;
coinex

بررسی ردمی نوت 11 اس فایو جی ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

گوشی ردمی نوت 11 اس فایو جی شیائومی یکی از گوشی‌‌های خوش قیمت 5G است که ویژگی‌های مشترک زیادی با پوکو M4 پرو 5G و ردمی 11 تی 5G دارد. در ادامه به بررسی ردمی نوت 11 اس فایو جی می‌پردازیم.

گوشی‌های شیائومی و مخصوصاً سری ردمی طرفداران بسیار زیادی دارند و اغلب افرادی که می‌خواهند یک گوشی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه خریداری کنند، سراغ گوشی‌های ردمی شیائومی می‌روند. گوشی ردمی نوت 11 اس فایو جی شیائومی یکی از همین گوشی‌ها است که شما می‌توانید با قیمت کاملاً مناسبی خریداری کرده و از ویژگی‌های آن لذت ببرید.

این اسمارت‌فون از نظر طراحی، شباهت بسیار زیادی به بقیه گوشی‌های ردمی نوت 11 شیائومی دارد. برای این‌که متوجه شوید خرید این گوشی برای شما مناسب است یا خیر، در این مقاله مشخصات فنی ردمی نوت 11 اس فایو جی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید:

بررسی ردمی نوت 11 اس فایو جی

ردمی نوت 11 اس شیائومی به‌عنوان یکی از گوشی‌های میان‌رده این برند به شمار می‌آید که با قیمت مناسبی روانه بازار می‌شود. در عین حال، باید توجه داشته باشید که از یک گوشی میان‌رده نمی‌توان انتظارات بالایی داشت.

بررسی ردمی نوت 11 اس فایو جی
بررسی ردمی نوت 11 اس فایو جی

به همین دلیل هم این گوشی بیشتر برای کارهای روزمره پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود و برای استفاده‌های سنگین و بازی‌ها، شاید نتواند کار شما را به‌خوبی راه بیندازد. برای این‌که بهتر از نحوه عملکرد این اسمارت‌فون آگاه شوید، مشخصات فنی ردمی نوت 11 اس فایو جی را به تفصیل شرح داده‌ایم.

بررسی شیائومی ردمی Note 11S 5G مشخصات فنی ردمی نوت 11 اس فایو جی
طراحی و ساخت
  • 163.6×75.8×8.8 میلی‌متر
  • وزن 195 گرم
  • جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس 3)، پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی
  • دو سیم‌کارته هیبریدی (نانوسیم، dual stand by)
  • در رنگ‌های مشکی، آبی و آبی روشن
نمایشگر
  • 6.6 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل
  • نرخ نوسازی 90 هرتز
  • روشنایی 450 نیت در حالت Typ
  • تراکم پیکسلی 399 پیکسل در اینچ
  • نسبت نمایشگر به بدنه 84.8 درصد
  • محافظت شده توسط کورنینگ گوریلا گلس 3
پردازنده
  • پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 810 (6 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای
  • 2×2.4 GHz Cortex-A76
  • 6×2.0 GHz Cortex-A55
  • پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
نرم‌افزار سیستم‌عامل اندروید 11 با رابط کاربری MIUI 13
رم و حافظه
  • رم 4 با حافظه 64 گیگابایت
  • رم 4 با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایت
  • درگاه حافظه microSDXC (جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)
  • نوع حافظه UFS 2.2
دوربین
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، دریچه دیافراگم 1.8، لنز واید 26 میلی‌متری، پشتیبانی از فوکوس خودکار با تشخیص فاز
  • دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسل، دریچه دیافراگم 2.2 و پوشش 119 درجه
  • دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل، دریچه دیافراگم 2.4
  • پشتیبانی از فلاش LED، پانوراما و HDR
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه
  • دوربین سلفی: لنز واید 13 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.4
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
باتری
  • باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ سریع 33 وات
اسپیکر
  • اسپیکر (دوگانه) استریو
  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
اتصالات و شبکه
  •  Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct
  • بلوتوث 5.1, A2DP, LE
  • GPS, GLONASS, GALILEO
  • پشتیبانی از NFC (بسته به بازار عرضه) و رادیو FM
  • USB Type-C با پشتیبانی از OTG
حسگرها و قابلیت‌های اضافی حسگر اثر انگشت در کنار گوشی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت مجازی،  قطب‌نما

بررسی ردمی نوت 11 اس فایو جی از نظر طراحی و ساختار

هنگامی که به طراحی گوشی ردمی نوت 11 اس 5G شیائومی نگاه می‌کنیم، اصلاً متوجه نمی‌شویم که با یک گوشی میان‌رده روبرو هستیم. این موضوع نشان می‌دهد که شیائومی برای ساخت این اسمارت‌فون وقت زیادی گذاشته و در این حوزه هم موفق بوده است.

بررسی ردمی نوت 11 اس فایو جی

پنل پشتی و فریم این گوشی از پلاستیک ساخته شده است، اما اصلاً احساس بدی هنگام در دست گرفتن آن به شما منتقل نمی‌شود. این اسمارت‌فون در ابعاد 163.6×75.8×8.8 میلی‌متر و وزن 195 گرم ساخته شده و در رنگ‌های مختلف مشکی، آبی و آبی روشن عرضه می‌شود.

پنل پشتی این اسمارت‌فون حالت براقی دارد که باعث می‌شود هنگام در دست گرفتن، کمی جای اثر انگشت روی آن باقی بماند. اما با استفاده از یک قاب باکیفیت، می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. دوربین‌های این گوشی در یک ماژول مستطیلی شکل به صورت عمودی در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته‌اند و بیرون‌زدگی بسیار کمی برای دوربین‌ها وجود دارد که قاب انتخابی شما می‌تواند این مشکل را برطرف کند. لوگوی ردمی به همراه نوشته 5G را هم در پایین و سمت چپ پنل پشتی با اندازه کوچکی مشاهده می‌کنیم.

دوربین سلفی این گوشی در قسمت پانچ هول در بالای نمایشگر تعبیه شده و اسپیکر و میکروفون نیز در لبه بالایی دستگاه قرار دارند. لبه سمت راست گوشی ردمی نوت11S  5G شیائومی محل قرارگیری دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه پاور است که با حسگر اثر انگشت ادغام شده است.

بررسی شیائومی ردمی نوت 11 اس فایو جی نشان می‌دهد که لبه سمت چپ این گوشی محل قرارگیری خشاب سیم‌کارت هیبریدی است. درگاه تایپ سی، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، میکروفون و اسپیکر دوم هم در لبه پایینی قرار گرفته‌اند. به‌طورکلی، این گوشی به گونه‌ای طراحی شده که برای کارهای معمولی کاملاً مناسب است و اغلب کاربران از آن رضایت دارند.

بررسی مشخصات ردمی نوت 11S 5G از نظر نمایشگر

گوشی شیائومی ردمی نوت 11 اس فایو جی دارای یک نمایشگر 6.6 اینچی از نوع اقتصادی IPS LCD است که با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و تراکم پیکسلی 399 پیکسل در اینچ، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی 84.8 درصد است که نشان می‌دهد حاشیه بسیار کمی در اطراف آن وجود دارد. البته این حاشیه در پایین نمایشگر افزایش پیدا می‌کند که اصلاً توی ذوق نمی‌زند.

بررسی مشخصات ردمی نوت 11S 5G
بررسی مشخصات فنی ردمی نوت 11 اس فایو جی

نرخ نوسازی این نمایشگر به‌اندازه 90 هرتز است و در این بازه قیمتی رنگ‌ها را به‌خوبی نمایش می‌دهد و می‌توانید از سرعت نسبتاً خوب آن لذت ببرید. با وجود همه قابلیت‌های مثبت، روشنایی 450 نیتی این نمایشگر تعریف چندانی ندارد و البته نسبت به IPS LCD بودن نمایشگر، چندان دور از انتظار نیست.

این نمایشگر با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود و برای افزایش مقاومت آن، بهتر است هنگام خرید از یک گلس محکم استفاده کنید. به‌طورکلی، با بررسی ردمی نوت 11 اس فایو جی متوجه می‌شویم که کیفیت نمایشگر این گوشی در این بازه قیمتی می‌تواند رضایت‌بخش باشد.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی Note 11S 5G از نظر عملکرد

با بررسی شیائومی ردمی Note 11S 5G متوجه می‌شویم که این گوشی با سیستم‌عامل اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 13 در اختیار شما قرار می‌گیرد. این رابط کاربری که یکی از بهترین رابط کاربری‌های موجود در بازار و مخصوصاً برند شیائومی است، قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید بسته به سلیقه خود، بخش زیادی از قابلیت‌ها را تنظیم کنید.

گوشی ردمی نوت 11 اس شیائومی نسخه فایو جی به پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 810 مجهز شده که بر پایه معماری 6 نانومتری ساخته شده است. مسئولیت پردازش گرافیکی این اسمارت‌فون هم بر عهده Mali-G57 MC2 است که عملکرد خوبی دارد. پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای بوده که شامل دو هسته Cortex-A76 با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز می‌شود.

بررسی مشخصات فنی ردمی نوت 11 اس فایو جی

این اسمارت‌فون از نظر سخت‌افزاری عملکرد خوبی دارد و می‌تواند برای کارهای روزمره کار شما را راه بیندازد. این‌درحالی‌است‌که شاید نتوانید برای ساعات طولانی از آن برای بازی‌های ویدیویی استفاده کنید. اما به‌طورکلی و در شرایط معمولی، گوشی ردمی نوت 11 اس شیائومی از نظر مدیریت حرارتی می‌تواند رضایت‌بخش باشد و با استفاده از سیستم خنک‌کنندگی خود، از داغ شدن بیش از حد گوشی جلوگیری می‌کند.

بررسی ردمی نوت 11 اس فایو جی نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند با نسخه‌های رم 4 و 6 گیگابایتی و حافظه 64 و 128 گیگابایتی در اختیار شما قرار می‌گیرد و شما می‌توانید بسته به نیاز و هزینه خود، گزینه مناسب‌تر را خریداری کنید. در صورت نیاز به فضای ذخیره اضافه و نگهداری فایل‌های بیشتر، می‌توانید از کارت حافظه استفاده کنید. نوع حافظه داخلی این گوشی هوشمند هم UFS 2.2 است که در این بازه قیمتی عملکرد بسیار خوبی دارد.

بررسی شیائومی ردمی Note 11S 5G از نظر دوربین

سه دوربین در پنل پشتی گوشی ردمی نوت 11 اس 5G شیائومی قرار دارد که دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی آن با دیافراگم 1.8 عرضه می‌شود. با استفاده از این لنز واید 26 میلی‌متری که از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند، می‌توانید عکس و فیلم‌های نسبتاً خوبی بگیرید. البته توجه داشته باشید که در مقایسه با سایر گوشی‌های هم‌رده خود، عکس‌های گرفته شده با این اسمارت‌فون داینامیک رنج و شارپنس چندان خوبی ندارد.

یک دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید با دریچه دیافراگم 2.2 و پوشش 119 درجه به همراه یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی در کنار دوربین اصلی این گوشی هوشمند قرار گرفته‌اند. اگر به عکاسی پرتره علاقه دارید، گوشی ردمی نوت 11 اس شیائومی به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌های پرتره نسبتاً خوبی بگیرید. این گوشی هوشمند سوژه را به‌خوبی از بک‌گراند جدا می‌کند و عکس‌های پرتره خوبی ثبت می‌کند.

البته بررسی ردمی نوت 11 اس فایو جی نشان می‌دهد که اگر نور خیلی کم باشد، شاید کمی نویز در تصاویر به وجود بیاید. بااین‌حال، کیفیت این دوربین در حالت شب هم کاملاً قابل‌قبول است. کیفیت سنسور 8 مگاپیکسلی این گوشی کمی افت پیدا می‌کند و تصاویر با وضوح و شارپنس خوبی ثبت نمی‌شوند. این موضوع درباره سنسور ماکرو هم صدق می‌کند و نباید از آن انتظار چندان بالایی داشته باشید. به‌طورکلی، عملکرد دوربین اصلی این گوشی نسبت به بقیه سنسور‌ها بهتر است.

بررسی ردمی نوت 11 اس فایو جی
بررسی ردمی نوت 11 اس فایو جی

با دوربین اصلی این گوشی هوشمند، شما می‌توانید ویدئوهای 1080 پیکسل را با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه ذخیره کنید که در این بازه قیمتی کاملاً معمولی و قابل‌قبول است. اگر دوربین پشتی این گوشی چندان رضایت شما را جلب نکرد، باید بگوییم که دوربین سلفی ردمی نوت 11 اس عملکرد خیلی بهتری دارد.

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.4 این اسمارت‌فون کیفیت بسیار خوبی دارد و در این بازه قیمتی و نسبت به بقیه گوشی‌های هم‌رده ردمی نوت 11 اس، به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر را با شارپنس و داینامیک رنج خیلی خوبی ذخیره کنید.

اگرچه عملکرد دوربین سلفی این گوشی در شرایط نوری نامناسب کمی افت پیدا می‌کند، اما اگر نور مناسب باشد، به شما امکان ثبت عکس‌های بسیار خوبی را می‌دهد. با دوربین سلفی این گوشی می‌توانید ویدیو‌های 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه ذخیره کنید که از نظر فیلمبرداری کاملاً معمولی است.

بیشتر بخوانید:

بررسی ردمی نوت 11 اس فایو جی از نظر باتری

یکی از مهم‌ترین مزایای گوشی ردمی نوت 11S 5G شیائومی، باتری باکیفیت آن است که در این بازه قیمتی عملکرد بسیار خوبی دارد. یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی در این اسمارت‌فون تعبیه شده که از شارژ سریع 33 وات پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای شیائومی، این گوشی می‌تواند در مدت‌زمان فقط 59 دقیقه به‌اندازه 100 درصد شارژ شود.

بررسی ردمی نوت 11 اس فایو جی

عملکرد شارژدهی این گوشی هم کاملاً مناسب است و در صورت استفاده معمولی، می‌تواند شارژ را تا یک روز در خود نگه دارد. این‌درحالی‌است‌که اگر خیلی کمتر از گوشی استفاده کنید و فقط برای کارهای ضروری آن را روشن نمایید، دوام باتری به دو روز هم می‌رسد. این گوشی از نظر عملکرد شارژدهی نسبت به سایر هم‌رده‌های خود عملکرد خیلی خوبی دارد.

بررسی مشخصات ردمی نوت 11S 5G از نظر کیفیت صدا

گوشی ردمی نوت 11 اس شیائومی دارای اسپیکر استریو دوگانه است که باعث می‌شود کیفیت صدا به‌خوبی به گوش شما برسد. ازآنجاکه هم بالا و هم پایین این گوشی اسپیکر تعبیه شده است، شما می‌توانید از هر دو طرف گوشی به‌خوبی صدا را بشنوید. همچنین بلندی و کیفیت صدا کاملاً خوب است و از این نظر رضایت کاربران را جلب می‌کند.

همان‌طورکه در بخش طراحی بررسی ردمی نوت 11 اس فایو جی هم به اختصار توضیح دادیم، این اسمارت‌فون از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که با اتصال هندزفری، لذت بیشتری از شنیدن موسیقی ببرید.

بررسی مشخصات ردمی نوت 11S 5G از نظر شبکه و قابلیت‌های اتصال

مهم‌ترین موضوع درباره گوشی ردمی نوت 11 اس شیائومی از نظر شبکه این است که از قابلیت اینترنت سریع 5G پشتیبانی می‌کند. این گوشی دارای نسخه Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac و بلوتوث 5.1 است.

بررسی شیائومی ردمی نوت 11 اس فایو جی
بررسی ردمی نوت 11 اس فایو جی

در بخش طراحی هم گفتیم که حسگر اثر انگشت با دکمه پاور ادغام شده و می‌توانید از آن برای باز کردن قفل گوشی در سریع‌ترین زمان ممکن استفاده کنید. این حسگر اثر انگشت سرعت بسیار خوبی دارد و کاملاً راضی‌کننده است. از دیگر قابلیت‌های موجود در این اسمارت‌فون، می‌توان به شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما اشاره کرد. این گوشی دارای USB Type-C 2.0 است که از قابلیت OTG نیز پشتیبانی می‌کند.

قیمت ردمی نوت 11 اس شیائومی و تاریخ عرضه

شیائومی از گوشی ردمی نوت 11S 5G در تاریخ 29 مارس 2022 (9 فروردین 1401) رونمایی کرد و سپس 23 آوریل 2022 (3 اردیبهشت 1401) هم روانه بازار شد. در زمان عرضه، این اسمارت‌فون با قیمت نزدیک به 250 یورو به فروش رسید. البته همان‌طور که بر اساس بررسی ردمی نوت 11 اس فایو جی هم می‌دانید، قیمت ردمی نوت 11 اس فایو جی شیائومی و سایر گوشی‌ها به نسخه‌های رم و حافظه داخلی آن‌ها بستگی دارد. در حال حاضر، قیمت ردمی نوت 11 اس شیائومی نزدیک به 7 میلیون تومان است.

 

سؤالات متداول

آیا گوشی ردمی نوت 11 اس فایو جی شیائومی ارزش خرید دارد؟

باید بدانید که این گوشی برای کارهای سنگین طراحی نشده و در این بازه قیمتی، عملکرد بسیار خوبی دارد. به همین دلیل اگر به دنبال یک گوشی باکیفیت هستید که از آن برای کارهای معمولی استفاده کنید، ردمی نوت 11 اس شیائومی می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که ارزش خرید گوشی ردمی نوت 11 اس فایو جی را بالا می‌برد، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی آن است که باعث می‌شود بتوانید تا چندین ساعت از آن استفاده کنید و نیازی به شارژ مجدد آن هم نداشته باشید. همچنین این اسمارت‌فون از نظر کیفیت صدا نیز کاملاً راضی‌کننده است و دوربین سلفی خیلی باکیفیتی هم دارد.

قیمت شیائومی ردمی نوت 11 اس فایو جی چیست؟

قیمت شیائومی ردمی نوت 11S 5G در بازار ایران، حدود 7.500.000 تومان است.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی شیائومی ردمی نوت 11 اس فایو جی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر