارزیابی حکم قاضی و بررسی گزینه‌های‌مان هستیم.

گروه شاکیانی که مورد موافقت قاضی پرونده قرار گرفته‌اند، شامل کاربران گوگل پلی از اوت سال ۲۰۱۶ در ۱۷ ایالت و قلمرو آمریکا هستند که در شکایت تنظیم شده در ژوییه سال ۲۰۲۱ توسط دادستان‌های کل ایالتهای آمریکا قرار نداشتند. تقریبا ۷۰ میلیون مصرف کننده تحت پوشش شکایت ایالت‌های آمریکا از فروشگاه برنامه گوگل قرار می‌گیرند.

مصرف کنندگان مدعی هستند گوگل با دریافت ۳۰ درصد تعرفه از فروش‌های انجام شده در پلی‌استور، باعث تورم قیمت اپلیکیشن‌های اندرویدی شده است. همچنین گوگل در یک رفتار ضد رقابتی، تخفیف‌ها و یارانه‌های بیشتری در قالب جایزه می‌دهد تا کاربران را به فروشگاه خود بکشاند.

بر اساس گزارش رویترز، جاستین رافائل، وکیل گوگل در مخالفت با تبدیل شدن شکایت از گوگل به شکایت گروهی، اظهار کرد: «تفاوت‌های زیادی در تراکنش‌های اپلیکیشن برای قرار دادن همه کاربران در یک دسته، قرار دارد. اپلیکیشن‌ها، قیمت‌های متفاوتی دارند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شکایت گسترده از گوگل پلی چیست؟ نظراتتان را با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر