;
coinex

برگزاری نمایشگاه تلکام در هاله‌ای از ابهام ؛ کسی مایل به حضور در نمایشگاه نیست!

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران امروز در گفتگویی در خصوص برگزاری نمایشگاه تلکام گفته که شرکت‌های فعال این حوزه رغبتی به حضور در نمایشگاه ندارند.

فرامرز رستگار، دبیر و عضو هیئت مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران اخیر در یادداشتی در سیتنا به این موضوع که برگزاری نمایشگاه تلکام در هاله‌ای از ابهام است پرداخته و گفته که «قبل از وصول مطالبات شرکت‌های تولیدی و خدمات فنی مهندسی مخابراتی از شرکت مخابرات ایران، دلیلی برای صرف هزینه جهت حضور در این نمایشگاه دیده نمی‌شود.»

بیشتر بخوانید: تاریخ برگزاری الکامپ 1401 تغییر یافت؛ این بار به دلیل تحریم اکوسیستم فناوری!

برگزاری نمایشگاه تلکام در هاله‌ای از ابهام

با این اوصاف به نظر می‌رسد بعد از لغو بیست‌وششمین دوره نمایشگاه الکامپ در نتیجه انصراف شماری از شرکت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، حال یکی دیگر از نمایشگاه‌های مهم کشور نیز نتوانسته شرایط حضور فعالان خود را فراهم کند.

فرامرز رسنگار سه دلیل اصلی برای عدم رغبت شرکت‌ها به حضور در این نمایشگاه برشمرده که شامل مشکلات مالی، چالش‌های توسعه‌یابی این حوزه و عدم وجود تقاضا برای محصولات و خدمات هستند. عضو هیئت مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران این سه عامل را اینطور توضیح داده است:

عزم جدی برای توسعه شبکه‌های مخابراتی دیده نمی‌شود، چراکه مدتی است شاهد برگزاری مناقصات به اندازه برنامه‌های توسعه نیستیم؛ تضمین چندانی در پرداخت‌ها وجود ندارد، شرکت‌های تولیدی بیش از این تحمل انجام ریسک را ندارند؛ در بخش تقاضا چندان هم متقاضی برای خرید نیست و قطعاً بازدید جدی از نمایشگاه نخواهند داشت.

برگزاری نمایشگاه تلکام در هاله‌ای از ابهام ؛ کسی مایل به حضور در نمایشگاه نیست!

در حالی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تلکام، صنایع مخابراتی و اطلاع‌رسانی با عدم استقبال شرکت‌ها و رغبت نداشتن آن‌ها برای حضور مواجه شده که به گفته فرامرز رستگار با وجود رکود در کسب‌وکارهای حوزه مخابرات و عدم پرداخت مطالبات شرکت‌های مختلف در این حوزه را علت عدم رغبت برای حضور در این نمایشگاه دانسته و اظهار کرده است: «با وجود رکود در کسب‌وکارهای حوزه مخابرات به دلیل توسعه‌های اندک در شبکه‌های ارتباطی و همچنین تأخیر فراوان شرکت مخابرات ایران در پرداخت مطالبات شرکت‌های تولیدی، شرکت‌های دلسوز تولیدی دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه تحقیق و توسعه و همچنین صنعتی‌سازی فناوری‌های پیشرفته مخابراتی داشته‌اند.»

او در ادامه تصریح کرده است که هرچند این نمایشگاه می‌توانست فرصتی برای ارائه این دستاوردها باشد اما دلایل نام‌برده مانع از آن شده که فعالان این عرصه تمایل به حضور در تلکام را داشته باشند. بنابراین، به نظر می‌رسد بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی تلکام که بنا است از ۲۹ دی تا ۲ بهمن ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شود، چندان مورد استقبال شرکت‌های تولیدی و خدمات فنی مهندسی مخابراتی کشور قرار نگیرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص برگزاری نمایشگاه تلکام چیست؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر