;
coinex

کشف دو ماده معدنی جدید در یک شهاب سنگ ؛ گامی در جهت شناخت بیشتر سیارک‌ها

در جدیدترین مطالعات، دانشمندان موفق به کشف دو ماده معدنی جدید در یک شهاب سنگ شدند. این مواد معدنی در داخل تکه‌ای از شهاب‌سنگ El Ali که در سال 2020 در سومالی پیدا شد، یافت شد.

دو ماده معدنی که قبلاً هرگز روی زمین دیده نشده بودند در داخل یک شهاب سنگ عظیم در سومالی کشف شدند. آنها می‌توانند سرنخ‌های مهمی در مورد چگونگی شکل گیری سیارک‌ها داشته باشند.

بیشتر بخوانید: صدای ترسناک و عجیب سیاهچاله را بشنوید [+ ویدیو]

کشف دو ماده معدنی جدید در یک شهاب سنگ

این دو ماده معدنی کاملاً جدید در داخل یک برش 2.5 اونسی (70 گرمی) برگرفته از شهاب سنگ 16.5 تنی (15 متریک تن) ال علی، که در سال 2020 یافت شد، یافت شدند. دانشمندان نام این کانی‌ها را از روی نام شهاب‌سنگ و نام Lindy Elkins-Tanton، مدیر پروژه بین‌سیاره‌ای دانشگاه آریزونا و محقق اصلی مأموریت ناسا که کار بررسی را روی این مواد معدنی انجام می‌دهد، انتخاب کرده‌اند.

کریس هرد، پروفسور دپارتمان علوم زمین و جو در بیانیه‌ای در دانشگاه آلبرتا بیان کرد:

«هرگاه کانی جدیدی پیدا کردید، به این معنی است که شرایط واقعی زمین شناسی و شیمی سنگ، با آنچه قبلاً کشف شده بود متفاوت بود. این چیزی است که این را هیجان‌انگیز می‌کند: در این شهاب‌سنگ خاص، دو ماده معدنی به‌طور رسمی توصیف شده‌اند که برای علم جدید هستند.»

کشف دو ماده معدنی جدید در یک شهاب سنگ ؛ گامی در جهت شناخت بیشتر سیارک ها

محققان ال علی را به عنوان یک شهاب سنگ پیچیده آهنی IAB طبقه بندی کردند، نوعی از آهن شهاب سنگی که با تکه‌های ریز سیلیکات ساخته شده است. در حین بررسی برش شهاب سنگ، جزئیات مواد معدنی جدید توجه دانشمندان را به خود جلب کرد. با مقایسه کانی‌ها با نسخه‌هایی از آنها که قبلاً در آزمایشگاه سنتز شده بودند، آنها توانستند به سرعت آنها را به عنوان موارد تازه ثبت شده در طبیعت شناسایی کنند.

هرد همچنین گفت:

«این تخصص من است که چگونه فرآیندهای زمین شناسی و تاریخ زمین شناسی سیارکی که این صخره زمانی بخشی از آن بود را بررسی کنم. من هرگز فکر نمی‌کردم که فقط به واسطه کار بر روی یک شهاب سنگ در توصیف مواد معدنی جدید شرکت کنم.»

محققان قصد دارند شهاب‌سنگ‌ها را بیشتر بررسی کنند تا شرایط شکل‌گیری سیارک مادرشان را درک کنند. این تیم همچنین در حال بررسی کاربردهای علم مواد از مواد معدنی است.

با این حال، بینش‌های علمی آینده از شهاب سنگ ال علی ممکن است در خطر باشد. اکنون این شهاب سنگ در جستجوی خریدار بالقوه به چین منتقل شده است که می‌تواند دسترسی محققان را برای بررسی به شهاب سنگ فضایی محدود کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد کشف دو ماده معدنی جدید در یک شهاب سنگ چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: Livescience

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر