;
coinex

کاهش 6 میلیون دستگاهی ظرفیت تولید آیفون 14 پرو در نتیجه اعتراضات چین

در پی اعتراضات بزرگترین کارخانه ساخت آیفون در جهان، ظرفیت تولید آیفون 14 پرو به شدت کاهش یافته و چند هزار نفر از کارگران این کارخانه استعفا داده‌اند.

بنابر جدیدترین آمار، ظرفیت تولید آیفون 14 پرو تا 6 میلیون دستگاه کاهش یافت. چند روز پیش در خبری اعلام کردیم که کارگران بزرگترین کارخانه تولید آیفون واقع در کشور چین شهر “ژنگژو” که مربوط به شرکت “Foxconn” می‌باشد، به دلیل محدودیت‌های اعمال شده کرونا در این کارخانه شروع به اعتراض کردند که این اعتراض در نتیجه منجر به استعفای هزاران نفر از آنها شد.

پیش‌بینی می‌شد که با استعفای دسته‌جمعی این کارگران، اپل زیان بزرگی را تجربه کند. اکنون نیز این اتفاق افتاده است. چرا که ظرفیت تولید جدیدترین و بهترین گوشی اپل (آیفون 14 پرو) تا 6 میلیون دستگاه کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: مقایسه دوربین آیفون 14 با پیکسل 7 ؛ برتری با کدام است؟

ظرفیت تولید آیفون 14 پرو به شدت کاهش یافت

طبق آخرین گزارش بلومبرگ، آشفتگی اخیر در کارخانه Foxconn در ژنگژو چین، احتمالاً منجر به کاهش تولید 6 میلیون دستگاهی آیفون 14 پرو خواهد شد. این رقم بر اساس گفته‌های افرادی است که با عملیات مونتاژ اپل در این کارخانه آشنا هستند. تعداد دقیق کمبود هنوز مشخص نیست و بستگی به نحوه مدیریت فاکسکان با این وضعیت دارد. کارخانه فاکسکان در ژنگژو مرکز تولید اولیه مدل‌های پرو سری آیفون 14 است.

ظرفیت تولید آیفون 14 پرو

آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس پرتقاضاترین گوشی‌های فعلی اپل هستند و این شرکت در تلاش است تا آن‌ها را در قفسه‌های فروش خود نگه دارد. بااین‌حال، به‌ تازگی اعتراضات به محدودیت‌های کرونا، وضعیت وخیم تولید آیفون 14 پرو را تشدید کرده است.

طبق گزارشی از بلومبرگ، یک منبع آگاه از کارخانه فاکسکان می‌گوید ممکن است نزدیک به 6 میلیون آیفون کمتری نسبت‌به انتظارات پیشین تولید شود. این عدد می‌تواند با تغییر وضعیت در ژنگژو بهبود یابد و بیشتر به این بستگی دارد که فاکسکان چقدر می‌تواند عملیات عادی خود را بازیابی کند.

این وضعیت ناشی از محدودیت‌های شدید کرونا در چین است که کارگران را مجبور می‌کند در کارخانه فاکسکان قرنطینه شوند. شیوع کرونا در اواخر اکتبر کارمندان را از مرزها دور کرد و منجر به اخراج و اعتراضات گسترده شد.

ظرفیت تولید آیفون 14 پرو

Foxconn تلاش کرده است تا با ارائه بسته‌های تشویقی به کارمندان ناراضی و استخدام کارکنان جدید، وضعیت را تحت کنترل نگه دارد. این شرکت به حداقل 100 هزار کارمند دیگر نیاز داشت تا تولید را به مسیر اصلی بازگرداند و آن‌قدر سریع نیروی کار خود را استخدام می‌کرد که فضای قرنطینه آن‌ها تمام شد.

پس از شورش‌ها و شکایات متعدد دیگر، اپل کارکنان خود را به این کارخانه فرستاد تا به مدیریت کارها کمک کنند. مشخص نیست که آیا حضور اپل به بازگرداندن تولید به برنامه کمک می‌کند یا خیر، زیرا قرنطینه‌های کرونا در چین کماکان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کاهش ظرفیت تولید آیفون 14 پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر