;
coinex

بحران کمبود بنزین سوپر ادامه دارد؛ حالا حالاها خبری از بنزین سوپر نیست!

مدتی است که محدودیت بنزین سوپر در جایگاه‌ها، دردسرساز شده و حالا به نظر می‌رسد با وجود قول مساعد پیگیری، بحران کمبود بنزین سوپر ادامه دارد.

خودروهای جدید داخلی این روزها به علت تجهیز به موتورهای توربوشارژ به بنزین باکیفیت احتیاج دارند، اما با وجود گذشت 5 هفته از کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت هنوز هم خبری از بنزین باکیفیت نیست. مشکل کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت‌رسانی حالا منجر به نگرانی مالکین خودروهای جدید شده است چراکه بنزین معمولی مخرب تدریجی پیشرانه‌های امروزی است.

بیشتر بخوانید: احتمال افزایش قیمت بنزین قوت گرفت؛ کیهان در حال زمینه‌چینی!

بحران کمبود بنزین سوپر

صنعت خودرو کشور این روزها شدیدا در حال پیشرفت است و در حال حاضر عموم خودروهای بازار برای پیروی از استانداردهای آلایندگی به موتورهای توربوشارژ تجهیز شده‌اند. اما به علت محدودیت در پیشرفت موتور، در حال حاضر نه فقط خودروهای داخلی که عمده خودروهای وارداتی چینی نیز با موتورهای 1.5 لیتری توربو عرضه می‌شوند. فناوری توربوشارژ راه حلی برای بهبود عملکرد موتور از نظر کاهش مصرف سوخت و افزایش قدرت به حساب می‌آید.

با این وجود این پیشرانه‌های توربو برای عملکرد بهینه به سوخت باکیفیت با عدد اکتان بالا مانند بنزین سوپر نیاز دارند اما حالا حدود 5 ماه است که این ماده حیاتی در پمپ‌بنزین‌ها یافت نمی‌شود و به نظر نمی‌رسد حتی این شرایط رو به بهبود باشد.

بحران کمبود بنزین سوپر ادامه دارد؛ حالا حالاها خبری از بنزین سوپر نیست!

گفتنی است که رویکردهای کوتاه مدتی برای جبران مشکل نبود بنزین در برخی جایگاه‌ها پیشنهاد شده که از جمله می‌توان به کاربردهای ادتیوهای بنزین یا اکتان بوسترها اشاره کرد. ولی این پیشنهادات خود مشکلات جدیدی برای مالکین خودروها به همراه دارد برای مثال بازار مملو از اکتان بوسترهای تقلبی است که منجر به تخریب زودهنگام و سریع موتور می‌شوند.

مشکل نبود بنزین سوپر در جایگاه های سوخت در حالی مطرح است که خودروسازان ملزم به تولید محصول مطابق با استاندارد آلایندگی یورو ۶ هستند و در واقع اجازه ساخت خودروی دیگری را ندارند. بدیها رعایت هر الزامی منوط به فراهم آوردن شرایط از سوی قانون‌گذار است. تولید خودروهایی که سوخت مناسب آن‌ها در کشور یافت نمی‌شود، هرچند با خواست قانون‌گذار مطابقت دارد، ولی در نهایت ضرر بزرگی را به مصرف‌کننده و تولیدکننده وارد می‌کند، چراکه موتورهای توربوشارژ به کیفیت سوخت حساس هستند و بنزین معمولی برای آن‌ها حکم سم دارد!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره بحران کمبود بنزین سوپر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر