;
coinex

چه تبلتی بخرم؟ تبلت سامسونگ یا اپل؟

چه تبلتی بخرم؟ تبلت سامسونگ یا اپل؟ چند سالی می‌شود که رایانه های لوحی در بین کاربران پرطرفدار هستند. یکی از دلایل آن سبک بودن و قابل حمل بودنشان است. با این دستگاه می‌توانید ساعت‌ها وب‌گردی کنید، به تماشای فیلم بنشینید، به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید، به امور کاری خود بپردازید و حتی بازی کنید.

این کامپیوترها تبلت نام دارند و برندهای بسیار مطرحی در سراسر جهان آنها را تهیه می‌کنند. اما در این بین دو برند بسیار پرطرفدار و پرفروش هستند. سامسونگ و اپل! این را نیز بدانید که به رایانه‌های لوحی که شرکت اپل تولید می‌کند، آیپد می‌گویند. اما باید قبل از خرید تبلت در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید. فروشگاه اینترنتی بروزکالا در ادامه شما را با دستگاه سامسونگ و آیپد آشنا خواهد کرد. می‌توانید برای دیدن مدل‌های مختلف این محصول با برندهای مختلف و البته تمامی لوازم جانبی تبلت به فروشگاه اینترنتی بروزکالا مراجعه نمایید.

شباهت‌ها و تفاوت‌ها

هر دوی این دستگاه ها لمسی هستند و تقریبا کارایی یکسانی هم دارند اما معمولا کاربرانی که به فکر خرید تبلت می‌افتند، ابتدا به این فکر می‌کنند که بین تبلت انرویدی و iOS کدام را انتخاب کنند. سامسونگ از سیستم عامل انروید بهره می‌برد و آیپد از iOS استفاده می‌کند. پس اولین و اساسی ترین تفاوت این دو محصول سیستم عامل آنها است. طراحی iPad بی نظیر است و همواره در تمامی نسل‌ها از زیبایی و سبکی خاصی برخوردار است. تبلت سامسونگ نیز از رقابت عقب نمانده است و هر بار سعی در طراحی جذابی دارد. در ادامه به برخی از تفاوت های دیگر این دو محصول اشاره خواهیم کرد.

چه تبلتی بخرم؟ تبلت سامسونگ یا اپل؟

اجرا

یکی از تفاوت هایی که همواره کاربران آن را بیان می‌کنند، اجرای برنامه‌ها است. شما در دستگاه سامسونگ قادر خواهید بود تا همزمان چند برنامه را اجرا کنید و در عین حال اجرای هیچ کدام از برنامه ها متوقف نخواهد شد. اما در آیپد این امکان وجود ندارد؛ این گونه که وقتی از برنامه‌ای خارج می‌شوید، پردازنده آن را قطع می کند تا از مصرف باتری کاسته شود. این را نیز بدانید که در حالت کلی آیپد در مقایسه با سامسونگ، قابلیت پشتیبانی بیشتری از اپلیکیشن ها دارند. پس می‌بینید که تبلت اندرویدی و  iOSتفا‌وت‌هایی در اجرای برنامه‌ها نیز دارند. می‌توانید برای بازدید از هر دو نوع دستگاه و البته لوازم جانبی تبلت‌ به فروشگاه اینترنتی بروزکالا مراجعه نمایید و اطلاعات کاملی کسب کنید.

ظرفیت ذخیره سازی

ما نمی توانیم با کارت‌های Micro SD ظرفیت دستگاه را در آیپدها افزایش دهیم و این نکته ای است که می‌تواند فکر شما را قبل از خرید تبلت درگیر کند. این یعنی اگر فضا کم بیاورید، به جای اینکه کارت میکرو اس دی به این محصول اضافه کنید باید به پاک کردن اطلاعات و فایل‌های خودتان بپردازید تا فضای مورد نظر باز شود. اما سامسونگ به شما امکان استفاده از Micro SD را خواهد داد و می‌توانید با خیالی آسوده ظرفیت ذخیره سازی دستگاه خود را بالاتر ببرید و افزاهش دهید.

عمر باتری

این دو محصول در عمر مفید باتری نیز با هم متفاوت عمل می‌کنند. در مورد این موضوع آیپد بهتر عمل کرده است. می‌توان گفت که عمر مفید باتری در آیپد حدود ده ساعت است. در واقع دستگاه شما می‌تواند با وای فای حدود ده ساعت دوام بیاورد. اما تبلت‌های شرکت سامسونگ چطور؟ حدود عمر باتری آنها بین سه تا ده ساعت است. البته این را همواره در نظر داشته باشید که کاسته شدن از شارژ باتری دستگاه شما، به میزانی است که شما در طول روز با آن کار می کنید.

چه تبلتی بخرم؟ تبلت سامسونگ یا اپل؟

امنیت

تبلت اندرویدی و iOS از نظر امنیت هم کمی متفاوت هستند. می‌دانیم که سیستم عامل آیپد انحصاری شرکت اپل است و به همین منظور می توانیم بگوییم که از نظر سیستم امنیتی قوی‌تر عمل می‌کند. در واقع این سیستم عامل تحت اختیار این شرکت است و این کمپانی اجازه نمی دهد که توسعه دهندگان از کدهای اپل استفاده کنند. این در صورتی است که سیستم عامل انروید که مربوط که سامسونگ و تعدادی برند دیگر است، بیشتر مورد حمله هکرها قرار می‌گیرد چون کدها برای توسعه دهندگان باز هستند. در هر دو دستگاه بهتر است برای حفاظت آنها در مقابل ویروس‌ها، اپلیکیشن‌های مورد نظرتان را از اپ استور و گوگل پلی دانلود کنید.

کدام را تهیه کنم؟ سامسونگ یا اپل؟

در بالا فقط بخشی از تفاوت‌های آیپد و تبلت سامسونگ را خواندیم. در حقیقت این شما هستید که به عنوان یک کاربر جواب این سوال را خواهید داد. شما ابتدا باید دلیل نیازتان به این دستگاه را بدانید. یعنی باید بدانید که قرار است با آن چه کارهایی را انجام دهید. قصد گوش دادن به موسیقی را دارید و می‌‌خواهید گاهی با آن فیلم تماشا کنید؟ یا می‌خواهید با آن بازی‌های سنگینی را اجرا کنید؟ می‌خواهید با آن طراحی کنید یا در حد انجام امور روزمره از آن استفاده خواهید کرد؟ حالا که جواب را می‌دانید، می‌توانید بهترین انتخاب را برای خرید تبلت داشته باشید. در حالت کلی می‌توانیم بگوییم که اگر خالق آثار هنری هستید و می‌خواهید در برنامه‌های تولید محتوای متنی و تصویری استفاده کنید، آیپد برای شما امکانات بهتری را فراهم خواهد کرد. این دستگاه برای بازی کردن نیز مناسب‌تر است. اگر قصدتان صرفا دیدن فیلم و گوش دادن به موسیقی و انجام کارهای روزمره است، سامسونگ بهترین کارایی را خواهد داشت. حال با توجه به مزایا و معایبی که از این تبلت اندرویدی و ios ذکر شد، انتخاب خود را نهایی کنید.

برای کسب اطلاعات دقیق‌ و کامل در مورد هر محصول با فروشگاه اینترنتی بروزکالا با شماره 87700781 تماس بگیرید و یا به آدرس www.berozkala.com مراجعه نمایید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر