;
coinex

تولید جت جنگی با پرینت سه بعدی در چین

به نظر می‌رسد که فناوری چاپ 3D به اندازه‌ای پیشرفت کرده است که باید شاهد تولید جت جنگی با پرینت سه بعدی در چین با توجه به کاهش هزینه‌های تولید باشیم.

تا به امروز خبرهای گوناگونی پیرامون فناوری چاپ سه بعدی منتشر شده، که بررسی‌هایی را در زمینه استحکام، کارایی و مقرون به صرفه بودن آن داشته است. حال خبر تولید جت جنگی با پرینت سه بعدی در چین منتشر شده است و به نظر این کشور قصد دارد با استفاده از فناوری پیشرفته پرینت سه‌بعدی، هواپیماهای جنگی سبک‌تر و کارآمدتری ساخته و از این طریق هزینه تولید را نیز کاهش دهد.

به گزارش گلوبال تایمز، چین فناوری چاپ سه بعدی را به شکلی به کار خواهد گرفت که بتواند از آن برای ساخت هواپیماهای جنگی استفاده کند. در واقع این غول اقتصادی دنیا کاربرد دیگری از فناوری پرینت سه بعدی را رو کرده تا از آن برای تولید جت‌های جنگی نیز بهره ببرد. با اینکه قبلاً استفاده از این فناوری را در تولید برخی لوازم معمولی دیده بودیم.

بیشتر بخوانید: تاسیس پایگاه سوخت هسته‌ای در ماه توسط چین ؛ تقابل با آمریکا در فضا!

تولید جت جنگی با پرینت سه بعدی در چین

یکی از اعضای مؤسسه تحقیقات صنایع هواپیماسازی شن یانگ، یعنی دکتر «لی شیائودان»، در این مورد می‌گوید: «ما از فناوری پرینت سه بعدی در سطح مهندسی مقیاس بزرگ از جمله هواپیما استفاده می‌کنیم و می‌خواهیم در این حوزه پیشرو باشیم».

تولید جت جنگی با پرینت سه بعدی در چین

شیوه‌های ساخت مرسوم و سنتی هواپیماهای جنگی، معایب خاصی را با خود به همراه داشته است. حال فناوری پرینت سه بعدی می‌تواند مشکلات قبلی تولید سنتی را برطرف کرده و در عین حال ساختاری یکپارچه و مستحکمی ایجاد کند. به همین دلیل، چین قصد دارد با بهره‌گیری از تکنیک‌های جدید و امروزی جت‌های جنگی مستحکمی را تولید کرده تا ضمن برقراری عمری طولانی‌تر، هزینه تولید پایینی را نیز برای آن‌ها صرف کند و همچنین فرآیند ساخت آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن به انجام برساند.

علاوه بر این مزایا، باید توجه داشت که در فرآیند تولید براساس پرینت سه بعدی، هیچ ماده‌ای هدر نرفته و قطعات سبک‌تر و سریع‌تر به عرصه تولید می‌رسند که در نتیجه آن هواپیمای تولید شده سبک وزنی در دسترس خواهد بود.

صنعت تولید از طریق چاپ سه بعدی، رو به پیشرفت بوده و استفاده از پرینت سه بعدی در ساخت هواپیما بین کاربران این فناوری از جمله شرکت هواپیماسازی شن یانگ و سایر هواپیماسازان چینی به امری بسیار رایج و محبوب تبدیل شده است. اگرچه در نگاه اول ممکن است تصور کنید که استفاده از این تکنولوژی، انقلابی در صنعت پرینت سه بعدی بوده، اما باید گفت که سازندگان دیگری در حوزه تولید هواپیما پیش از این از همین روش استفاده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تولید جت جنگی با پرینت سه بعدی در چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر